دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala
زیباترین خودروهای 2012

سال میلادی رو به پایان است و اگر خوش‌ اقبال باشیم و این آخر هفته - که بالاخره می‌خواهیم از کار و مشغله‌ی ناپایان فرار کرده و آرامش را در محفل خانوادگی‌مان بجوییم - دنیا بهم نریزد و کن فیکون نشود، بالاخره پرونده 2012 نیز بسته می‌شود. به همین خاطر اگر نگاهی به مجلات، روزنامه‌ها و رسانه‌های جمعی لاتین بیاندازید بازار «ترین‌های سال» داغ داغ است.

جگوار اف Jaguar F-Type

جگوار اف تایپ (F-Type) نمونه‌ی جدیدی از خودروهای کروکی جگوار است که قرار است از سال آینده به عنوان مدل 2014 عرضه شود. این خودرو ادامه‌ای بر خودروهای پیشین جگوار سری سی تایپ (C-Type)، دی تایپ (D-Type) و ای تایپ (E-Type) است که روح و ساختار کلی این خانواده از محصولات را همچنان داراست. این نمونه از جگوار اف تایپ دارای یک موتور توربوشارژ V6 با ظاهری جمع و جور است؛ که می‌تواند رقیب سرسختی برای آستون مارتین V8 ونتاژ، فراری 458 ایتالیا و پورشه 911 باشد.

 

فراری 458 اسپایدر

فراری 458 اسپایدر نخستین سوپر خودروی کانورتیبل هاردتاپ با موتوری متوسط در جهان است که ظاهری قرمز و شیدا دارد. این اتومبیل از دیفرانسیل عقب 257 هزار دلاری یک موتور V8 بهره می‌برد و صفر تا 100 را تنها در 3.3 ثانیه طی می‌کند. زمانی که سقف این کانورتیبل وصل است به یکی از داغ‌ترین سوپرخودروها در این خانواده بدل می‌شود.

 

زنوو اس‌تی وان Zenvo ST1

سوپر خودروی زنوو اس‌تی وان محصولی از کارخانجات دانمارک برف‌گرفته است، که دارای قدرت خروجی 1250 اسب‌بخار بوده و می‌تواند صفر تا 100 را تنها در 2.9 ثانیه طی کند؛ از این گذشته، حداکثر سرعتی که می‌تواند بتازد 375 کیلومتر بر ساعت است! زنوو اس‌تی وان خودرویی دیفرانسیل عقب است و مجهز به موتور 7 لیتری V8 می‌باشد که گشتاور نیرویی معادل 1050 نیوتن پوند دارد. این سوپر خودرو دارای گیربکسل دستی 7 دنده است. جالب اینکه، اکثر قسمت‌های بدنه زنوو اس‌تی وان و تزئینات داخلی آن از فیبر کربن ساخته شده و در مجموع دارای وزنی معادل 1360 کیلوگرم می‌باشد. جالب است بدانید تنها 15 نمونه از سوپر خودروی زنوو اس‌تی وان ساخته شده که 3 مورد از آنها گرین کارت گرفته و در نمایشگاه‌های ایالات متحده جا خوش کرده‌اند!

 

مک‌لارن McLaren MP4-12C  و 12C Spider

خودروهای مک‌لارن ام‌پی‌4-12سی و 12سی نمونه‌های جدیدی نیستند؛ اما اگر از نزدیک به آنها نظر کنیم دارای جلوه‌ و ظاهری جذابی هستند. عطیف کازمی، موسس سایت مد و لباس مردانه «پور هووم» معتقد است: «این خودرو گرچه خودروی تازه‌ای نیست، اما زمانی که از نزدیک آن را می‌بینید یا سوارش می‌شوید، تمام ذهنتان را به خود مشغول می‌کند. از این گذشته، قسمت پیشانی خودرو آنچنان هوشمندانه طراحی شده است که انگار به شما لبخند می‌زند، به همین خاطر زیبایی خاصی دارد.»

 

مرسدس بنز SLS AMG رودستر

مرسدس بنز SLS AMG رودستر دومین کانورتیبلی است که به طور مستقل توسط شرکت تیونینگ AMG ساخته شده است. پیش تر، این شرکت در سال گذشته میلادی مدل SLS AMG گالوین را برای دوست‌داران خودروهای سفارسی آماده کرده بود. این رودستر تودلبرو دارای 563 اسب بخار قدرت خروجی و حداکثر سرعت آن 288 کیلومتر بر ساعت است. با توجه به تغییراتی که در آن داده شده، هدایت این SLS به سادگی خودروهای کوپه خواهد بود، اگر موافق نیستید باید آن را حتماً امتحان کنید!

 

لامبورگینی آوانتادور Lamborghini Aventador

به عقیده‌ی مایکل پریچینللو، مالک کلوپ خودروهای کلاسیک منهتن، «لامبورگینی آوانتادور دارای تمامی خصوصیاتی است که از یک سوپر خودروی انتظار می‌رود؛ اتومبیلی زیبا، جذاب و بی‌نظیر. خطوطی که در طراحی بدنه‌ی آن به کار رفته زیباتر از هر خودوری مشابهی است، و تمامی چین و شکن‌ها نیز از اصول اوریگامی تبعیت کرده و کاغذ و تای ژاپنی را به ذهن متبادر می‌کنند».

 

 

بنتلی مولسان

بنتلی مولسان یک خودروی سدان 300 هزار دلاری با چهار در و پنج صندلی برای نشستن است! که مجهز به یک موتور پرقدرت V8 با توان خروجی 505 اسب بخار می باشد و از گیربکس اتوماتیک 8 دنده بهره می‌برد. این خودرو نه تنها ظاهری جذاب و دوست داشتنی دارد، بلکه دوست‌دار طبیعت نیز بوده و میزان دی‌اکسید کربنی که در محیط منتشر می‌کند تقلیل یافته و به نسبت نمونه پیشین از خانواده‌ی خود تا 15 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌نماید. جالب اینکه بنتلی مولسان را کارگران انگلیسی با دست می‌سازند و روند تولید آن حدوداً 320 ساعت به درازا می‌انجامد؛ که نیمی از آن برای آماده‌سازی محیط داخلی اتاق، چرم‌دوزی‌ها، برق‌انداختن قست‌های فولادی و ظریف‌کاری‌هایی از این دست صرف می‌شود.

 

 

استون مارتین V12 زاگاتو

به عقیده‌ی پریچینللو، «خودروهای انگلیسی آن طور که باید و شاید کار نمی‌کنند، اما ظاهری زیبا دارند؛ استون مارتین V12 زاگاتو نیز از این قاعده مستثنی نیست. من به شخصه به این خودرو علاقمندم چرا که با آن موتور V8 درست مانند برادری برای DB9 می‌ماند. زاگاتوی استون مارتین خیلی خاص است و به نظرم راننده‌ی آن نیز باید به نحوی این خصلت را داشته باشد. گرچه این خودرو از نظر فنی حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد – منظورم فناوری به کار رفته در ساخت موتور یا بخش‌های دیگر آن است – اما از نظر ظاهری و زیبایی هیچ چیزی کم و کسر ندارد! تمامی انحناهایی که طراحان در این اتومبیل اتود زده‌اند زیبا، قدرتمند و قابل ستایش است. به راستی که استون مارتین V12 زاگاتو را می‌توان یک جنتلمن انگلیسی تمام عیار دانست!»

 

 

مازراتی گرن‌توریزمو اسپورت Maserati GranTurismo

پریچینللو همچنین می‌افزاید: «من همیشه به خودروهای جی‌تی ایتالیایی عشق و علاقه خاصی داشته و پیگیر آنها بوده‌ام، به نظرم مازراتی گرن‌توریزمو اسپورت را می‌توان یکی از برترین‌های این خانواده به شمار آورد، شاید اهدای لقب پدرخوانده‌ی ایتالیایی جی‌تی‌ها پر بیراه نباشد چرا که این خودرو فراتر از انتظارها در این طبقه‌بندی ظاهر شده است. اول از همه ابعاد و اندازه‌ی این اتومبیل است که نظرم را به خود جلب کرده، مازراتی گرن‌توریزمو اسپورت درست مثل یک کشتی شخصی بزرگ و جا دار است، جلوی آن کشیده و عضلانی است و در حالی که شباهت زیادی به خودروهای اسپورت و کلاسیک ایتالیایی دارد، حس شرارت خاصی را در خود می‌پروراند که انگار می‌دانی تنها گانگسترهای مافیایی از آن سواری می‌گیرند!»

 

پورشه 911 توربو

کازمی درباره‌ی پورشه 911 توربو می‌گوید: «این پورشه بی‌شک خودرویی بی ادعاست و آنقدر ظاهرش تر و تمیز است که گویی همین حالا از کارخانه خارج شده است!» پورشه 911 توربو دیفرانسیل عقب بوده و دارای توان خروجی 500 اسب بخار است؛ و از بال عقب و کناره‌های توربوی خودکار بهره می‌برد، به نحوی که می‌تواند به صورت هوشمندانه هدایت جریان باد را کنترل کرده و از آن برای خنک کردن قلب تپنده‌ی خود نیز بهره ببرد. اگر سر کیسه را شل کرده‌اید باید یادآور شویم که این سوپر اسپورت معصوم را می‌توانید در خارج از کشور با قیمت 142 هزار دلار تهیه کنید!

 

  • normal3
  • normal4

خیلی از کاربران ویندوز به خصوص در کشورهایی که قانون کپی رایت زیاد معنایی ندارد، از برنامه هایی که باید خریداری شوند به همراه crackاستفاده می کنند و عملا پولی پرداخت نمی کنند. فارغ از این موضوع که استفاده از برنامه ها به این شیوه چندان اخلاقی نیست، نصب و استفاده از کرک ها روی عملکرد سیستم عامل و خود برنامه تاثیر سوء به جا گذاشته و در برخی اوقات نیز بسیاری از این کرک ها می توانند باعث صدماتی به اطلاعات شما باشند. اما راه حل چیست؟

شاید ساده ترین و در عین حال گرانترین راه حل، خرید نرم افزارهای مورد نیازتان است. اما راه حل دیگر جایگزینی این برنامه های پولی با برنامه های رایگان است. در اینجا  ما به شما 45 برنامه خوب و رایگان را معرفی می کنیم که می توانید بر روی سیستم خوب نصب کرده و آنها را جایگزین برنامه های کرک شده خود کنید.

 

معرفی برنامه ها:

 

1. برنامه gimp

اگر از علاقه مندان به حوزه طراحی گرافیک یا ویرایش تصویر باشید حتما با برنامه گران قیمت photoshopآشنا هستید. این برنامه که امروزه روی بسیاری از دستگاه های ما به طور کرک شده نصب شده است برنامه بسیار قدرتمندی است. اما gimpکه یک برنامه متن باز و رایگان است نیز برنامه ای قدرتمند است که می توانید از آن استفاده کنید. Gimpیک برنامه قوی در حوزه ویرایش تصاویر است که می تواند برای کاربران عادی و نیمه حرفه ای بسیار مفید باشد. نصب pluginو استفاده از scriptingبه شما اجازه می دهد تا کارهای خود را سر و سامان دهید و آن ها را به طور اتوماتیک اجرا کنید.

2. برنامه Secunia PSI

برنامه Secunia Personal Software Inspectorیکی دیگر از برنامه های رایگانی است که می تواند در حوزه مدیریت بروزرسانی برنامه ها روی ویندوز به شما کمک کند. یکی از نکات خوب این برنامه در این است که برنامه هایی که دارای نقص امنیتی هستند و باید به روزرسانی شوند را به شما نشان داده و اعلام می کند. این برنامه می تواند به طور اتوماتیک درایورها و نقص های فنی ویندوز را آپدیت کند، اما برای آپدیت شدن برنامه ها، لینک دانلود برنامه به شما ارائه م

ی شود. کار کردن با این برنامه بسیار ساده بوده و به خوبی عمل می کند.

3. برنامه Thunderbird

اگر از کاربران فایرفاکس باشید احتمالا از تاندربرد هم استفاده کرده اید. برنامه مدیریت ایمیل های موزیلا که به همراه فایرفاکس قدرت زیادی به شما می دهد. این برنامه از مجموعه بزرگ از add-onپشتیبانی کرده و قابلیت شخصی سازی به شما می دهد و می توانید آن را به راحتی با نیازهای خود هماهنگ کنید.

4. برنامه PDF-XChange Viewer

اگر از برنامه adobe pdf readerخسته شده اید و به دنبال یک جایگزین رایگان و در عین حال مطمئن می گردید، حتما PDF-XChange Viewerرا امتحان کنید. این برنامه امکانات کاملی مانند annotation، markup، پشتیبانی از OCRو جستجو در سند، را به همراه یک performanceخیلی خوب در اختیار شما می گذارد.

5. برنامه xplorer2 

برنامه پیش فرض ویندوز برای مدیریت فایل ها یعنی Windows Explorerبرنامه بسیار خوب و قدرتمندی است. اما اگر مایل باشید که ار برنامه ای با امکانات بیشتر استفاده کنید، برنامه xplorer2 پیشنهاد می شود. این برنامه دارای دو پنل در کنار هم است که کار مدیریت فایل ها را ساده تر می کند. همچنین قابلیت شخصی سازی، جستجو و جایگزینی با ویندوز اکسپلورر از قابلیت های دیگر این برنامه است. البته این برنامه دارای یک نسخه lite بود که در کنار نسخه پولی برای استفاده قابل دانلود بود. اما به تازگی این دو برنامه در هم داغم شده و نسخه trial این برنامه در دسترس است.

6.  برنامه CCleaner

یکی از برنامه های بسیار خوب دیگر در زمینه بهبود عملکرد ویندوز، برنامه CCleanerاست. این برنامه به خوبی رجیستری ویندوز را بررسی کرده، آسیب های وارده را تعمیر می کند. همچنین historyو web browser cacheرا تمیز کرده و recycle binشما را سر و سامان می دهد. این برنامه با اینکه حجم کمی دارد، اما بسیار قدرتمند است و می تواند به عنوان یک برنامه بهبود عملکرد سیستم و دیسک مورد استفاده قرار گیرد.

7.  برنامه Eclipse

اگر برنامه نویس باشید به احتمال زیاد با IDEمتن باز Eclipseآشنایی دارید. این برنامه با pluginهای قدرتمندی که دارد تبدیل به یکی از IDEهای قدرتمند برای برنامه نویسان شده است. با استفاده از پلاگین های این برنامه مهم نیست که شما به چه زبانی برنامه خواهید نوشت، چون دست شما باز است! این برنامه دارای مستندات بسیار خوبی بوده و با مطالعه آنها می توانید بهترین عملکرد را از برنامه بخواهید.

8.  برنامه WinDirStat

اگر به دنبال برنامه ای می گردید که مدیریت فایل های و فولدرهای بزرگ و بلا استفاده شما را به خوبی انجام دهد و فضای مورد نیازتان را به درستی مدیریت کند، برنامه WinDirStatیکی ازبهترین هاست. این برنامه مدیریت پاک کردن و حتی تهیه نسخه پشتیبان را هم به خوبی انجام می دهد. در عین حال یکی از مشکلاتی که این برنامه دارد، هنگام اسکن کردن هارد، سرعت پی سی یا نوت بوک به شدت افت می کند و این عمل هم در زمان نسبتا زیادی صورت می گیرد.

9.  برنامه GNUCash

این برنامه برای مدیریت جیب شماست! بسیاری از برنامه های مدیریت مالی وجود دارد که علاوه بر پولی بودن آن، کار کردن با آن نیز سخت است. اما برنامه GNUCashیک برنامه ساده و خوش دستی است که مدیریت پول، تهیه نمودارهای مختلف از مبالغی که وارد کرده اید، کنترل حساب های بانکی و زمانبندی مالی شما را به خوبی انجام می دهد. همچنین این برنامه از چندین واحد پولی مختلف هم در سیستم پشتیبانی می کند.

10.  برنامه Revo Uninstaller Free

معمولا پیش می آید که وقتی برنامه ای را uninstallمی کنید، همچنان ردی از آن برنامه در سیستم باقی می ماند. اما با استفاده از Revo Uninstaller Freeمی توانید مطمئن باشید که همه چیز به درستی انجام می پذیرد. اما مشکل این برنامه رایگان بودن آن تنها برای 30 روز است!

11.  برنامه SyncBack Freeware

یک برنامه خوش دست و خوب برای پشتیبان گیری از سیستم  است. این برنامه با ارائه پیشنهادهای مختلف در زمینه data sourceو جایی که می خواهید پشتیبان خود را در آن ذخیره کنید، دست شما را باز می گذارد. حتی شما می توانید تمام هارد خود را روی یکی سرویس ابری نسخه پشتیبان بگیرید و بالعکس!

12. برنامه 7-zip

برنامه 7-zipیک برنامه رایگان و قدرتمند در زمینه آرشیو کردن فایل ها است که رقیبی قدرتمند برای برنامه محبوبد winrarنیز به حساب می آید. این برنامه از فرمت فایل های RARو ZIPهم پشتیبانی کرده و عملا دو برنامه winrarو winzipرا پوشش می دهد.

13. برنامه VirtualBox

برنامه هایی که از virtualizationپشتیبانی می کنند، به شما اجازه می دهند تا چند سیستم عامل را در کنار هم داشته باشید و استفاده کنید بدون اینکه مجبور باشید سیستم خود را بوت کنید. این ابزار بسیار ابزار خوب و کارآمدی است. دستگاه شما هر کدام از دستگاههای   x86 AMD64/Intel64باشد، می توانید از این برنامه استفاده کنید.

14. برنامه HomeBank

برنامه HomeBank یک برنامه دیگر در حوزه برنامه های مالی است. این برنامه به طور نمایشی یک دفتر برای ثبت ماوقع مالی شما آماده کرده و تمام موارد مالی شما را ثبت و ضبط می کند. همچنین این برنامه دارای قابلیت فیلترینگ اطلاعات و رسم نمودارهای مختلف کاربردی است. 

15. برنامه Avidemux

یکی از برنامه های محبوب بر روی ویندوز برای ویرایش فایل های ویدئویی، برنامه movie maker است. اما برنامه Avidemux یکی از برنامه های قدرتمند رایگان دیگری است که شما را از تبدیل کردن فایل های ویدئویی قبل از ویرایش بی نیاز می کند و به عنوان یکی از پارامترهای خیلی مهم می توان آن را در نظر گرفت. هرچند افکت ها و transitionهای درون برنامه تعدادشان کم است اما این برنامه بسیار خوب و قدرتمند ظاهر شده است.

 

16. LibreOffice

وجود برنامه آفیس روی هر کامپیوتر، یکی از نکات مهمی است که شاید درجه اهمیت آفیس را از سایر برنامه ها متمایز کند. هرچند که مایکروسافت آفیس برنامه بسیار پرقدرتی است اما هزینه ای که برای آن باید بپردازید شاید  یکی از عواملی باشد که به دنبال برنامه جایگزین رایگان برای آن باشید. LibreOffice یکی از برنامه های قدرتمند و در عین حال رایگان این حوزه است. لیبرآفیس از تمامی فرمت های فایل های نسخه های مختلف آفیس پشتیبانی می کند و نگران انتقال فایل های خود از آفیس به این برنامه نباشید.

17. TreeSize Free

ویندوز اکسپلورر ویندوز هر چند خوب و قدرتمند است، اما گاهی اوقات محدودیت هایی که دارد، باعث می شود تا به یک جایگزین برای آن فکر کنید. برنامه TreeSize Free قدرت شما را در کنترل و مدیریت هارد دیسکتان افزایش داده و با نمایش سایز هر فایل در کنار اسم آن، به شما نشان می دهد که هر فایل چه مقدار فضا اشغال کرده است. با دسترسی راحت به نوار ابزار این برنامه می توانید واحدهای مختلف برای نمایش مقدار فضای اشغال شده از سوی هر برنامه را تعیین کنید. 

18. Google Chrome

قدرت گوگل در دنیای وب انکارناپذیر است. گوگل با عرضه مرورگر قدرتمند خویش، علاوه بر حضور قدرتمند در دنیای جستجو، پا در عرصه مرورگرها نیز گذاشت و خیلی زود جای خود را در این فضا باز کرد. یک ظاهر ساده در کنار افزونه های قدرتمند و سرعت بارگذاری بالای صفحات، این امکان را برای کاربر فراهم کرده است که دنیای وب را با قدرت بیشتری مرور کند.

19. Mozilla Firefox

روباه آتشین، محبوبترین مرورگر سال های نه چندان دور، یکی از قدرتمندترین مرورگرهای موجود در بازار است. قدرت و سرعت به علاوه افزونه های قدرتمند از دلایل محبوبیت این مرورگر میان کاربران است.

20. AVG Free

برنامه های ضدویروس مختلف و رایگان زیادی برای ویندوز وجود دارند که یکی از قدرتمندهای این حوزه، AVG است. یکی از قابلیت های خوب AVG  قسمت  real-time protection آن است که دارای قابلیت تشخیص خیلی خوب ویروس هاست. بروز رسانی اتوماتیک و سبک از قابلیت های دیگر این ضدویروس است. 

21. avast Free

همینطور که در بخش قبلی گفته شد، علاوه بر AVG آنتی ویروس های دیگری نیز در این حوزه به رایگان فعالیت می کنند. یکی از برنامه های خوب دیگر Avast است. Avast نیز قابلیت تشخیص ویروس، بدافزار و جاسوس افزارها را داشته و به خوبی می تواند آنها را تشخیص دهد.

22. Microsoft Security Essentials

یکی از بهترین محصولات مایکروسافت که حتی منتقدین آن را نیز به تمجید از آن واداشته است، برنامه Microsoft Security Essentials است. این برنامه رایگان با حجم کم و سرعت خوب قادر است تهدیدات مختلف روی کامپیوتر را تشخیص دهد. یکی از دلایلی که در موفقیت این برنامه می توان از آن یاد کرد تیم نویسنده آن است. این تیم در واقع همان تیمی است که ویندوز را طراحی و پیاده سازی کرده است.

23. Blender

اگر شما هم به حوزه طراحی تصاویر سه بعدی و حتی انیمیشن های سه بعدی علاقه مند باشید حتما نام برنامه قدرتمند مایا را شنیده اید. برنامه Blender نسخه رایگان و در عین حال قدرتمند این رقیب است. البته این برنام هم همانند مایا دارای منوهای بسیار گیج کننده ای برای کاربر تازه کار است و کمی کار کردن با آند در ابتدا سخت و زمان گیر است.

24. VLC media player

برای اینکه در ویندوز بتوانید فابل های ویدئویی با فرمت های مختلف را ببینید احتیاج به کدک های مختلف دارید. اما برنامه  VLC  شما را از نصب این کدک ها راحت کرده و اکثر فرمت ها را پخش می کند. این برنامه متن باز که بر روی لینوکس هم عرضه می شود قابلیت های مختلف و متعدد زیاد دیگری نیز دارد.

25. Picasa

پیکاسا یک برنامه قدرتمند در مدیریت فایل های تصویری است. این برنامه به شما قدرت می دهد تا فایل های خود را دسته بندی کرده و حتی ویرایش کنید; ویرایش هایی همانند cropping، red eye و مواردی از این قبیل. همچنین با توجه به این که این برنامه متعلق به گوگل است، با برخی برنامه ها و سرویس های دیگر گوگل نیز تعامل خوبی دارد.

26.  Paint.NET

اگر به دنبال یک جایگزین قدرتمند و رایگان برای فوتوشاپ می گردید، یکی از بهترین پیشنهادها همین برنامه است. برنامه ای ساده و سبک ولی قدرتمند. این برنامه از فرمت های مختلف فایل های تصویری پشتیبانی کرده و قابلیت های دیگری همچون لایه بندی و تصحیح رنگ را همچون فوتوشاپ دارا است.

27. imgBurn

اگر مایل هستید که از دی وی دی های خود فایل isoتهیه کنید و یا فایل های isoخود را روی دی وی دی یا سی دی رایت کنید، برنامه imgBurn  برنامه ای قدرتمند است که برای  این منظور کار شما را راحت می کند. برنامه ای ساده و در عین حال کارا و قدرتمند.

28.CDBurnerXP

ساخت سی دی، دی وی دی و دیسک های بلوری و حتی تهیه HD-DVD، از خواسته هایی است که کاربران کامپیوتر زیاد با آن سر و کار دارند. برنامه CDBurnerXPمی تواند این قابلیت ها را به رایگان در اختیارتان بگذارد. همچنین ساخت دیسک از روی فایل های isoنیز از دیگر قابلیت های این برنامه ساده ولی خوب است.

29.Freemake Video Converter

این برنامه به شما اجازه می دهد تا با پشتیبانی از 100 فرمت مختلف برای دستگاه های مختلف ویدئوهای خود را آماده سازید. این برنامه ویدئوهای شما را برای پخش در آیپد یا آیپاد و همچنین دستگاه های اندرویدی آماده می سازد. همچنین قادر خواهید بود تا فابل های ویدئویی مورد نظرتان را از سایت های پخ ویدئویی مانند یوتیوب توسط این برنامه دانلود کنید.

30. FileZilla

Filezilla یک کلاینت قدرتمند برای کار با FTP است. این برنامه متن باز و رایگان به شما اجازه اتصال و مدیریت فایل هایتان را بر روی وب سرور می دهد. قابلیت ذخیره کردن ایمن نام کاربری و همچنین قابلیت drag-and-drop فایل ها و مدیریت آسان فایل ها از قابلیت های مهم و خوب این برنامه است. یکی از نکات مهم این برنامه قابلیت ادامه آپلود/دانلود فایل در صورت قطع شدن اتصالتان به اینترنت یا وب سرور است. 

 

دسترسی به گزینه های نیرو در ویندوز ۸ مراحل بسیاری را به خود اختصاص می دهد. نخست موشواره خود را به سوی گوشه راست بالا برای فعال کردن Charms بکشید، روی تنظیمات کلیک کرده، روی نیرو (Power) کلیک کنید و سپس روی خواب (Sleep)، خاموش کردن (Shutdown) یا راه اندازی دوباره (Restart) کلیک نمایید. این کار را می توان با استفاده از میانبر های صفحه کلید ویندوز ۸ همانند ALT+F4 یا Win+I به تنها دو مرحله کاهش داد، اما این کار هنوز هم به همان اندازه که مایلید سریع نیست. به خاطر بسپارید، SkyKOG در XDA Developers راهکاری ساده ارائه کرده است: گزینه های نیرو (Power options) را در فهرست راست کلیک قرار دهید. برای درک چگونگی انجام این ‘ هک ‘ به ادامه مطلب توجه نمایید.

پیش از شروع، مطمئن شوید که پسوند های نام فایل فعال باشند. شما می توانید این کار را از مسیر رابط کاربری نوار مرورگر فایل> نمایش تب> نمایش/عدم نمایش> پسوندهای نام فایل انجام دهید.

(File Explorer’s Ribbon UI > View tab > Show/hide > file name extensions)

راهکارها:

بر روی میز کار (دسکتاپ) کلیک کنید، به جدید (New) بروید، و سند متنی (Text Document) را انتخاب کنید. شما فایل “New Text Document.txt” را روی میز کارتان مشاهده خواهید کرد. آن را باز کرده و کد زیر را درون آن جایگذاری نمایید:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellLock Computer]

“icon”=”shell32.dll,-325″

“Position”=”Bottom”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellSleep Computer]

“icon”=”shell32.dll,-331″

“Position”=”Bottom”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellRestart Computer]

“icon”=”shell32.dll,-221″

“Position”=”Bottom”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellShutdown Computer]

“icon”=”shell32.dll,-329″

“Position”=”Bottom”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellLock Computercommand]

@=”Rundll32 User32.dll,LockWorkStation”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellSleep Computercommand]

@=”rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0″

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellRestart Computercommand]

@=”shutdown.exe -r -t 00 -f”

[HKEY_CLASSES_ROOTDesktopBackgroundShellShutdown Computercommand]

@=”shutdown.exe -s -t 00 -f”

چنین چیزی می بایست باشد.

کلیدهای Ctrl+S را برای ذخیره کردن فایل بفشارید و Notepad را ببندید.

اکنون روی فایلی که هم اینک ایجاد کرده اید، چپ کلیک کنید. کلید F12 را برای تغییر نام آن بفشارید. “txt.” را به “reg.” تغییر دهید. روی “بله” از پنجره اعلان کلیک نمایید تا قالب (فرمت) آن تغییر کند.

اکنون، روی فایل reg. که هم اینک تغییر نام داده اید، دوبار کلیک نمایید. روی “بله” در پنجره ویرایشگر رجیستری (که در بالا نشان داده شده است) کلیک کنید.

تمام شد! چنانچه هم اکنون در هرجا روی میز کار راست کلیک کنید، چهار گزینه برای قفل کردن (locking)، راه اندازی دوباره، خاموش کردن و خواب رایانه تان مشاهده خواهید کرد.

ما این روش را خودمان امتحان کرده ایم و می توانیم تأیید کنیم که این شیوه ایمن است و همان گونه که توسعه دهنده ادعا می نماید کار می کند. من قادر بودم تا رایانه ویندوز ۸ خود را به خوبی قفل، خاموش و دوباره راه اندازی نمایم. هرچند، احساس کردم که فرایند خوابیدن (Sleeping) را به کندی انجام می دهد. من در مورد چرایی این موضوع مطمئن نیستم.

چنانچه آن را امتحان کرده اید و این دقیقا همان چیزی نبود که می خواستید، می توانید با دانلود ” the file remover.rar” از لینک زیر، استخراج محتوایات آن با استفاده از یک نرم افزار مناسب همانند ۷-Zip و دوبار کلیک کردن فایل reg. موجود درون آن، گزینه ها را از فهرست راست کلیک حذف کنید. پس از انجام این کار با راست کلیک کردن، هیچ یک از گزینه های نیرو گفته شده بالا نشان داده نخواهد شد.

گام اول:

آیکون میانبر اپلیکیشن خود را انتخاب کنید. تفاوتی ندارد این آیکون در دسکتاپ باشد یا منوی استارت یا جای دیگر.

گام دوم:

بر روی آیکون راست‌کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

گام سوم:

در پنجره Properties، تب Shortcut را انتخاب کنید و در قسمت پایین تب و منوی Run را در حالت Maximized قرار دهید.

گام چهارم:

حالا بر روی کلید Apply و سپس کلید Ok کلیک کنید. از این پس با کلیک بر روی این آیکون، نرم‌افزار به صورت تمام‌صفحه اجرا خواهد شد.به یاد داشته باشید از آنجا که این ترفند از طریق تب Shortcut عملی است، تنها بر روی آیکون‌های میانبر قابل اجرا است. بنابراین بهتر است در انتخاب آیکون و محل قرارگیری آن دقت داشته باشید.علاوه بر این، ممکن است ترجیح دهید، یک اپلیکیشن خاص مانند آت‌لوک، همیشه به صورت مینی‌مایز اجرا شود. برای این‌کار کافی‌است در گام‌ سوم، به جای Maximized، گزینه Minimized را انتخاب کنید.اگر مشتاق هستید این راهکار را بر روی «ویندوز اکسپلورر» پیاده کنید، بر روی نوار وظیفه (Taskbar) راست‌کلیک کرده و در منوی باز شده، بر روی گزینه Windows Explorer راست‌کلیک نموده و مراحل فوق را یکی پس از دیگری دنبال کنید

 

شکاف‌های امنیتی که در اینترنت اکسپلورر جدید یافت شده‌اند به حمله کننده‌های اینترنتی این اجازه را می‌دهند تا به راحتی مکان‌نمای ماوس شما را روی صفحه ردیابی کنند. آنها حتی می‌توانند این کار را وقتی در حال مرور وب نیستید هم انجام دهند. همه نسخه‌های مرورگر مایکروسافت یعنی IE6، IE7، IE8، IE9 و IE10 این مشکل امنیتی را دارند.

update-ie8-in-windows-7.jpg

این باگ نخستین بار حدود یک ماه پیش توسط Spider.io کشف شد و در تاریخ اول اکتبر سال جاری توسط این شرکت امنیتی به مایکروسافت اعلام شد. Spider.io می‌گوید، مرکز تحقیقات امنیتی مایکروسافت از باگ اینترنت اکسپلورر آگاه بود اما به محققان خود گفته که برای برطرف کردن این مشکل از نسخه موجود هیچ عجله‌ای ندارد.

شکاف امنیتی موجود در مرورگر مایکروسافت به گونه‌ای است که بدون اینکه حتی نرم‌افزار آلوده یا مخربی را دانلود و نصب کرده باشید نیز همه فعالیت‌های اینترنتی شما در IE را ضبط می‌کند. به این ترتیب، هکر می‌تواند به راحتی یک آگهی روی صفحه وب‌سایتی که در حال بازدید از آن هستید را خریداری کند و تا زمانی که آن وب‌سایت باز است، همه حرکات مکان‌نمای ماوس شما را ردیابی کند. این اتفاق اگر حتی صفحه مرورگر مینیمایز شده در پایین دسکتاپ باشد، یا کاربر در صفحه دیگری باشد نیز رخ می‌دهد.

microsoft-mouse-1.jpg

در حقیقت، Spider.io اعلام کرده است که این حفره امنیتی بیشتر توسط آگهی‌ دهنده‌های تبلیغاتی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. این شرکت امنیتی بدون اینکه نامی از شرکتی خاص ببرد، می‌گوید دست‌کم دو شرکت تحلیل‌گر تبلیغات صفحه‌ای هستند که از این شکاف امنیتی اینترنت اکسپلورر سوءاستفاده می‌کنند.

در نتیجه، این شرکت امنیتی دیروز به طور عمومی هشدار داد: "بسیار مهم است که کاربران IE از مشکلات امنیتی این مرورگر و تبعات آن آگاهی داشته باشند".

برای اینکه اطلاعات مفید باشند، هکر باید بداند که شما اخیرا از چه وب‌سایت‌هایی دیدن کرده‌اید تا از طریق آگهی‌ها بتوانند به کامپیوتر شما نفوذ کنند. آن‌ها می‌دانند که باید بدافزار تبلیغاتی خود را کجا قرار دهند. هکرها همچنین می‌دانند که صفحه وب‌سایت دروغین خود را به چه شکلی طراحی کنند تا برای اعمال نقشه‌های خود ظاهر قانونی داشته باشد.

برای درک بهتر این مطلب پاراگرافی کوتاه از Bugtraq را در پایین آورده‌ایم:

به عنوان کاربر اینترنت اکسپلورر، همه حرکات ماوس شما می‌تواند ردیابی و ضبط شود. حتی اگر شما مراتب امنیتی را به خوبی اجرا کنید و هرگز نرم‌افزارهای مشکوک و مخرب را دانلود و نصب نکنید، باز هم این خطر وجود دارد. هکر با خریداری یک آگهی تبلیغاتی روی صفحه‌ای که از آن دیدن می‌کنید، به راحتی می‌تواند همه فعالیت‌های شما در اینترنت را دنبال کند. این خطرات به سایت‌های غیراخلاقی یا به اشتراک گذاری فایل محدود نمی شوند و امروزه می‌تواند هر وب‌سایتی از یوتیوب گرفته تا نیویورک‌تایمز را شامل شود.

ویندوز ۸ شرکت مایکروسافت با آمدن خود سر و صدای زیادی را به پا کرد . بحث های زیادی نیز در سایت ها و فروم های فناوری بین کاربران بر سر قابلیت های جدید ، ظاهر مدرن و دیگر مسائل بوجود آمد . امنیت هم در این نسخه از ویندوز ۸ پیشرفت زیادی کرده است . اما هنوز هم ظاهرا راه هایی وجود دارد تا بتوانیم این روتین های امنیتی را دور بزنیم . اما حالا بحث ما در مورد قابلیت های جدید ویندوز ۸ نیست و می خواهیم به سراغ یکی از مشکلاتی برویم که ممکن است هر از گاهی برای کاربران بوجود بیاید . مشکل فراموش کردن کلمه عبور یکی از آن مشکلات است که ممکن است یک روز برای شما هم پیش بیاید . در این گونه مواقع معمولا سه راه داریم .

۱- تعویض سیستم عامل : این روش بسیار وقت گیر است و همچنین باعث از دست رفتن  فایل هایی خواهد شد که در درایو سیستم عامل قرار دارند .

۲- استفاده از نرم افزارها : برخی برنامه ها نیز می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید پسورد فراموش شده را تغییر دهید .

اما روش سومی هم وجود دارد . در این روش نیاز به هیچ ابزار خاصی ندارید و تنها با استفاده از قابلیت های خود سیستم عامل ویندوز می توانید مشکل را حل کنید .

نکته بسیار مهم : قبل از اینکه هر کاری انجام دهید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید . در صورتی که هرگونه فایل رمزنگاری شده در حساب کاربری خود داشته باشید ، استفاده از روش های ذکر شده و یا سایر روش های تغییر کلمه عبور به معنای از دست دادن آن فایل ها به صورت دائم خواهد بود . مگر اینکه یک کپی از گواهی رمزنگاری ( Encryption Certificate ) فایل های مذکور داشته باشید .

برای شروع ابتدا باید یک دیسک نجات بسازیم . مسلما شما که کلمه عبورتان یادتان رفته است و به کامپیوتر خود دسترسی ندارید ، باید از کامپیوتر یکی از دوستان یا آشنایان خود استفاده کنید . البته به این نکته توجه داشته باشید که برای ساخت دیسک نجات باید از ویندوز ۸ استفاده کنید و ساخت دیسک نجات با استفاده از ویندوز ۷ نمی تواند به ما کمکی کند .

برای ساخت دیسک نجات باید از یک CD یا DVD استفاده کنید . گرچه می توانید از یک فلش درایو نیز برای این کار کمک بگیرید ( البته باید توجه ذاشته باشید که کامپیوتر شما قابلیت بوت بوسیله USB را داشته باشد ) .

حالا یک دیسک یا فلش درایو خالی را روی سیستم قرار دهید . سپس به Control Panel رفته و در ساید بار سمت چپ روی لینک Create a system repair disc کلیک کنید . مراحل ساده ای برای شما نمایش داده می شود که باید آنها را طی کنید و پس آن دیسک نجات شما آمده خواهد شد .

حالا کامپیوتر را ریست کرده و سیستم را با استفاده از دیسک نجات بوت کنید . منویی برای نمایش داده خواهد شد که باید گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید .

در مرحله بعد روی آیتم Advanced Options کلیک کنید .

حالا یک پنجره خط فرمان باز می شود . دستورات زیر را یک به یک تایپ کرده و اجرا کنید :

diskpart
exit

اکنون لیست پارتیشین های شما نمایش داده می شود و می توانید به راحتی درایو ویندوز را تشخیص دهید . این درایو به صورت پیشفرض C است . اما ممکن است در کامپیوتر شما متفاوت باشد . مثلا ممکن است ویندوز ۷ روی درایو C و ویندوز ۸ را روی درایو D نصب کرده باشید .

در مرحله بعدی باید دستورات زیر را یک به یک وارد کرده و اجرا کنید . در این دستورات ما فرض را بر این گرفته ایم که درایو ویندوز C است . پس اگر ویندوز شما در درایو دیگری نصب شده است ، باید آن را جایگزین C در تمام دستورات کنید .

C:
cd windows
cd system32
copy cmd.exe cmd.exe.original
copy Utilman.exe Utilman.exe.original
del Utilman.exe
ren cmd.exe Utilman.exe
shutdown –r –t 00

این دستورات باعث فراهم سازی ابزارهای های مورد نیاز ما برای تغییر دادن کلمه عبور خواهند شد . پس از اجرا آخرین دستور ، سیستم ریست خواهد شد . حالا دوباره صفحه بوت را مشاهده خواهید که باید روی آیکون Ease of Access که در گوشه پایین و سمت جپ قرار دارد کلیک کنید . با توجه به دستوراتی که ما در مرحله قبل اجرا کردیم ، به جای نمایش منوی Ease of Access باید یک پنجره خط فرمان باز شود .

حالا دستور net user را اجرا کنید تا لیست اکانت های موجود در سیستم نمایش داده شود . نام اکانت شما مسلما با نام اکانت مشخص شده در تصویر زیر متفاوت است . در دستورات بعدی باید از نام دقیق اکانت خود استفاده کنید . پس در هنگام تایپ نام کاربری مراقب باشید .

دستور زیر را مطابق تصویر بالا وارد کنید ( البته عبارت WAQAx را با نام اکانت خود جایگزین کنید ) :

 * net user WAQAx

حالا از شما درخواست کلمه عبور جدید خواهد شد . پس کلمه عبور خود را تایپ کنید و توجه داشته باشید که به هنگام تایپ کله عبور هیچ کاراکتری را مشاهده نخواهید کرد و این کار بیشتر به منظور امنیت بیشتر است . یک بار دیگر نیز کلمه عبور را به منظور تایید وارد کنید . در تایپ حروف نیز دقت زیادی به خرج دهید و از کوچکی و بزرگی حروف در حین تایپ اطمینان حاصل کنید .

اکنون دستور exit را به منظور خارج شدن از خط فرمان اجرا کنید . حالا می توانید با تایپ کلمه عبور جدید وارد اکانت خود شوید . اما زیاد عجله نکنید . شما باید تغییراتی را که در فایل های cmd.exe و Utilman.exe بوجود آورده اید را به حالت قابلی بازگردانید . پس دوباره سیستم را با استفاده از دیسک نجات بوت کرده و مراحل قبلی را تکرار کنید تا پنجره خط فرمان باز شود . حالا دستورات زیر را یک به یک تایپ کرده و اجرا کنید ( توجه داشته باشید که عبارت C در دستورات زیر را با آدرس درایو ویندوز خود جایگزین کنید )

C:
cd windows
cd system32
del Utilman.exe
ren Utilman.exe.original Utilman.exe
ren cmd.exe.original cmd.exe
shutdown -r -t 00

این دستورات باعث می شوند تا فایل هایی که قبلا جابجا شده اند به مکانی قبلی خود بازگردند . در پایان نیز کامپیوتر شما ریست خواهد شد .

تبریک ! پسورد ویندوز ۸ شما با موفقیت تغییر داده شد !

در هر سیستم عامل داشتن یک برنامه اکسپلورر ( file explorer ) خوب به منظور دسترسی به داده های ذخیره شده ضروری است. در حال حاضر، بسیاری از ما می دانیم که ویندوز ۸ برای رایانه های شخصی و همچنین تبلت ها در دسترس است و برای کاوش در آن، دارای یک صفحه شروع (Start Screen) جدید است که به عنوان یک داشبورد اولیه عمل می کند و همچنین دسکتاپ برای دسترسی به فضای کاری اصلی وجود دارد.

اکسپلورر حتی از تمام برنامه های که بر اساس نسخه RT ویندوز ۸ مخصوص تبلت ها طراحی شده نیز پشتیبانی می کند. در حالی که برنامه اکسپلورر هنوز هم به صورت قدرتمند در دسکتاپ, محیط مترو (Modern UI)و تبلت ها انجام وظیفه می کند و مفید واقع شده , اما همینطور که تعداد برنامه های فروشگاه ویندوز روز به روز بالا می رود جایگزینی های مختلفی برای اپلیکیشن File Explorer نیز عرضه شده است. در گذشته به معرفی یکی از این برنامه ها با نام Metro Commander و با قابلیت های پایه مدیریت فایل از جمله ایجاد، باز کردن، مشاهده، تغییر نام، انتقال، کپی، حذف، جستجو و به اشتراک گذاری آشنا کردیم.

اکنون به معرفی یک برنامه جدید با قابلیت های بیشتر و کامل تر با نام Files&Folders که کاملا با محیط مترو مدرن سازگار است می پردازیم. توسط این برنامه به حساب SkyDrive دسترسی مستقیم خواهید داشت و عملیاتی نظیر اضافه کردن فایل, کپی و انتقال به سادگی قابل انجام است.همچنین امکان پخش فایل های تصویری و موزیک توسط Files&Folders وجود دارد, که در ادامه با  آن و دیگر قابلیت های برنامه آشنا می شوید.

به منظور دریافت برنامه ابتدا فروشگاه ویندوز (Windows Store) را راه اندازی کنید. در کادر جستجو عبارت “files&folders” را تایپ نماید. در قسمت نمایش نتایج از سمت چپ بر روی کاشی برنامه Files&Folders کلیک کنید.

در اولین راه اندازی برنامه باید چند گزینه را پیکربندی کنید. برای مثال پوشه اصلی مدیریت فایل را مشخص کنید, این پوشه هنگام اجرای برنامه برای شما نمایش میابد. شما همچنین در اولین ورود به برنامه می توانید جزئیات مربوط به حساب SkyDrive خود را تنظیم کنید تا دسترسی کاملی به فایل و برنامه های خود در این سرویس ذخیره سازی داشته باشید.

همانطور که انتظار می رود، رابط کاربری اصلی برنامه شامل نمایش تمام محتویات گزینه های انتخاب شده، از جمله فایل ها و پوشه ها است. به طور پیش فرض، حجم فایل و تعداد فایل های موجود در کنار نام فایل ها و پوشه ها به ترتیب نمایش داده می شود.

 

با باز کردن یک پوشه تمام محتویات آن و تنظیمات (قابل دسترس با راست کلیک بر روی یک پوشه و یا فایل) نمایش میابند. در قسمت تنظیمات در پایین پنجره گزینه های مانند: انتخاب همه فایل ها ,کپی,انتقال,تغییر نام,حذف,ایجاد پوشه جدید,پین کردن فایل ها به صفحه شروع, و غیره در دسترس هستند.

این برنامه همچنین دارای ویژگی پخش فایل های رسانه ای است. برنامه Files&Folders فایل های صوتی و تصویری را به صورت تمام صفحه (full screen) برای شما نمایش می دهد.

برای جستجو و پیدا کردن فایل ها میتوانید از کلید میانبر Win + Q  استفاده کنید. از سمت راست برنامه Files&Folders را انتخاب کنید و هر آنچه که دوست دارید در کادر جستجو وارد کنید تا به سرعت نتایج آن توسط برنامه در سمت چپ نمایش بیابد.

 

تنظیمات اصلی برنامه به شما اجازه فعال کردن / غیر فعال کردن نمایش پسوند فایل ها و پیش نمایش فایل های رسانه ای ، و همچنین تغییر در تم رنگ و پس زمینه برنامه را فراهم می کند.

اپلیکیشن Files&Folders برای هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ویندوز ۸ و همینطور نسخه RT برای تبلت ها عرضه شده است.

شاید اکثر کاربران تنها در پی از بین بردن ویروس های نرم افزاری و بد افزارها باشند ، حال آنکه نیابد از ویروس هایی که به طور بسیار ماهرانه ای روی سخت افزار می نشینند غافل شد؛ شاید  که این ویروس ها بسیار مهم تر باشد .

Virus

به گزارش ورد آی تی ؛ کارشناسان امنیت و اطلاعات هشدار دادند که رهایی از ویروس هایی همچون رکشانا و امثال آن که به طرز ماهرانه ای روی تراشه های سخت افزاری جاسازی می شوند بسیار سخت است .

به عنوان نمونه همین تروجان رکشانا ویروسی است که روی BIOS و یا قعطات سخت افزاری مادربرد مانند کارت شبکه شما می نشیند و شرایط بسیار خاصی نیاز است تا شما بتوانید احتمالا از شر این ویروس خلاص شوید .

یکی از کارشناسان امنیت بیش از ۴۳ نوع آنتی ویروس را روی این تروجان امتحان کرده که همگی با شکست مواجه شدند .  به گفته مدیر اجرایی ESET، این مسئله برای متخصصین امنیت موضوع جدیدی نیست و حرفه ای های این حوزه سالیان سال است که روی چنین تهدیداتی کار می کنند. توصیه او به کمپانی ها این است که برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از ویروس های سخت افزاری ، سخت افزاری های خود را فقط از منابع مورد اعتماد تهیه کنند.

همچنین الکساندرو کاتالین ،رئیس پژوهش های امنیتی بیت دیفندر نیز در این باره می گوید : همیشه برای هر ویروسی یک راه چاره ای هم پیدا می شود و رکشاسا هم از این قائده مستثنی نیست .

اما تاکنون کارشناسان این حوزه نتوانسند راه حلی قعطی برای از بین بردن این تروجان بیایند . شاید در حال حاضر خرید سخت افزار از متخصصین امن و مورد اعتماد بهترین راه برای مقابله با این ویروس باشد

یکی از مواردی که کاربران اینترنت همیشه مدنظر دارند، میزان ترافیک مصرفی آن‌ها در طول دوره است. این مسأله به کاربران کمک می‌کند که مدیریت‌ بهتری بر ترافیک مصرفی و هزینه‌های خود داشته باشند. این کار نیز معمولاً به کمک نرم‌افزارهای متفاوتی که در دسترس هستند انجام می‌شود. اما ویندوز ۸ در این مورد حرف‌هایی برای گفتن دارد و شما در این سیستم‌عامل می‌توانید یک کانکشن وای‌فای را به عنوان محاسبه‌گر میزان ترافیک معرفی کنید.

یکی از امکانات جدید ویندوز ۸، اتصال بی‌سیم با قابلیت محاسبه ترافیک است. در گذشته، شما قادر بودید با اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی، میزان ترافیک مصرفی خود را مانیتور کنید. اما این نرم‌افزارها کار مؤثری برای کاهش ترافیک مصرفی انجام نمی‌دادند. با گسترش هات‌اسپات‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم رو به افزایش بوده و دوره ترافیک‌های نامحدود رو به انقراض است. برای همین هر کیلو‌بایتی که صرفه‌جویی شود در حقیقت به جیب شما کمک کرده است. با فعال‌سازی قابلیت سنجش ترافیک ویندوز ۸، قادر خواهید بود، پی‌سی و تبلت خود را از نقل‌ و‌ انتقالات غیرضروری دیتا بازدارید.

بر اساس بخش پرسش‌وپاسخ اتصال‌ بی‌سیم در ویندوز ۸، تأثیرات فعال‌سازی این قابلیت به صورت زیر هستند:

  • بروزرسانی‌های ویندوز تنها به موارد با اولویت بالا و مهم محدود می‌شوند.
  • ممکن است دانلود اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز متوقف شود.
  • کاشی‌های صفحه آغازین (Start Screen) ممکن است بروز نشوند.
  • همگام‌سازی فایل‌های آفلاین ممکن است متوقف شود.

فعال‌سازی قابلیت اندازه‌گیری ترافیک

برای فعال‌سازی سنجش‌گر، به لیست شبکه‌های وای‌فای بروید و بر روی کانکشن مورد نظر خود راست‌کلیک کنید. در تبلت به جای راست‌کلیک، باید انگشت‌ خود را مدتی بر روی کانکشن نگه دارید. بعد از نمایش منو، گزینه Set as metered connection را انتخاب کنید.

غیرفعال‌سازی مصرف ترافیک در اتصال سنجش‌گر

دو تنظیم متفاوت برای کاهش ترافیک مصرفی در قابلیت تنظیم ترافیک مصرفی وجود دارد. تنطیم اول مربوط به دانلود نرم‌افزارهای دستگاه است.

برای ورود به این بخش از Settings به Change PC Settings رفته و Devices را انتخاب کرده و در این قسمت، وضعیت ویژگی Download over metered connection را در حالت Off قرار دهید.

دومین تنظیم به همگام‌سازی برمی‌گردد.

برای این تنظیم از Settings به Change PC settings و سپس به Sync your settings بروید و مطمئن شوید هر دو ویژگی Sync setting over metered connection و Sync settings over metered connection even i’m roaming در حالت Off هستند.

بررسی دیتا‌ی مصرفی

برای مشاهده میزان ترافیک مصرفی، به لیست‌ شبکه‌های دستگاه بازگردید و بر روی اتصال مورد نظرتان کلیک کنید. متأسفانه امکانی برای ریست خودکار شمارنده حجم ترافیک مصرفی وجود ندارد اما شما می‌توانید به صورت دستی و در ابتدای دوره و با کیلک روی کلید Reset، شمارنده را صفر کنید.

بررسی تاریخچه مصرف دیتا توسط اپلیکیشن‌ها

اگر می‌خواهید به میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن‌ها پی ببرید. به Task Manager رفته و بر روی App history کلیک کنید. با این کار شما با ستون‌های جداگانه‌ای در مورد میزان دیتای مصرفی کل در شبکه، در شبکه سنجش‌گر و در بروزرسانی‌ کاشی‌ها روبرو خواهید شد. برای دسترسی به Task Manager نیز می‌توانید در صفحه‌آغازین عبارت Task Manager را تایپ کرده و یا با راست‌کلیک روی نوار وظیفه (Taskbar)، آن را انتخاب کنید.

از این به بعد شما قادر به استفاده از ویژگی اندازه‌گیری ترافیک در ویندوز ۸ هستید. به یاد داشته باشید که اتصال‌های سنجش‌گر تنها در اتصال‌های وای‌فای قابل استفاده هستند و در اتصال‌های کابلی یا دایال‌آپ، سنجش‌گری وجود ندارد.

منبع: Cnet

چگونه پین هر نوع فایل به صفحه شروع در ویندوز ۸

کلید میانبر Win + R را فشار دهید تا کادر دستوری run نمایش بیابد. عبارت “notepad” را تایپ کنید و کلید OK را فشار دهید.

 

دستورات زیر را در برنامه Notepad وارد کنید.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT*shellpintostartscreen]
MUIVerb”=”@shell32.dll,-51201″”
””=“NeverDefault”
”description”=”@shell32.dll,-51202”
“MultiSelectModel”=”Single”

[HKEY_CLASSES_ROOT*shellpintostartscreencommand]
“DelegateExecute”=”{۴۷۰C0EBD-5D73-4d58-9CED-E91E22E23282}”

سپس از منوی فایل File گزینه ذخیره سازی با نام جدید save as را انتخاب کنید.

قبل از هر چیز از قسمت لیست کشویی Save as type گزینه All Files را انتخاب کنید.

اکنون فایل خود را با نام PinToStartHack.reg ذخیره کنید.

حال برای استفاده از این ترفند رجیستری باید بر روی فایلی که با پسوند REG ساخته ایم دوباره کلیک کنید. اگر پیغامی برای شما نمایش یافت بر روی گزینه Yes کلیک کنید.

در حال حاضر شما می توانید هر نوع فایل را به صفحه شروع پین کنید.

لغو تغییرات

اگر می خواهید این ترفند را غیر فعال کنید دوباره کیلد میانبر Win + R را فشار بدهید تا کادر RUN برای شما نمایش بیابد. حال عبارت ” regedit ” را تایپ و کلید OK را فشار دهید.

 

حال به مسیر زیر بروید.

HKEY_CLASSES_ROOT*shell

و در نهایت کلید pintostartscreen را حذف کنید.

برای هر مرتبه حذف یا اضافه کردن کلیدهای رجیستری ویندوز خود را مجدد راه اندازی کنید.

 منبع :howtogeek

یکی از امکانات جدید ویندوز 8، اتصال بی‌سیم با قابلیت محاسبه ترافیک است. در گذشته، شما قادر بودید با اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی، میزان ترافیک مصرفی خود را مانیتور کنید. اما این نرم‌افزارها کار مؤثری برای کاهش ترافیک مصرفی انجام نمی‌دادند. با گسترش هات‌اسپات‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم رو به افزایش بوده و دوره ترافیک‌های نامحدود رو به انقراض است. برای همین هر کیلو‌بایتی که صرفه‌جویی شود در حقیقت به جیب شما کمک کرده است. با فعال‌سازی قابلیت سنجش ترافیک ویندوز 8، قادر خواهید بود، پی‌سی و تبلت خود را از نقل‌ و‌ انتقالات غیرضروری دیتا بازدارید.

بر اساس بخش پرسش‌وپاسخ اتصال‌ بی‌سیم در ویندوز 8، تأثیرات فعال‌سازی این قابلیت به صورت زیر هستند:

  • بروزرسانی‌های ویندوز تنها به موارد با اولویت بالا و مهم محدود می‌شوند.
  • ممکن است دانلود اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز متوقف شود.
  • کاشی‌های صفحه آغازین (Start Screen) ممکن است بروز نشوند.
  • همگام‌سازی فایل‌های آفلاین ممکن است متوقف شود.

فعال‌سازی قابلیت اندازه‌گیری ترافیک

برای فعال‌سازی سنجش‌گر، به لیست شبکه‌های وای‌فای بروید و بر روی کانکشن مورد نظر خود راست‌کلیک کنید. در تبلت به جای راست‌کلیک، باید انگشت‌ خود را مدتی بر روی کانکشن نگه دارید. بعد از نمایش منو، گزینه Set as metered connection را انتخاب کنید.

metered-WiFi-connections-Win8-1

غیرفعال‌سازی مصرف ترافیک در اتصال سنجش‌گر

دو تنظیم متفاوت برای کاهش ترافیک مصرفی در قابلیت تنظیم ترافیک مصرفی وجود دارد. تنطیم اول مربوط به دانلود نرم‌افزارهای دستگاه است.

برای ورود به این بخش از Settings به Change PC Settings رفته و Devices را انتخاب کرده و در این قسمت، وضعیت ویژگی Download over metered connection را در حالت Off قرار دهید.

دومین تنظیم به همگام‌سازی برمی‌گردد.

برای این تنظیم از Settings به Change PC settings و سپس به Sync your settings بروید و مطمئن شوید هر دو ویژگی Sync setting over metered connection و Sync settings over metered connection even i'm roaming در حالت Off هستند.

بررسی دیتا‌ی مصرفی

برای مشاهده میزان ترافیک مصرفی، به لیست‌ شبکه‌های دستگاه بازگردید و بر روی اتصال مورد نظرتان کلیک کنید. متأسفانه امکانی برای ریست خودکار شمارنده حجم ترافیک مصرفی وجود ندارد اما شما می‌توانید به صورت دستی و در ابتدای دوره و با کیلک روی کلید Reset، شمارنده را صفر کنید.

metered-WiFi-connections-Win8-2

بررسی تاریخچه مصرف دیتا توسط اپلیکیشن‌ها

اگر می‌خواهید به میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن‌ها پی ببرید. به Task Manager رفته و بر روی App history کلیک کنید. با این کار شما با ستون‌های جداگانه‌ای در مورد میزان دیتای مصرفی کل در شبکه، در شبکه سنجش‌گر و در بروزرسانی‌ کاشی‌ها روبرو خواهید شد. برای دسترسی به Task Manager نیز می‌توانید در صفحه‌آغازین عبارت Task Manager را تایپ کرده و یا با راست‌کلیک روی نوار وظیفه (Taskbar)، آن را انتخاب کنید.

metered-WiFi-connections-Win8-3

از این به بعد شما قادر به استفاده از ویژگی اندازه‌گیری ترافیک در ویندوز 8 هستید. به یاد داشته باشید که اتصال‌های سنجش‌گر تنها در اتصال‌های وای‌فای قابل استفاده هستند و در اتصال‌های کابلی یا دایال‌آپ، سنجش‌گری وجود ندارد.

اگر شما هم مثل بقیه از لپ تاپ استفاده می کنید و چندان علاقه ای به استفاده از تاچ لپ تاپ تان را ندارید و از ماوس استفاده می کنید خبری خوشی برایتان داریم !!

استفاده از ماوس های اکسترنال به هنگام استفاده از لپ تاپ نیز گاها بسیار آزار دهنده و سخت است به خصوص اگر بخواهید از آن وقتی که به روی میز کارتان قرار دارد استفاده کنید و یا وقتی که روی فرش قرار دارد! گاهی اوقات هم حمل ماوس به همراه لپ تاپ زمانی که قصد جا به جایی دارید به دردسرتان می افزاید.

Clip Mouse که توسط Frank Guo اختراع شده بسیار در این زمینه جذاب و کاربردیست! این ماوس راه حلی بسیار ساده و کاربردی برای این موضوع است. Clip Mouse به راحتی در گوشه از لپ تاپ به شکل گیره نصب می شود و همه جا همراه تان خواهد بود. این ماوس از صفحه مولتی تاچ بهره می گیرد که می توان بدون کلیک کردن و چرخاندن اسکرول به راحتی به اهداف تان برسید! بدنه “C” شکل آن نیز هم به راحتی هر بیشتر در هنگام کار با آن افزوده است.

خلاقیت به کار رفته در ساخت این ماوس به گونه ای بوده که علاوه بر زیبایی ، راحتی در استفاده را هم به ارمغان آورده است.

 

 مقایسه زیر با یک سیستم فوق العاده انجام شده است که از یک پردازنده Intel Core i7-3960X دارای رم ۶GB of DDR3-1866 و از گرافیک قدرتمند GeForce GTX 670 و البته از مادربردAsrock X79 Extreme11 استفاده میکند.در ضمن این سیستم از هارد Samsung Spinpoint F1 1TB بهره میبرد.

همانطور که ملاحظه میکنید زمان راه اندازی ویندوز ۸ تقریبا ده ثانیه کمتر از ویندوز۷ است که یک تفاوت اساسی محسوب می شود.

 

اینجا هم ویندوز۸ پیروز از میدان بیرون آمده است .همان طور که میبینید این سیستم با ویندوز۸ چهار ثانیه زودتر شات دان شده است.

همانطور که در نمودار مشاهده میکنید خوشبختانه یا متاسفانه فرق محسوسی با هم ندارند.

این تست به تست ۳Dmark معروف است .ازاین تست نیز برای بررسی قدرت کارت های گرافیک استفاده میشود .همانطور که در نمودار میبینید اینبار ویندوز هفت با کمی اختلاف پیروز میدان است.

 

تست PCMark نیز به منظور تست قدرت چندرسانه ای استفاده میشود و همانطور که مایکروسافت قبلا وعده داده بود ویندوز ۸ قدرت خاصی در این مورد دارد.

 

 با استفاده از تست Mozila Kraken میتوان به قدرت مرورگرها  در سیستم عامل های مختلف پی برد  همانطور که در نمودار میبینید ویندوز ۸ در تمام مقایسات برتری نسبی را از آن خود کرده است.

 

ما اینبار برای تست سرعت بارگزاری مرورگها از نرم افزار Google V8 استفاده کردیم که بر حسب امتیاز درجه بندی می شود که امتیاز بیشتریک مرورگر نشان برتری مرورگر است.و اینبار نیز ویندوز۸ رقیب قبلی خود را پشت سر گزاشته است.

فورد C-Max مدل 2013: رقیب هیبریدی برای تویوتا پریوس

طی چند سال اخیر هیچ خودروی هیبریدی نتوانسته با تویوتا پریوس رقابت کند. کمپانی‌های بسیاری سعی کرده‌اند تا بتوانند در این بازار گوی سبقت را از تویوتا بربایند ولی همگی آنها شکست خورده‌اند. اما این باز فورد بسیار قدرتمند وارد گود رقابت شده است. مدل 2013 خودروی هیبریدی C-Max کمپانی فورد می‌تواند رقیبی جدی برای پریوس باشد و شاید حتی بتواند بر سیطره 15 ساله آن بر بازار خودروهای هیبریدی پایان دهد.

دنیای خودروهای هیبریدی با نام تویوتا پریوس گره خورده، حتی اگر 15 سال از معرفی آن گذشته باشد! سیطره این محصول بر بازار نوپای خودروهای هیبریدی بسیار وسیع است و می‌توان موقعیت آن را با موقعیت آیپاد در بازار پخش‌کننده‌های چندرسانه‌‌ای قابل حمل مقایسه کرد. مدل‌های پریوس تا کنون توانسته‌اند تمام خودروهای هیبریدی دیگری که در آمریکا تولید شده اند را کنار بزنند ولی این بدان معنا نیست که چنین وضعیتی تا ابد به همین شکل باقی خواهد ماند. C-Max خودروی هیبریدی جدید کمپانی فورد است. نام آن مثل «Prius» مسخره و نامتعارف است! ولی ماموریت آن جدی و مهم است: تبدیل شدن به رقیبی جدی برای پریوس و شاید حتی فرستادن آن به مقام دوم! قضاوت با مشتریان خواهد بود و البته شما خوانندگان زومیت که می‌توانید ویدئوی بررسی کامل قابلیت‌های این خودرو را در زیر مشاهده نمایید.

امروزه جهان فناوری با جهان اتومبیل‌ها گره خورده است. تکنولوژی به کار رفته در داخل یک خودرو با توجه به میزان کارایی که دارد می‌تواند در میزان فروش آن بسیار تاثیرگذار باشد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودروهای مدرن کمپانی‌های بزرگ بخش دستیار کامپیوتری آن است که هشدارهای لازم را در موارد مختلف به راننده ابلاغ می‌کند. بسیاری معتقدند که این دستیارها نتوانسته‌اند میزان سوانح رانندگی را کاهش دهند، اما با تمام این اوصاف مشتریان بسیار به این فناوری‌ها علاقه‌مند شده‌اند. آمار و ارقام حاکی از آن هستند که تقریبا دو سوم کسانی که قصد خرید خودرو را دارند، می‌گویند که دوست دارند اتومبیلشان به تکنولوژی دستیار رانندگی مجهز باشد.

ford-c-max-hybrid-car-mid

 

کدام وب‌سایت‌ها اطلاعات شخصی شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارند؟

خبرگزاری معتبر وال استریت ژورنال آزمایشی را انجام داده که نشان می‌دهد از بین سایت‌های پربازدید دنیا کدامیک از آنها و در چه حدی اطلاعات شخصی کاربران خود را با کمپانی‌های دیگر به اشتراک می‌گذارند. در ادامه می‌توانید نتایج این آزمایش را مشاهده نمایید.

وال استریت ژورنال 50 وب‌سایت پربازدید ایالات متحده که به کاربر امکان ثبت‌نام می‌دهند را مورد مطالعه قرار داده تا مشخص کند که کدام اطلاعات شخصی کاربران با ورودشان به سایت‌های پربازدید در اختیار کمپانی‌های دیگر قرار می‌گیرد. در این بین وب‌سایت‌هایی که با حساب واقعی شما کار می‌کنند (مثل سایت‌های بانکی) وجود نداشتند. این خبرگزاری همچنین20 سایت دیگر که روی موضوعات حساسی چون قرارهای عاشقانه، سیاست، سلامت یا مسائل کودکان تمرکز داشتند و حتی وب‌سایت خودش را نیز مورد آزمایش قرار داده است.

نتایج بدست آمده برای هر یک از این وب‌سایت‌های معروف در زیر آمده است. این سایت‌ها با توجه به میزان محبوبیت (بر اساس آمار و ارقام comScore) مرتب شده‌اند. وب‌سایت‌هایی که پشتشان علامت (*) قرار گرفته مواردی هستند که در لیست 1000 وب‌سایت پربازدید comScore نبوده‌اند.

websites-sharing-personal-info-table

صفحه نمایش لپ تاپ خود را با این ابزار، لمسی کنید

لذت استفاده از ویندوز 8 با صفحه لمسی چندین برابر می‌شود، اما اگر به تازگی لپ تاپ غیرلمسی تهیه کرده‌اید یا در این شرایط بد اقتصادی امکان خرید لپ تاپ گران قیمت تازه را ندارید، می‌توانید با یک ابزار ارزان قیمت، صفحه نمایش لپ‌تاپ فعلی خود را لمسی نموده و از رابط کاربری لمسی مدرن ویندوز 8 در آن لذت ببرید.

شرکت هندی Portronics یک ابزار ساده و کاربردی را ساخته است که دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و صفحه ساده لپ‌تاپ را لمسی می‌کند، به این ترتیب ابزارهای فعلی مبتنی بر ویندوز 7 به راحتی به ابزار سازگار و لمسی مبتنی بر ویندوز 8 تبدیل می‌شوند.

RaK470053PM1272012این ابزار که Handsmate نام دارد از طریق فناوری‌های فراصوت و مادون قرمز کار می‌کند و حتی قادر به پشتیبانی از قلم‌های دیجیتال فراصوتی نیز می‌باشد. این ابزار برای ویندوز 8 طراحی شده است و قادر است همه نوع از لپ‌تاپ‌های غیرلمسی را لمسی کند. به کمک این ابزار برخی از قابلیت‌های چند لمسی ویندوز 8 مانند باز کردن دو انگشت برروی صفحه برای بزرگنمایی نیز میسر می‌شود.

برای استفاده از Handsmate تنها کافی است آن را برروی نمایشگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود نصب کرده و سپس از طریق پورت USB به آن متصل کنید.

Handsmate با قیمت 4999 روپیه هند معادل 92 دلار به زودی وارد بازار هند خواهد شد.

سه شنبه هفته آینده مایکروسافت وصله های تولیدی خود را برای بهبود حفره های امنیتی این ویندوز منتشرخواهد کرد .

 

 به گفته این شرکت وصله هایی نیز برای ویندوزXP,Vista,Seven,Windows Server 2003,2008 تولید شده است.مایکروسافت ۵ تا از این وصله ها را بسیار حیاتی خوانده که به منظور جلوگیری از ورود حملات هکرها به این ویندوز طراحی شده است.برای دریافت این وصله ها نیز کافی است ویندوز آپدیت خود را در وضعیت فعال قرار دهید در این صورت ویندوز به صورت خودکار این وصله ها را دریافت و روی کامپیوترشما نصب می کند.البته جدای این چند وصله امنیتی چند وصله دیگر نیز برای این ویندوز در نظر گرفته شده است که کاربر باید به طور دستی آنها را نصب کند .ما هم امیداواریم با نصب این وصله ها از ورود حملات هکرها هرچه بیشتر و بهتر جلوگیری شود

در حالی که طبق آمار منتشره در حال حاضر حدود ۱% از کاربران از ویندوز ۸ مایکروسافت استفاده میکنند ، هنوز عده ای در این فکر هستند که آیا از همان سیستم عامل قبلی خود استفاده کنند یا به سیستم عامل جدید مهاجرت کنند ؟؟


۱- راه اندازی سریع : طبق آزمایشاتی که روی یک کامپیوتر با ویندوز۸ به عمل آمده می توانیم به جرأت بگیم که تقریبا دوبرابر سرعت راه اندازی ویندوز۸ بیشتر از ویندوز۷ با همان سیستم میباشد.حتی در مقایسه با جدیدترین سیستم عامل مک نیز ویندوز۸ پیروز از میدان بیرون آمده است.
۲- دنیایی از برنامه : ویندوز۸ دنیایی از برنامه های متنوع و کاربردی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که نیازهای هر نوع کاربری با هر سلیقه ای را می تواند برآورده کند.چیزی که در ویندوز۷ وبسیاری از سیستم عامل های دیگر تقریبا غیرممکن بود.
۳- ترکیب SkyDrive با ویندوز۸ :سرویس Cloud مایکروسافت راه خود را در بین کاربران باز کرده ,راهی بیشتر از صرفا یک ذخیره آنلاین.
۴- امنیت بهتر والبته آپدیت بدون اجازه کمتر: شبکه PC Magazine این نسخه از ویندوز را ایمن ترین نسخه ویندوز مایکروسافت تا کنون دانسته است .
۵- کسب رتبه اول در Touch Input : این نسخه از ویندوز از یک سیستم Touch پیشرفته برخوردار است به طوری که گاهی اوقات از گوشی های آیپد آپل نیز پیشی گرفته است.

معمولا در تبلت‌ها که صفحه نمایش آنها از اندازه یک گوشی بالاتر می‌رود اندازه عمر شارژ باطری نیز رو به کاهش می‌رود.  البته این بدان معنا نیست که بخواهیم اندازه عمر باطری یک گوشی و حتی یک فبلت را با یک تبلت مقایسه کنیم چرا که اصولااندازه باطری هر کدام از این دو دستگاه با یکدیگر متفاوت است و بنابراین انتظار ما از آنها نیز متفاوت خواهد بود.

از سویی دیگر هنگام انتخاب یک تبلت با وجود راهنماهای خرید گوناگون یکی از گزینه‌هایی که باید به آن توجه بیشتری کنیم. عمر باطری این دستگاه‌هاست و معمولا به دنبال تبلتی هستیم که در شرایط سخت ما را تنها نگذارد و مدت زمان بیشتری بتواندما را پشتیبانی کند.

تمام این حرف‌ها را زدیم تا بگوئیم که اگر به دنبال مقایسه‌ای میان عمر شارژ باطری‌ها هستید وبلاگ تچ‌‌دیلی (TechDaily) آزمایش‌هایی بر ‌روی مدل‌های متفاوتی از تبلت‌ها انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است.

نتیجه این آزمایش‌ها نشان‌ می‌دهد آی‌پد اپل با به ثبت رساندن زمان ۸۱۱ دقیقه در حالی‌که با ‌استفاده از وای‌فای به مرور وب پرداخته می‌شد در صدر قرار دارد که این زمان برای تبلت‌های ۱۰ اینچی دیگر کمتر از ‌این مقدار است. در رده دوم هم دیگر محصول اپل یعنی آی‌پد ۲ قرار دارد که زمان ۵۹۰ دقیقه را به ثبت رسانده است.

بنابر نتایج بدست آمده از این آزمایش در مقام مقایسه میان تبلت‌های ۷ اینچی نیز آی‌پد مینی با ۷۳۸ دقیقه وبگردی با وای‌فای در صدر قرار‌دارد و زمان‌های بدست امده توسط سایر تبلت‌ها را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

وبلاگ تچ‌دیلی ضمن انتشار نتایج این آزمایش تاکید کرده است که تست‌ها در شرایط یکسان و نور یکسان صفحه‌نمایش انجام شده‌اند و اگرچه مرجع منتشر کننده این تایج چندان معتبر نیست اما تاحدی می‌تواند به نتایج قابل انتظار کاربران نزدیک باشد.

Source: TechDaily

در گزارشی که به تازگی توسط یکی از سازندگان نرم‌افزارهای امنیتی ارائه شده اعلام شده است که در کشورهایی مانند آمریکا اغلب موارد بدافزارها به دستگاه‌های اندرویدی حمله می‌کنند تا کامپیوترهای شخصی.

در این گزارش که از موسسه امنیتی سوفوس منتشر شده اذعان شده است که تقریبا ۱۰ درصد دستگاه‌های اندرویدی موجود در آمریکا در بازه زمانی ۳ ماهه در سال ۲۰۱۲ شاهد حمله نرم‌افزارهای مخرب بوده‌اند.

این درحالیست که این مقدار برای کامپیوترهای شخصی حدود ۶ درصد بوده است. این آمار در استرالیا در حالی بیش از ۱۰ درصد است که آمار ۸ درصدی را برای حمله نرم‌افزارهای مخرب به کامپیوترهای شخصی در این کشور شاهد هستیم.

سوفوس در ادامه گزارش با اعلام اینکه اندروید با در‌اختیار داشتن ۵۲.۲ درصد سهم بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا، به یک هدف برای این برنامه‌ها تبدیل شده‌است، می‌گوید: هدفی به این وسعت برای سازندگان نرم‌افزارهای مخرب وسوسه‌کننده است و حملات علیه اندروید روز‌به‌روز درحال افزایش است.

سوفوس در ادامه با اشاره به اینکه حمله به دستگاه‌های اندرویدی عمدتا برای نصب برنامه‌های جعلی ارسال پیامک‌های ناخواسته است تاکید کرده است که بزهکاران سایبری با رصد کردن اطلاعات مبادله شده بین بانک و مشتریان به وسیله بد‌افزارهای نصب شده روی گوشی سعی در سرقت اطلاعات کاربران دارند.

این گزارش همچنین لیستی از امن‌ترین و درمعرض خطرترین کشورها در مقابل حمله‌های نرم‌افزارهای مخرب رایانه‌ای را منتشر کرده است که هنگ‌کنگ با ۲۳.۵۴ درصد در صدر و تایوان با ۲۱.۲۶ درصد ، امارات با ۲۰.۷۸، مکزیک با ۱۹.۸۱ و هند با ۱۷.۴۴ درصد در مکان‌های بعدی کشورهای در معرض خطر حمله نرم‌افزارهای مخرب به کامپیوترهای شخصی قرار دارند. در این لیست نروژ با ۱.۸۱ امن‌ترین کشور است و سوئد با ۲.۵۹، ژاپن با ۲.۶۳ درصد، انگلیس با ۳.۵۱ و سوییس با ۳.۸۱ درصد در مکان‌های بعدی قرار دارند.

البته قابل ذکر است به دلیل استفاده بسیار کمتر کاربران ایرانی از نرم‌افزارهای مالی در تلفن‌های همراه، این آمار به نظر بسیار کمتر از میزان رشد جهانی آن است.

Source: PcWorld

  • Windows 8

اگـر کاربــر ویندوز هستید حتـماً می‌دانید در مـواقعی بعد از اجرا اپلیکیشن ابتدا باید آن را به حالت تمام صفحه (Maximize) ببرید تا رابـط کاربری آن را بهــتر در دستـرس داشته باشید. در ویندوز می‌توان با انجام چند حرکت ســاده، اپلیــکیشن‌ها را وادار به اجرای همــیشگی در حـالت تمام صفــحه کــرد.

گام اول:

آیکون میانبر اپلیکیشن خود را انتخاب کنید. تفاوتی ندارد این آیکون در دسکتاپ باشد یا منوی استارت یا جای دیگر.

گام دوم:

بر روی آیکون راست‌کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

Notepad-Shortcut-Properties

گام سوم:

در پنجره Properties، تب Shortcut را انتخاب کنید و در قسمت پایین تب و منوی Run را در حالت Maximized قرار دهید.

Run-Window

گام چهارم:

حالا بر روی کلید Apply و سپس کلید Ok کلیک کنید. از این پس با کلیک بر روی این آیکون، نرم‌افزار به صورت تمام‌صفحه اجرا خواهد شد.

به یاد داشته باشید از آنجا که این ترفند از طریق تب Shortcut عملی است، تنها بر روی آیکون‌های میانبر قابل اجرا است. بنابراین بهتر است در انتخاب آیکون و محل قرارگیری آن دقت داشته باشید.

علاوه بر این، ممکن است ترجیح دهید، یک اپلیکیشن خاص مانند آت‌لوک، همیشه به صورت مینی‌مایز اجرا شود. برای این‌کار کافی‌است در گام‌ سوم، به جای Maximized، گزینه Minimized را انتخاب کنید.

اگر مشتاق هستید این راهکار را بر روی «ویندوز اکسپلورر» پیاده کنید، بر روی نوار وظیفه (Taskbar) راست‌کلیک کرده و در منوی باز شده، بر روی گزینه Windows Explorer راست‌کلیک نموده و مراحل فوق را یکی پس از دیگری دنبال کنید.

همان طور که می دانید در آخرین نسخه ویندوز یا همان ویندوز ۸ دکمه استارت از صفحه نمایش حذف شده و به جای آن کاربران مجبور به استفاده از منوی کاربری هستند.

به گزارش ورد آی تی؛ شاید استفاده از منوی یا رابط کاربری فواید زیادی داشته باشد ، اما شاید بعضی از کاربران تمایل داشته باشند با حفظ سنت های قدیمی از همان نوار استارت استفاده کنند. در این آموزش شما را با برنامه رایگان و جدید Start W8 آشنا خواهیم کرد و با استفاده از این برنامه توانایی اضافه کردن Start Menu قدیمی ویندوز را بدون هیچ تغییری در ویندوز جدید خود خواهید داشت.

چگونگی اضافه کردن منو استارت توسط برنامه Start W8

برای اضافه کردن منو استارت به ویندوز ۸ خود پس از دانلود و نصب برنامه Start W8 توسط لینک موجود در پایین همین نوشته در اولین اجرای این برنامه با صفحه ای همانند تصویر زیر روبرو خواهید شد. اگر دوست دارید در هنگام وارد شدن به حساب کاربری خود در ویندوز ۸ همانند نسخه های قبلی ویندوز به محیط دسکتاپ وارد شوید و دیگر با صفحه شروع و یا همان Start Screen ویندوز ۸ روبرو نشوید گزینه Switch to Desktop after signing in را تیک دار کنید و بر روی گزینه Menu item از لیست سمت چپ این پنجره کلیک کنید.

 

پس از مراجعه به قسمت Menu item این برنامه توانایی انتخاب گزینه‌هایی که دوست دارید به صورت پیش فرض در Start Menu ویندوز شما نمایش داده شوند را خواهید داشت. پس از انتخاب گزینه های مورد نیاز خود با کلیک بر روی دکمه OK کار نصب و پیکربندی برنامه Start W8 به پایان می‌رسد و می توانید از منوی استارت اضافه شده به گوشه‌ی نوار ابزار دسکتاپ خود استفاده کنید.

پس از نصب این برنامه دکمه Win صفحه کلید شما همانند گذشته برای باز کردن منوی استارت اختصاص می یابد و برای دسترسی به محیط Start Screen ویندوز ۸ و استفاده از App های طراحی شده برای این محیط می توانید بر روی گوشه چپ و پایین تصویر کلیک کنید. توجه داشته باشید فیلد جستجوی موجود در Start Menu اضافه شده به ویندوز ۸ شما همانند نسخه های قدیمی توانایی اجرای فرمان هایی که توسط برنامه Run قابل اجرا هستند را خواهد داشت.

دانلود برنامه رایگان Start W8

حجم فایل: ۴۳۰ کیلوبایت

سازگاری: این برنامه بر روی تمامی نسخه های انتشار یافته ویندوز ۸ قابل استفاده است.

لینک دانلود: Start W8


حتما قبلا شایعاتی درباره گوشی هوشمند جدید Lenovo شنیده اید. شایع شه بود که این گوشی هوشمند آندرویدی دارای باتری ۳۵۰۰ آمپر است. بلاخره  Lenovo امروز از گوشی هوشمند آندرویدی P770 با باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر پرده برداری کرد. این گوشی می تواند ۶۴۴ ساعت در حالت standby یا آماده به کار بماند.

گوشی P770 علاوه بر باتری دارای سیستم عامل آندروید ۴٫۱ لوبیای ژله ای می باشد. این گوشی دارای صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی qHD با وضوح ۹۶۰ × ۵۴۰ پیکسل است.قدرت این گوشی خارق العاده توسط پردازنده ۲ هسته ای ۱٫۲ گیگاهرتزی و رم ۱ گیگابایتی تامین می شود. همچنین دارای حافظه داخلی ۴ گیگابایتی نیز می باشد. P770 دارای دوربین عقبی ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلویی VGA برای مکالمه تصویری است.

متاسفانه این گوشی هوشمند فقط در چین عرضه خواهد شد و هنوز مشخص نشده که بعد از چین این گوشی به عرضه جهانی می رسد یا خیر. این گوشی هوشمند امروز با قیمت ۲۷۵ دلار در چین عرضه می شود.

ubergizmo

مایکروسافت در محصول اخیر خود یعنی Word 2013 قابلیت جدیدی یعنی ایجاد و ویرایش فایل های PDF را فراهم نموده است. اما در کنار این قابلیت ویژگی های دیگری نیز وجود دارند که بسیاری از کاربران از وجود آنها به اطلاع هستند. یکی از این ویژگی های گذاشتن رمز عبور بر روی فایل های PDF میباشد که در این مطلب قصد داریم نحوه انجام این کار را آموزش دهیم پس در ادامه با ما باشید.

پس از ایجاد سند مورد نظر خود بر روی منوی File کلیک کنید و سپس گزینه Save As را بزنید.

در قسمت راست (همانند تصویر پایین) باید مکانی را برای ذخیره فایل خود انتخاب کنید.

سپس از قسمت Save as type بر روی گزینه PDF کلیک کنید.

اگر گزینه PDF را انتخاب کرده باشید کلیدی با نام options ظاهر میشود. بر روی آن کلیک نمایید.

در پنجره جدید باز شده موارد گوناگونی وجود دارد که آخرین آنها encrypt the document with a password میباشد. آن را به حالت انتخاب شده تبدیل کنید.

در اینجا میتوانید رمز عبور فایل PDF خود را مشخص نمایید.

و در آخر نیز بر روی کلید Save کلیک کنید تا فایل مورد نظر شما با رمز عبور مشخص شده ذخیره گردد.

منبع : howtogeek

برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

موز با مدال قهرمانی “یک میان وعده سالم و خوشمزه با قیمت مناسب”، در مسابقات “خواص دارویی میوه ها” هم به دور فینال داره نزدیک میشه !

در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد موز که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است

برای مشاهده تصویر در سایز بزرگتر اینجا را کلیک کنید.

بادمجان خیلی خاصیت دارد اگر تصمیم نداشته باشید برای ۶ ماه آینده تان بادمجان سرخ کنید، بسته بندی کنید و بذارید در فریزر.
در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد بادمجان که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد . سایز این عکس هم برای پرینت گرفتن و هم برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری دسکتاپ کامپیوترتان مناسب است .

eggplant factgraphic

برای مشاهده تصویر در سایز بزرگتر اینجا را کلیک کنید.

 

تلسکوپ های فضایی هابل و اسپیتزر ناسا موفق به کشف دورترین کهکشان در محدوده شناخته شده جهان هستی شدند. این کهکشان تقریبا 13.3 میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد و از نظر اندازه، جزء کوچکی از کهکشان راه شیری است. به گفته ناسا، با توجه به سرعت نور در فضا، آنچه که اکنون ما از زمین می بینیم، متعلق به زمانی است که دنیا تنها ۴۲۰ میلیون سال سن داشته است. شاید جالب باشد بدانید که سن فعلی جهان حدود 13.75 میلیارد سال است.

این کهکشان که MACS0647-JD نامگذاری شده، ۴۲۰ میلیون سال پس از مه بانگ (آغاز تئوریک جهان هستی) مشاهده شده است و نور آن 13.3 میلیارد سال سفر کرده تا به زمین برسد. این کشف یکی از جدیدترین یافته های برنامه ای است که با استفاده از رخدادهای طبیعی به عنوان لنزهای زوم ویژه، سعی دارد کهکشان های دوردست جهان آغازین را آشکار کند. CLASH یک گروه بین المللی است که توسط مارک پستمن از انستیتو تلسکوپ فضایی علوم در بالتیمور رهبری می شود. آنها از خوشه های کهکشانی بزرگ و عظیم به عنوان تلسکوپ های کیهانی استفاده می کنند تا بر روی کهکشهان های دوردست در ورای آنها زوم کنند.

گرانش خوشه ها نور کهکشان های دوردست را تقویت می کند و باعث می شود تصویر آنها هشت، هفت یا دو برابر بهتر و روشن تر از واقعیت دیده شود.

ناسا می گوید MACS0647-JD که اکنون این گونه کوچک است، احتمالا در مراحل اولیه شکل گیری و تولد بزرگتر بوده است. تحلیل ها نشان می دهد که این کهکشان حدود ۶۰۰ سال نوری گستردگی دارد. بر پایه مشاهدات بدست آمده از کهکشان های نزدیک تر، ستاره شناسان تخمین می زنند این کهکشان در سنین پایین تر احتمالا ۲۰۰۰ سال نوری گستردگی داشته است.

برای مقایسه بد نیست که بدانید، ابر بزرگ ماژلان، که یک کهکشان کوتوله همنشین راه شیری است، گستردگی ۱۴۰۰۰ سال نوری دارد و سراسر کهکشان راه شیری ما ۱۵۰ هزار سال نوری است.

البته Dan Coe از انستیتو تلسکوپ فضایی علوم می گوید این شیئ ممکن است تنها یکی از بلوک های تشکیل دهنده یک کهکشان باشد. ۱۳ میلیارد سال دیگر که موفق به مشاهده اکنون این کهکشان شدیم، شاید با مجموعه ای از ده ها، صها یا هزاران بخش به هم پیوسته اینچنینی روبرو باشیم که یک کهکشان کامل را شکل داده اند

چگونه اپلیکیشن‌های خارج از فروشگاه ویندوز را در ویندوز ۸ نصب کنیم؟

سایدلودینگ در سیستم‌عامل‌های مختلف به معنی داشتن امکان نصب و استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که هنوز مراحل رسمی توزیع همگانی خود را سپری نکرده‌اند. قبلا در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS این امکان وجود داشت؛ کاربران iOS با جیلبریک کردن دستگاه خود و کاربران اندروید با انتخاب چند گزینه در بخش تنظیمات، می‌توانستند این امکان را  فعال کنند. با عرضه ویندوز ۸ و شکل‌گیری فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز، انتظار می‌رفت که مایکروسافت هم در سیستم‌عامل جدید خود این امکان را فراهم آورد. اگر می‌خواهید با چگونگی فعال کردن این امکان در ویندوز ۸ آشنا شوید، با زومیت در ادامه مطلب همراه باشید.

سایدلودینگ در ویندوز ۸ تکنیکی است که احتمالا خیلی از کاربران به دلایل مختلف به آن نیاز داشته باشند. مهم‌ترین دلیل اینکه هر اپلیکیشنی در فروشگاه ویندوز ۸ در دسترس نیست. بعضی از آن ها نمی‌توانند تمامی استانداردهای مورد نظر مایکروسافت را فراهم آورند و حتی گاهی اوقات شخص برنامه‌نویس اقدامات لازم را برای عرضه اپلیکیشن خود در فروشگاه انجام نداده است. همچنین توسعه‌دهندگان همواره مجبورند که قبل از عرضه نهایی اپلیکیشن خود در فروشگاه ویندوز آن را مورد تست و ارزیانی قرار دهند. انجام تمامی این اقدامات تنها از طریق امکان سایدلودینگ ممکن است.

اول از همه شما باید تغییری را در تنظیمات ویندوز اعمال کنید که به شما اجازه نصب هر نوع اپلیکیشنی داده شود:

برای ویندوز ۸ پرو و اینترپرایز:

۱. در صفحه استارت عبارت gpedit.msc را وارد کنید و وارد قسمت Group Policy ویندوز شوید.

۲. از مسیر زیر وارد قسمت App Package Deployment شوید:

Local Computer Policy -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> 
Windows Components -> App Package Deployment

۳. روی گزینه Allow all trusted apps to install دوبار کلیک کرده، Enable را انتخاب و سپس OK کنید.

برای نسخه‌های دیگر:

مقدار عبارت زیر را به ۱ تغییر دهید:

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwarePoliciesMicrosoftWindowsAppxAllowAllTrustedApps

نصب اپلیکیشن:

برای نصب اپلیکیشن‌ها بدون استفاده از فروشگاه به فایل appx. برنامه احتیاج داریم. بعد از تهیه این فایل با استفاده از Windows PowerShell و دستور زیر می توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را به راحتی نصب کنید:

add-appxpackage C:app1.appx

که در آن app1.appx نام فایل اپلیکیشن و C:app1.appx آدرس مکانی است که این فایل در آن قرار دارد.

لنوو P770 روانه بازار چین خواهد شد: اندروید آبنبات پاستیلی و باتری 3500 میلی‌آمپرساعت

لنوو نتوانسته موفقیت چشمگیر خود در بازار پی‌سی را در بازار گوشی‌های هوشمند تکرار کند. اما یکی از معدود کشورهایی که گوشی‌های هوشمند این کمپانی در آن فروش چشمگیری داشته، چین است. حال لنوو گوشی جدید P770 را با باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی وارد بازار به شدت رو به رشد چین کرده است و به نظر می‌رسد تمرکز اصلی خود را روی این بازار معطوف نموده است.

لنوو در صنعت گوشی‌های هوشمند چندان اسم و رسمی ندارد و نتوانسته آنچنان توفیقی در تولید این قبیل محصولات داشته باشد. تنها محصولات این چنینی لنوو که در ایالات متحده توانسته‌اند فروش اندکی داشته باشند، تبلت‌های Ideatab این کمپانی هستند. اما یکی از مناطقی که گوشی‌های هوشمند لنوو در آن فروش خوبی داشته‌اند، کشور چین است. این کمپانی به تازگی گوشی هوشمند P770 را در این کشور ارائه نموده است. مهم‌ترین مشخصات این گوشی عبارتند از:

  • باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • نمایشگر ۴.۵ اینچ qHD یا همان ۹۶۰×۵۴۰
  • پردازنده دوهسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتز
  • اندروید ۴.۱ آبنبات پاستیلی

با توجه به سابقه ضعیف لنوو در بازارهای غرب، به نظر نمی‌رسد گوشی جدید این کمپانی نیز بتواند در بازارهای ایالات متحده چندان توفیقی کسب کند، ولی شاید با توجه به بازار شدیدا رو به رشد گوشی‌های هوشمند در چین بتواند در این کشور آسیای دور سهم زیادی را از آن خود نماید.

 

دیروز بنیاد موزیلا اعلام کرد که فایرفاکس۱۸ حالا در فاز بتا است و می‌توانید آن را دریافت کنید. این خبر برای افرادی که هر ۶ هفته یکبار با پیغام بروز رسانی مرورگر خود روبرو می‌شدند چندان هیجان انگیز نیست. اما با دقت بیشتر در متن منتشر شده از سوی موزیلا پی خواهیم برد که فایرفاکس۱۸ کمی متفاوت‌تر از نسخه‌های قبلی این مرورگر است و اگر آنچه که موزیلا گفته باشد درست از آب دربیاید مطمئنا بهترین نیز خواهد بود.

Firefox-18-Aurora-Adds-Preliminary-Support-for-Native-Voice-and-Video-Calls.jpg

موزیلا اعلام کرده است که این نسخه از فایرفاکس از موتور جاوا اسکریپت Ion Monkey استفاده می‌کند که امکان مرور صفحات وب با کدهای سنگین‌تر را فراهم خواهد ساخت. همچنین روباه آتشین قرار است تا از PDF Viewer به طور پیش‌فرض پشتیبانی کند و البته خبر مهم‌تر برای دارندگان مک‌بوک‌های جدید اینکه،‌ این مرورگر از صفحات با کیفیت Retina نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این مرورگر می‌توان به جلوگیری از اطلاعات نا امن در ارتباط HTTPS اشاره کرد که البته هنوز به طور دقیق نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد. می‌توانید برای اطلاع بیشتر از قابلیت‌های جدید به قسمت Release Note این نرم‌افزار مراجعه کنید.

یکی از نقاط ضعف نسخه جدید نداشتن نسخه ۶۴ بیتی برای سیستم‌عامل ویندوز است که در همین چند روز گذشته نیز خبر توقف توسعه نسخه‌‌های شبانه آن اعلام شد. خبری که Peter Bright عقیده دارد باید به تعلیق منجر می‌شد نه توقف کامل. علت اصلی این توقف نیز اهمیت نداشتن باگ‌های نرم‌افزار ۶۴ بیتی در این برهه از زمان برای موزیلا بوده است. اما به مانند گذشته برای سیستم‌عامل لینوکس نسخه ۶۴ بیتی این مرورگر توسعه می‌یابد و اگر از نسخه‌های بتا استفاده می‌کنید امکان بروز رسانی آن نیز هم‌اکنون وجود دارد. قرار است فایرفاکس۱۸ در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۱۳ برای استفاده عموم آماده شود و در حال حاضر نسخه آزمایشی آن بر روی سایت این موزیلا قرار گرفته است

به طور معمول اگر فایل یا سندی را برای دیگران ارسال کنیم و بعد از ارسال، آن را ویرایش یا تغییر دهیم، تنها یک راه باقیست آن هم دوباره آپلود کردن این سند است. البته شاید حالا با وجود سرویس‌های ابری مثل Google Drive و SkyDrive چندان نیاز به آپلود نباشد اما هربار مجبور هستیم تا به صفحات مورد نظر رجوع کنیم و فایل مورد نظر را به ایمیل خود بیاوریم و یا مستقیما از همان قسمت عملیات ارسال را انجام دهیم. اما Gmail امروز در وبلاگ خود خبر از رفع این نیاز داده است.

drive1.jpg

از این پس می‌توانید در هنگام ارسال نامه‌های خود به دیگران به طور مستقیم از گوگل درایو مستندات خود را به ایمیل پیوست و ارسال کنید. این موضوع به همراه شیوه جدید ارسال ایمیل جی‌میل کار را در این سرویس پرطرفدار بیشتر از پیش راحت‌تر خواهد کرد. شاید مهم‌ترین بخش این موضوع باشد که بعد از پیوست کردن فایل مورد نظر به نامه خود دیگر نیازی نیست تا بعد از هر تغییر آن را دوباره پیوست نمایید،‌ چرا که فایل ذخیره شده بر روی گوگل درایو قرار دارد و تغییرات به طور لحظه‌ای در آن اعمال می‌شوند و تمامی مخاطبین آن نامه خاص از نسخه به روز شده آن استفاده خواهند کرد. ویژگی بسیار فوق‌العاده بعدی بالا بودن محدودیت حجمی است که تا پیش از این تنها می‌توانستید تا ۲۵‌مگابایت داده را در هر نامه رد و بدل کنید اما به لطف ویژگی جدید جی‌میل می‌توانید تا ۱۰گیگابایت فایل را در هربار ارسال کنید. در نتیجه هر فایل فقط یکبار آپلود می‌شود و از آن پس فقط تغییرات جدید را ذخیره می‌کنید و نیازی نیست با هربار تغییر، فایل‌هایی با حجم زیاد دوباره آپلود شوند. همچنین جی‌میل از این پس کنترل خواهد کرد که آیا همه مخاطبین شما قادر به رویت فایل مورد استفاده هستند یا خیر و اگر اینطور نباشد شما را از این موضوع با خبر می‌کند تا سطح دسترسی مناسب را به مخاطبین بدهید، حتی اگر فقط لینک فایل مورد نظر را در ایمیل قرار داده باشید.

drive3.jpg

این امکان جدید جی‌میل تا چند روز آینده به طور کامل در اختیار تمام کاربران جی‌میل قرار خواهد گرفت و باید دقت داشته باشید که تنها با روش ارسال جدید کار خواهد کرد و اگر در تنظیمات خود تغییراتی را در این رابطه اعمال کرده‌اید باید آن را به حالت عادی برگردانید

 ترفند جیمیل

ترفند جیمیل
 

در سال 2004 میلادی، جیمیل تعریف تازه‌ای از سرویس ایمیل تحت وب را مطرح کرد، سرویس پست‌الکترونیکی مبتنی بر وبی که ظاهری ساده، سبک و دوست داشتنی داشت و با آن یک گیگا بایت فضای مجانی، جواب دندان شکنی به تمامی رقبا داده بود. حال، فضای این سرویس ایمیل، ده برابر شده و توانسته میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را به سمت خود جلب نماید. حتی اگر هر روز هم از جیمیل استفاده می‌کنید، هنوز برخی از جوانب امر بر شما پوشیده است و بسیاری به ترفندهای استفاده از این سرویس پستی آشنایی کافی ندارند. به کمک این ده ترفند قادر خواهید بود تا به یک کاربر حرفه‌ای جیمیل بدل شوید



ادامه مطلب ...

 چندی پیش شرکتی چینی با نام اُپو تلفن همراه خود را به عنوان نازک‌ترین تلفن همراه جهان با ضخامت ۶.۶۵ میلیمتر عرضه کرد اما عمر این عنوان چندان طول نکشید و یک شرکت چینی دیگر با عرضه گوشی خود با تنها یک‌دهم میلیمتر ضخامت کمتر این عنوان را به خود اختصاص داد.

شرکت چینی ویوو (Vivo) گوشی ایکس وان را با ضخامت تنها ۶.۵۵ میلیمتر عرضه کرده است تا عنوان نازک‌ترین گوشی اندرویدی جهان را به خود اختصاص دهد و اگر چه در این میان اختلاف با رکورددار قبلی تنها به اندازه یک دهم میملیمتر است اما خب به هر حال همین یک دهم میلیمتر هم برای ایستادن در بالای جدول کافیست!

ویوو این گوشی را اکنون در وب‌سایت خود عرضه کرده و اگر شما در چین باشید قادر به تهیه آن خواهید بود. ایکس‌وان ویوو یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی لمسی IPS با دقت و وضوح ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل دارد. پردازنده دو هسته‌ای و ۱.۲ گیگاهرتزی Cortex-A9، رم یک گیگابایتی و دوربین ۸ مگاپیکسلی در قاب پشتی و ۱.۳ مگاپیکسلی در قاب جلویی برای تماس‌های ویدیوئی از مشخصات اصلی نازک‌ترین گوشی اندرویدی جهان است.

حافظه داخلی ایکس وان ۱۶ گیگابایت است و طبق مد روز سایر سازنده‌ها از درگاه میکرو اس.دی برای افزایش حافظه داخلی خبری نیست. ایکس وان از امکان اتصال شبکه ۳G و ارتباط با وای‌.فای، بلوتوث برخوردار است و تمام نیرو این امکانات را یک باطری با توان ۲۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت (mAh) تامین می‌کند.

خب رسیدیم به اصل ماجرا: ویوو ایکس وان با اندروید ۴.۱ عرضه می‌شود (هر چه گشتیم خبری از تاریخ به‌روزرسانی به اندروید ۴.۲ نبود! گشتیم نبود شما بگردید شاید باشه!!) و ابعاد تلفن ۱۳۶.۳ در ۶۸.۳ در ۶.۵۵ میلیمتر است. نازک‌ترین گوشی اندرویدی جهان ۲۴۹۸ یوان چین قیمت دارد که تقریبا چیزی معادل ۴۰۰ دلار آمریکا می‌شود.

گوشی از ظاهر  و ابعاد خوبی برخوردار است و نازکی آن هم در کنار دو رنگ مناسب سفید و مشکی به حس خوب آن کمک می‌کند تا در کنار سایر گوشی‌های استاندارد بازار جهانی قرار بگیرد. امیدواریم با عرضه این گوشی‌های در ابزار ایران از شر گوشی‌های چینی دو، سه و چهار سیم کارته (وشاید هم بیشتر)‌ در بازار ایران راحت شویم!

Source: androidadvices

 

 

قبل از این شایعاتی درباره عدم عرضه ویندوز فون 7.8 مایکروسافت در آینده نزدیک شنیده می شد. اما امروز برخی منابع از عرضه این عضو جدید خانواده ویندوز فون 7 مایکروسافت از روز چهارشنبه ۸ آذر خبر می دهند. البته جزئیات زیادی در خصوص این نسخه میان-نسلی ویندوز فون منتشر نشده، ولی می دانیم که ابزارهای مجهز به ویندوز فون 7.8 از صفحه استارت جدید، صفحه قفل بر پایه موتور جستجوی بینگ و قابلیت عدم قطع وای فای در حالت suspend در ابزارهای نوکیا برخوردار است.

همان طور که قبلا هم گفته شده، ویندوز فون 7.8 قرار است به نوعی دلجویی از کاربران ابزارهای مجهز به ویندوز فون 7 باشد. زیرا این دستگاه ها امکان آپدیت به نسخه اصلی بعدی ویندوز فون، یعنی ویندوز فون 8 را ندارند. اما قرار است ویندوز فون 7.8 برخی از امکانات ویندوز فون 8 را برای این ابزارها به ارمغان آورد. 

 

امروز شرکت فنلاندی نوکیا باز هم دو مدل جدید به لیست تلفن های ارزان قیمت خود اضافه کرد: آشا ۲۰۵ و نوکیا ۲۰۶. این دو تلفن با بهره گیری از تکنولوژی های جدید نوکیا، قرار است تجربه اینترنت گردی عالی را برای کاربران شان فراهم آورند.

نوکیا آشا 205 یک موبایل با صفحه کلید QWERTY و نمایشگر 2.4 اینچی است که به دکمه ویژه فیسبوک هم مجهز شده است. از امکانات مهم این تلفن همراه می توان به امکان ارتباطی 2G، بلوتوث، دوربین VGA و عمر باتری بسیار بالا برای ۱۱ ساعت مکالمه متوالی اشاره کرد. از اپلیکیشن های نصب شده بر روی این موبایل می توان eBuddy Chat، توییتر و پشتیبانی از اکانت های ایمیلی چون جیمیل را نام برد. این تلفن همچنین دارای ۴۰ بازی رایگان است. نوکیا این تلفن همراه را در رنگ های سبز-آبی، صورتی و نارنجی عرضه خواهد کرد.

Timo Toikkanen معاون اجرایی بخش موبایل نوکیا می گوید: «امروزه مصرف کنندگان جوان در سراسر دنیا به شکل فزاینده ای مشغول استفاده از فیسبوک برای تماس با دوستان و دیگر فعالیت های اجتماعی هستند. عرضه نوکیا آشا ۲۰۵ پاسخی به این تفاضای رو به رشد کاربران و تامین ارتباط آسان و فوری آنها به فیسبوک است.»

نوکیا 206 یک تلفن همراه کوچک معمولی است که صفحه نمایش 2.4 اینچی، دوربین 1.3 مگاپیکسلی و قابلیت های ارتباطی همچون بلوتوث و اتصال به شبکه های موبایل 2G دارد. مدل دو سیم کارته این موبایل هم از تکنولوژی EasySwap نوکیا برای جابجایی سیم کارت بدون خاموش کردن تلفن همراه بهره می برد. از نرم افزارهای پیش فرض نوکیا ۲۰۶ می توان به eBuddy Chat و WhatsApp اشاره کرد. نوکیا ۲۰۶ هم در رنگ های سبز-آبی، صورتی و زرد به زودی وارد بازار می شود.

هر دو این موبایل ها از سیستم عامل سری 40 آشا بهره می برند و در مدل های یک و دو سیم کارته عرضه خواهند شد. این تلفن های همراه به مرورگر Nokia Xpress Browser مجهز هستند که هزینه های اینترنت گردی را (با فشرده کردن داده های رد و بدل شده) تا ۹۰ درصد کاهش می دهد.

همچنین این دو موبایل اولین ابزارهای نوکیا هستند که از تکنولوژی Slam این شرکت بهره می برند. این تکنولوژی به کاربران امکان می دهد که فایل های شان را از طریق بلوتوث و بدون Pair کردن دستگاه ها، به اشتراک بگذارند.

نوکیا آشا 205 و نوکیا 206 قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی با قیمت جذاب ۶۲ دلار برای فروش عرضه شوند.

تازه دو ماه است که تلفن پرچمدار ال جی، یعنی اپتیموس G معرفی شده. اما انگار این شرکت کره ای کار روی نسل بعدی را شروع کرده است. تلفنی که بر اساس گزارش های منتشر شده اپتیموس G2 نام دارد و احتمالا تا ۶ ماه دیگر وارد بازار خواهد شد.

انگار سال ۲۰۱۳ قرار است سال نمایشگرهای بزرگ و البته 1080p باشد. چرا که این تلفن هم ۵ اینچی و با نمایشگر تمام اچ دی خواهد بود. هنوز مشخصات فنی بیشتری از این تلفن منتشر نشده اما می دانیم که پردازشگر این تلفن احتمالا ساخت کوالکام است و با سرعت 2GHz کار می کند.

با این حساب تا اینجا مشخص شده که در نیمه اول سال ۲۰۱۳ باید منتظر تلفن های 1080p از سه شرکت اچ تی سی، سامسونگ و ال جی باشیم. بنابراین کیفیت برتر نمایشگرها یکی از رقابت های اصلی سال آینده به حساب می آید.

شما فکر می کنید به جز نمایشگر بهتر و پردازشگرهای سریع تر، سال آینده امکان متفاوت دیگری هم به تلفن های هوشمند اضافه می شود؟

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 320
بازدید ماه : 527
بازدید کل : 57425
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم