دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

موتورولا و تلفن هوشمندی با پردازنده 2 گیگاهرتزی اینتل

Posted: 19 Nov 2012 11:30 AM PST

اگر با بازار تلفن های هوشمند امروز دنیا آشنا باشید، حتما می دانید که فعلا جدال شرکت ها بر سر پردازنده های 1.4 و 1.5 گیگاهرتزی است. اما به نظر می رسد موتورولا قصد دارد با گامهای بلند، کمی جلوتر از رقبا را از نظر سرعت پردازش هدف گیری کند.

این شرکت در ماه سپتامبر با تولید اولین اسمارت فون اندرویدی مجهز به چیپ اینتل با نام RAZR i توان خود را در ساخت اسمارت فون به رخ کشید. اکنون با توجه به جامعه اندروید دوست چین، موتورولا تصمیم گرفته نسخه ویژه ای از این محصول خود را برای کاربران پر تعداد چینی آماده کند. RAZR i MT788 که قرار است توسط اپراتور چاینا موبایل عرضه شود مشخصاتی از این قرار دارد:

پردازنده ۲ گیگاهرتزی اتم اینتل Z2480، به همراه صفحه 4.3 اینچی AMOLED با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل و محافظت شده توسط گوریلا گلاس، که از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره برده و از طریق ورودی میکرو اس دی تا ۳۲ گیگابایت حافظه جانبی را پشتیبانی می کند. سیستم عامل این موبایل هم اندروید 4.0 بستنی حصیری است.

تفاوت های این نسخه ویژه چین با «ریزر آی» اصلی در طراحی بدنه و همچنین توان باتری است. باتری مدل اصلی ۲۰۰۰ میلی آمپری بوده است که در اینجا با یک نمونه ۱۷۳۵ میلی آمپری جایگزین شده است. از دیگر نقاط افتراق این دو محصول می توان به حافظه داخلی ۴ گیگابایتی (به جای ۱۶ گیگابایتی) و دوربین جلو 0.3 مگاپیکسلی (به جای 1.3مگا پیکسلی) اشاره کرد. این محصول از نیمه دسامبر وارد بازارهای چین خواهد شد.

آیا بزرگترین اپراتور موبایل جهان می توان سکوی پرشی برای اینتل و موتورولا در صنعت تلفن های هوشمند و بهبود سهم بازار این دو باشد؟ زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟

رقابت موبایل سازان برای تولید تلفن هایی با نمایشگر تمام اچ دی

Posted: 19 Nov 2012 10:00 AM PST

اگر به خاطر داشته باشید، دو روز پیش از پیشرفت های سامسونگ در زمینه ساخت نمایشگرهای فول اچ دی گفتیم و پس از آن خبر فعالیت ال‌جی برای ساخت اسمارت فون 1080p را به همراه شایعات عرضه محصول دو سیم کارته لنوو با نمایشگر فول اچ دی منتشر کردیم. اما داستان نمایشگرهای موبایل تمام اچ دی (1080p) قرار نیست به همین جا ختم شود و این عبارت را در برنامه های سال آینده موبایل سازان بزرگ دنیا بیشتر خواهیم شنید.

تا جایی که دو غول دنیای اسمارت فون ها (ال‌جی و سامسونگ) هم در حال آماده کردن ساز و برگ خود برای عرضه تلفن های هوشمندی با کیفیت نمایشگر 1080p هستند. سامسونگ مطمئنا چنین رزولوشن صفحه نمایشی را بر روی نسل جدید تلفن های قدرتمند سری گلکسی اس خود عرضه خواهد کرد. و همان طور که می دانید، ال‌جی احتمالا در حال کار بر روی مدلی با نام F240 است که نمایشگری با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل است.

البته همه این شرکت ها کمی با تاخیر می خواهند خودشان را به این میهمانی برسانند. زیرا اچ تی سی چندی قبل Butterfly J را در ژاپن با کیفیت نمایشگر 1080p به بازار عرضه کرد. همچنین مدل بین المملی آن را به نام Deluxe احتمالا به زودی وارد بازار خواهد کرد.

بنچ مارک ها نشان از ظهور زودهنگام یک اسمارت فون ال جی دارند که از پردازنده 1.5 گیگاهرتزی بر روی یک صفحه 5 اینچی 1080p بهره می برد. این محصول احتمالا از پردازشگر چهار هسته ای کوالکام بهره مند خواهد بود و جانشینی خلف برای تلفن های هوشمندی چون نکسوس 4 و اپتیموس G شمرده می شود.

شامه تیز برخی شکارچیان شایعات هم از شروع فعالیت سامسونگ برای تولید Galaxy S4 خبر می دهد. شنیده ها حاکی از آن است که این تلفن هوشمند در فوریه سال آینده طی کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا رونمایی خواهد شد.

آنچه که اکنون مطرح می شود این سوال است که آیا داستان 1080p را باید یک جهش بزرگ برای دنیای موبایل دانست، یا اینکه تنها بخشی از جنگ پیکسلی و داستان پیکسل برای پیکسل است. ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بر روی یک صفحه ۵ اینچی، چگالی تقریبی ۴۴۰ پیکسل در اینچ را به ارمغان خواهد آورد، که (با توجه به دانش فعلی) به نظر می رسد چیزی بسیار فراتر از توانایی تشخیص چشم انسان است.

همکاری فیسبوک و یاهو برای ساخت موتور جستجو؟

Posted: 19 Nov 2012 09:00 AM PST

به نظر می‌رسد که خانم ماریسا مایر مدیرعامل یاهو و مدیر اجرایی فیسبوک در خصوص امکان مشارکت های بالقوه این دو غول اینترنتی مذاکراتی داشته اند. این داستان بر پایه گفته های منبعی ناشناس بنا شده که به نظر می رسد یکی از افراد مهم درون یاهو باشد.

جزئیات و ماهیت این همکاری همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و شاید این دو شرکت هنوز در حال چانه زنی و صحبت برای تعیین و تایید موضوع همکاری باشند، اما برخی افراد دخیل در این داستان انتظار دارند که موضوع چیزی بیشتر از حدس و گمان، و صحبت درباره همکاری های دوجانبه مهمی در زمینه جستجوی تحت وب باشد.

اگر این دو کمپانی به توافقی دست پیدا کنند، این موضوع تا چه اندازه مهم خواهد بود؟ تلگراف استدلال می کند که این می تواند یک بازسازی و دوباره مرتب کردن سلسله مراتب فعالیت و کار دو تا از بزرگترین شرکت های تکنولوژی دنیا باشد. این موضوع به یاهو شانس بسیار بزرگی می دهد که در تلاشش برای جلب نظر هر دو گروه جستجوگران وب و مهندسان برنده شود. در حالی که باعث می شود فیسبوک برای کاربرانش بیش از پیش مفید و کاربردی گردد.

و شاید یاهو آرزومندانه به این می اندیشد که همکاری مایکروسافت با شبکه های اجتماعی نتواند ترفیع جایگاه قابل اعتنایی را برای موتور جستجوی بینگ دست و پا کند. از دیگر سو، این داستان می تواند فرصتی را برای فیس بوک فراهم آورد تا رویکردی متفاوت به یکپارچگی جستجوی وب داشته باشد.

البته این شایعات حداقل می تواند نشانی از آب شدن یخ های کدورت میان یاهو و فیسبوک باشند که در یک جنگ پتنتی و دعوای حقوقی در اوایل سال جاری شکل گرفتند

نسل بعدی کنسول بازی مایکروسافت: با ایکس باکس 720 آشنا شوید

Posted: 19 Nov 2012 07:55 AM PST

خبرها و شایعاتی از نسل بعدی کنسول بازی ایکس باکس از راه رسیده است. نسلی که احتمالا ایکس باکس 720 نام دارد و مهمترین تغییر آن اضافه شدن درایو بلو-ری و کینکت 2 است. در کنار آن یک پورت A/V هم به ایکس باکس 720 اضافه شده که امکان ضبط تصاویر تلویزیونی هم به آن می دهد.

نسل بعدی سنسور کینکت به همراه ایکس باکس جدید معرفی خواهد شد. گفته می شود که دقت کینکت 2.0 نسبت به نسل اول بسیار بهتر شده و تصویر برداری دوگانه و تشخیص صدای بهتر هم به آن اضافه شده است. در کنار آن کینکت دوم می تواند همزمان ۴ کاربر را تشخیص دهد.

در عین حال مایکروسافت ساخت یک عینک واقعیت افزوده را هم در برنامه کاری آینده این کنسول قرار داده است. عینکی که همراه با ارایه این کنسول وارد بازار نخواهد شد.

مشخصات سخت افزاری جدید هم شامل پردازشگر ۴ هسته ای و ۸ گیگابایت رم است. اگر همه چیزی طبق برنامه و خبرهای گفته شده پیش برود باید در June 2013 منتظر ایکس باکس 720 باشیم.

تغییر مدیرعامل اینتل: بازنشستگی پاول اوتلینی پس از ۴۰ سال

Posted: 19 Nov 2012 07:11 AM PST

دقایقی پیش اینتل اعلام کرد که پاول اوتلینی مدیرعامل این شرکت پست خود را ترک خواهد کرد. اعلام شده که مدیرعامل فعلی تا ۶ ماه آینده بر سر کار خود خواهد بود و هیات مدیره در این فرصت می توانند برای مدیرعامل جدید تصمیم گیری کنند.

آقای اوتلینی از بزرگ ترین مدیران اینتل به شمار می رود و جالب است بدانید که اینتل در ۴۵ سال تاریخ کاری اش تنها ۵ مدیرعامل داشته است که هشت سال گذشته آن به عهده آقای اوتلینی بوده است.

او که ۶۲ سال سن دارد حدود ۴۰ سال است که در اینتل مشغول به کار است و طی این سال ها سمت های مختلفی را در این شرکت به عهده داشته است. ضمن اینکه او یکی از اعضای هیات مدیره گوگل هم به شمار می رود.

اما به نظر میرسد حالا زمان اش رسیده که سکان اینتل به دست یک فرد جدید سپرده شود. اینطور به نظر می رسد که رفتن این مدیرعامل اشاره ای است به اینکه دوران x86 هم در حال پایان است. چند روز پیش دیدیم که ارزش شرکت کوالکام که سازنده پردازشگرهای موبایل است نسبت به اینتل پیشی گرفته است و حالا این تغییر مدیرعامل نشان می دهد که اینتل قصد دارد با این تغییرات هماهنگ شده و دوران جدیدی را تجربه کند.

داستان تکامل تلفن های همراه در یک نگاه

Posted: 19 Nov 2012 04:16 AM PST

موبایل ها یا تلفن های همراه یا چیزی که امروزه آن را تلفن هوشمند می خوانیم، راه درازی را برای رسیدن به این مرحله از تکامل پشت سر نهاده اند. اما چگونه می توان تمام این تاریخچه پر فراز و نشیب را در یک نگاه به تصویر کشید؟

اپراتور و شرکت ارتباطات ژاپنی NTT DoCoMo برای جشن بیستمین سالگرد تاسیسش، علاوه بر راه اندازی نمایشگاهی با این موضوع، تاریخ موبایل ها را در یک عکس بزرگ به خلاصه کرده است.

شاید شما نتوانید که به دیدار این نمایشگاه رفته و این تاریخ کوتاه و پرشتاب را از نزدیک مشاهده کنید، اما حداقل می توانید با دیدن این تصویر، خاطرات گذشته خود از مفهوم موبایل را مرور کنید.

هرچند که این تصویر شامل تمام تلفن های همراه ساخته شده توسط همه شرکت ها نیست و تنها مجموعه تلفن های مورد استفاده در شبکه اپراتور NTT DoCoMo را در بر می گیرد. اما هنوز قادر است دیدگاه و چشم اندازی جامع و کامل از این گجت همه گیر و حیاتی پیش چشم تان بگشاید. اینکه این ابزار از کجا آمده و اکنون در کجا ایستاده است.

دانلود عکس اصلی در اندازه واقعی

7 کمپانی نخست بازار سهام از سال 1992 تا 2012

Posted: 19 Nov 2012 02:40 AM PST

خیلی سوال می‌شود که آیا اپل که امروز ارزشمندترین کمپانی جهان است، به مسیر خود ادامه خواهد داد و اولین کمپانی 1 تریلیون دلاری می‌شود؟ یا اینکه برعکس، نقص هایی مثل مپل‌گیت (Mapplegate) نشانه هایی هستند از اینکه دیگر آن کمپانی سابق نیست و تا چند سال آینده نزول خواهد کرد؟ هر دو مورد ممکن است و تنها گذر زمان می‌تواند از پاسخ قطعی پرده بردارد.

اگر قرار است اپل آن بالا بماند، کار بسیار مشکلی در پیش رو دارد. تاریخ هم نشان داده که این داستان صعود و سقوط پیش‌تر برای کمپانی‌های بسیاری تکرار شده؛ مایکروسافت زمانی اول بود، همین‌طور کمپانی‌های نفتی و مخابراتی و غیره.

در طول 20 سال گذشته، 7 کمپانی توانسته‌اند لقب شماره یک بازار سهام را به خود اختصاص دهند و تقریباً هر کدام مربوط به صنعت متفاوتی بوده‌اند. در ادامه مطلب همراه نارنجی باشید تا نگاهی سریع بیندازیم به این 7 کمپانی.

ارسال پیغام به سبک کارتون کارآگاه گجت

Posted: 19 Nov 2012 01:00 AM PST

پیغام منهدم شونده

اگر کارتون کارآگاه گجت را تماشا کرده باشید، حتما پیغام‌های منفجر شونده از رئیس به کارآگاه را به خاطر دارید. معمولا مأموریت‌های کارآگاه گجت روی کاغذی به وی ابلاغ می‌شد که پس از چند ثانیه منفجر می‌شد و دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند. شاید هنوز علم آنقدر پیشرفت نکرده باشد که چنین کاغذ‌هایی در دسترس عموم قرار گیرد، اما قطعا در فضای مجازی راه هایی برای ساخت این پیغام ها وجود دارد.

تا به حال برای تان پیش آمده که بخواهید پیغامی را به اطلاع دوست تان برسانید، اما نخواهید اثری از آثار آن باقی بماند؟ تا به حال آرزو کرده اید که می‌توانستید مطلبی را عنوان کنید و بعدا بدون هیچ دردسری آن را تکذیب نمایید؟ دوست دارید که برای شوخی با همکاران یا رفقای تان پیام های مهمی برای آنها ارسال کنید که بعدا نابود شوند و دست شان در پوست گردو بماند؟

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ابزارهایی جهت ساختن پیغام های منهدم شونده، آشنا شوید.


ادامه مطلب

کوالکوم و تصاحب یک تکنولوژی فراصوتی برای استفاده در اسنپدراگون های آینده

 

ابتدا اشاره کنیم که فراصوت (Ultrasound) با مافوق صوت (Supersonic) تفاوت دارد. دومی اشاره به بالاتر رفتن سرعت -هر چیزی- از سرعت صوت (343 متر بر ثانیه) دارد ولی فراصوت اشاره به امواجی دارد که دارای فرکانسی فراتر از حد بالایی شنوایی انسان هستند. یکی از کاربردهای آشنای فراصوت در سونوگرافی است و در صنایع مختلف، حوزه های امنیتی و رادارها هم استفاده می شود.

حالا کمپانی کوالکوم که چند روز پیش خبر از بالاتر رفتن ارزش آن نسبت به کمپانی اینتل دادیم، دارایی‌های فنی با ارزشی را از کمپانی EPOS Development خریداری کرده که تمرکز آن بر روی تکنولوژی‌های دیجیتال فراصوتی است. شاید تعجب کنید و از خود بپرسید که چرا؟

گویا کوالکوم نقشه‌های بزرگی برای آینده چیپ های اسنپدراگون در سر دارد و این نیز گامی در راستای متمایز کردن نسل های بعدی است. کمپانی EPOS Development با تکنولوژی خود در صدد آوردن روش ها و راهکارهای جدید برای وارد کردن دستورات از طریق قلم، استایلوس و جسچرها داشت. این تکنولوژی جدید می‌تواند دامنه استفاده وسیعی در دستگاه های آینده برخوردار از اسنپدراگون داشته باشد و شاهد قابلیت‌های جدیدی برای قلم های لمسی باشیم و حتی یک پله بالاتر؛ با استفاده از آن می‌توان رابط کاربری رها-از-لمس ساخت که قادر به تشخیص حرکات قلم یا انگشت با فاصله از صفحه لمسی باشد.

در متنی که به مناسبت این معامله در اختیار خبرگزاری ها قرار گرفته، اشاره شده که تکنولوژی EPOS به فرا سوی قلمرو کامپویترهای سنتی -موس و کیبورد- می‌رود و امکان اجرای جسچرهای رها-از-لمس و تعامل با استفاده از قلم را به کاربران می‌دهد: «قرار دادن این تکنولوژی بر روی چیپ های اسنپدراگون به دستگاه ها امکان خواهد داد تا یک سبک زندگی همراه (موبایل) تر و با مرکزیت محتواهای چند رسانه ای را فراهم کنند.»

کوالکوم که امروزه یک غول فناوری به شمار می‌رود، در صدد استفاده از این تکنولوژی در تلفن‌ها، ای-ریدرها و تبلت ها است. هر چند در وهله اول ممکن است نگرانی هایی در باره افزایش قیمت به وجود بیاید، ولی مدیر عامل EPOS می‌گوید که این تکنولوژی می‌تواند یک رویکرد ارزان برای یکپارچه سازی رابط کاربری مبتنی بر قلم و استایلوس با محصولات باشد.

چه زمانی این تکنولوژی را در بازار خواهیم دید؟ هیچ تاریخ مشخصی قابل ذکر نیست.

مشکلات اولیه کاربران ویندوز فون 8

 


حدود 20 روز است که مشتریان، تلفن های مبتنی بر ویندوز فون 8 را سفارش داده و دریافت کرده اند و کم کم ایرادات اولیه پلتفرم نصب شده بر روی تلفن های جدید نوکیا و HTC آشکار می شود. تعدادی از کاربران HTC 8X و لومیا 920 گزارش داده اند که تلفن شان موقع استفاده به طور تصادفی ریبوت می شود. برای برخی افراد روزی 1 بار و برای سایرین به دفعات بیشتر این قضیه تکرار شده و بیشتر شکایات مربوط به HTC 8X است.

در سمت دیگر لومیا 920 هم مشکلات خودش را دارد. علاوه بر ریبوت شدن اتفاقی, تعداد بیشتری گزارش رسیده که حاکی از قفل کردن دستگاه حین استفاده و نیاز به روشن-خاموش کردن آن است. تعدادی کاربر نیز از خالی شدن باتری در هنگام شب که تلفن در حالت استراحت است خبر داده اند. البته این مورد اخیر در لومیا 800 نیز شایع بود که با یک آپدیت نرم افزاری رفع شد و گویا خاموش کردن NFC به بهبود عمر باتری کمک می کند ولی مشخص نیست که آیا NFC مشکل اصلی است یا خیر.

برای اندروید و iOS که پایگاه محکمی بین کاربران خود دارند بروز این موارد کمتر مشکل ساز است و حتی موارد بدتر از این هم زود از یادها می رود ولی باید در نظر داشت که پلتفرم قدرتمند ویندوز فون 8 یک رقیب تازه وارد و در صدد درست کردن پایگاهی قوی بین کاربران است، بنابراین چنین مشکلاتی می تواند در روند رشد آن وقفه بیندازد. به هر حال این روز ها از پیچیدن خبرها نمی توان جلوگیری کرد.

برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

Xperia Ion  دارای چند ویژگی کلیدی است که آن را از سایر گوشی ها متمایز می نماید. این ویژگی ها عبارتند از:

  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی
  • پردازنده ۲ هسته ای با فرکانس ۱/۵ گیگاهرتز
  • صفحه نمایش بزرگ ۴/۶ اینچی
  • سیستم عامل اندروید نسخه

xperia-ion-att-android-smartphone-3

Xperia Ion به طور واضحی کاربران حرفه ای را هدف قرار داده است و به کلیه نیازهای انها پاسخ می دهند. پردازنده ۲ هسته ای Xperia Ion  با فرکانس بالای ۱/۵ گیگاهرتز از انجام هر پردازش سنگینی بر می آید.

از طرف دیگر استفاده از نسخه پیشرفته HSDPA  منجر به افزایش سرعت اینترنت تا ۴۲ مگابایت بر ثانیه می گردد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سونی هم که دیگر نیاز به تعریف ندارد. در عین حال می توان با این دوربین با کیفیت HD  فیلم برداری نمود. نکته جالب آن است که تنها در زمانی در حدود یک ثانیه گوشی از حالت استندبای آماده عکاسی می گردد که این نشان از قدرت بالای پردازنده و دوربین آن دارد.

sony_xperia_ion_

رودیگر اودنباخ، مدیر عامل ارتباطات همراه سونی در خاورمیانه و افریقا در مورد این گوشی گفت: « Xperia Ion   مانند مدل قبلی Xperia s  گیراترین صفحه نمایش در بین تمامی تلفن های هوشمند موجود در  بازار را به لطف تکنولوژی موتور پردازش تصویر براویای سونی ارائه می نماید. »

Xperia Ion   دارای بزرگترین صفحه نمایش در بین تمام گوشی های سونی است و با اتکا به نسخه موبایل موتور پردازش تصویر براویای سونی از کیفیت بسیار بالایی در نمایش تصویر برخوردار است. لازم به ذکر است که این موتور پردازش تصویر سال هاست که تلویزیون های سونی را یک سر و گردن بالاتر از سایر تلویزیون ها قرار داده است. یکی از ویژگی های قابل توجه این صفحه نمایش ان است که می توان حداکثر با ۴ انگشت به صورت همزمان با آن کار کرد.

IMG_1569-580-90

استفاده از تکنولوژی xLoud  هم خاطرات خوش واکمن های سونی را برای دوستداران موسیقی زنده خواهد کرد و کیفیت بالایی را در پخش موزیک به ارمغان خواهد آورد.

Xperia Ion  مجموعه ای از تمامی امکانات روز دنیاست. از NFC  گرفته تا DLNA  و انواع و اقسام سنسورها همگی در ان جمع اند. ویژگی های جالب دیگر Xperia ion   پشتیبانی از HDMI  است که توسط آن فیلم های HD  ضبط شده را بر روی صفحات عریض تلویزیون مشاهده کرد.

Xperia Ion  تنها ۱۴۴ گرم وزن دارد و برای استفاده از آن باید از میکروسیم استفاده کرد.

 منبع : tech2.in.com

در نسخه های قبلی ویندوز فیلتر SmartScreen یکی از ویژگی های اینترنت اکسپلورر بود. حال در ویندوز ۸ تبدیل به بخشی از فایل سیستم ویندوز شده است. اما چگونه بدانیم که فایل دانلود شده است؟ و از کجای PC سرچشمه گرفته است؟ پس در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

 Magic چیست؟

Magic که معادل فارسی آن سحر و جادو است و در واقع یک تکنولوژی نسبتا ساده است که از Internet Zones یا مناطق اینترنت تشکیل شده است.

می توانیدبه تنظیمات Internet Zones از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر دسترسی داشته باشید که در مکان های مختلف اینترنت استفاده می شود. هرگاه یک فایل را  از طریق Internet zone دانلود میکنید با شناساگر special Zone برچسب گذاری می شود و این شناساگر در جریان داده ها ذخیره می شود. حال با نوشتن اسکریپت کد زیر می توان لیست فایل های دانلود شده را مشاهده کنید. البته این کد با زبان برنامه نویسی PowerShell  تهیه شده است.

$Files = Get-ChildItem -Path C:\Users\Taylor\Downloads
foreach($File in $Files)
{
Get-Item $File.FullName -Stream *
}

دور زدن SmartScreen در ویندوز ۸

ابتدا باید روی فایل کلیک راست کنید و گزینه properties را انتخاب نمایید سپس روی گزینه Unblock کلیک نمایید. که معادل اسکریپتی آن همانند زیر است.

$Files = Get-ChildItem -Path C:\Users\Taylor\Downloads
foreach($File in $Files)
{
Unblock-File –Path $File.Fullname
}

راه دیگر دور زدن smart screen این است که وب سایت هایی را که از intranet zone دانلود میکنید در مرورگر اینترنت اکسپلورر وارد کنید.

ممکن است لیست این وب سایت ها را گم کنید کد زیر به شما کمک می کند که لیست وب سایت ها را مشاهده کنید.

$Files = Get-ChildItem -Path C:\Users\Taylor\Downloads
foreach($File in $Files)
{
Get-Item $File.FullName -Stream * | %{if($_.Stream -like “Zone*”){$File.Name}}
}

 

برنامه های رنگ بردار گوشی های هوشمند همچون LifeDropper و SwatchMatic می توانند ثابت کنند که برای هر دو یعنی طراحان گرافیک و نیز کاربرانی که از کور رنگی رنج می برند، کاملا سودمند هستند. هر دو برنامه گفته شده فوق، از دوربین دستگاه اندروید تان برای شناسایی و تشخیص رنگ های پیرامون تان استفاده می کنند، و اطلاعات دقیقی، به طور کامل در زمان واقعی به شما ارائه می نمایند. در حالی که هر دو برنامه کاملا کارآمد هستند، آنها با به اشتراک گذاری محدودشان عرضه می شوند. برنامه نخست، از آگهی پشتیبانی کرده و ابری است و از رابط کاربری قابل بازبینی استفاده می کند، و دومی با چندین ویژگی غیر ضروری به نظر اندکی سنگین می رسد. وانگهی، این برنامه از دوربین جلوی گوشی پشتیبانی نمی کند. این موضوع در مورد Color Grab صحت ندارد، که آخرین ورودی به خانواده ابزار های رنگ بَردار (color picker) اندروید است. افزون بر رایگان بودن، تم Holo و بسیار ساده در اجرا، Color Grab به شما اجازه شناخت رنگ زمان واقعی (real-time) و گرفتن آن از طریق هر دو دوربین جلو و عقب را می دهد.

برای شروع شناسایی و تشخیص رنگ ها، به سادگی برنامه را راه اندازی کنید و دوربین دستگاه اندروید تان را به سمت موضوع با رنگ (های) مورد هدف تان نشانه روید. اطلاعات مربوط به هر رنگ به صورت نزولی درون نشانگر هدف در مرکز صفحه نمایش، در بالا همانند دور راه حل گفته شده فوق نمایش داده می شوند، Color Grab از پایگاه داده ای پشتیبانی می کند که دربردارنده اطلاعات دقیقی برای هزاران رنگ مختلف است. برنامه نوع رنگ اصلی، و مقادیر RGB و HSV ، سایه دقیق و طبقه بندی رنگ مورد نظر را نشان می دهد.

Color Grab به همراه چندین ابزار پشتیبانی شده که موجب افزایش کارآمدی کلی برنامه می شوند، می آید. به عوان مثال، ضامنی برای چراغ قوه وجود دارد که به شما در تشخیص و گرفتن رنگ ها در تاریکی، کانون (focus) خودکار درونی، و تثبیت رنگ ها کمک می کند. جدا از ویژگی های اضافی، توانایی برنامه در کشف رنگ ها به درستی، چه در نزدیکی یا در مسافتی قابل توجه، آن را به یک مدعی در میان همتایان خود مبدل می سازد.

برای نشانه گذاری رنگ های شناسایی شده کنونی در گالری رنگ درون ساخت برنامه، تنها یکبار روی صفحه بزنید. تمامی رنگ های نشانه گذاری شده را می توان با ضربه زدن روی نماد سینی رنگ در پایین رابط کاربری مشاهده نمود. متأسفانه، هیچ کار بیشتری نمی توانید با این رنگ ها به جز مشاهده جزئیات آنها یا حذف آنها از فهرست، بکنید.

امیدوارم، تکرار های آتی برنامه، برخی گونه های به اشتراک گذاری یا گزینه صدور برای آنهایی که مایل به استفاده از آنچه که آنها شناسایی می کنند باشند، را پشتیبانی کند. به عنوان مثال، طراحان گرافیک، ممکن است کاربردی برای ویژگی گفته شده بیایند در حالی که در تلاش برای ایجاد یک نسخه بدل دیجیتال از چیزی از دنیای واقعی هستند.

Color Grab رایگان است و شامل هیچ نوع تبلیغ و آگهی نمی باشد. شما می توانید آن را از فروشگاه Google Play از طریق لینک ارائه شده پایین دریافت نمایید.

Download Color Grab For Android

آیا برایتان پیش آمده که در حال گوش دادن به موسیقی در رادیو باشید و بخواهید همان موزیک را در رایانه خود نیز داشته باشید.؟ گاهی حتی نام خواننده یا سازنده آهنگ DJ را نیز نمی دانید. شاید اولین کار برای پیدا کردن آهنگ مورد نظر , جستجو  متن آن در گوگل باشد.اما گاهی این روش با اطلاعات کمی که در اختیار دارید جوابگو نیست و شاید به صفحه ی با تعداد زیاد موسیقی بر بخورید , و پیدا کردن موزیک مورد نظر کمی دشوار شود , تقریبا به دشواری گوش دادن به هر موسیقی..!! اگر جستجو بر اساس متن یا دیگر اطلاعات,  مورد علاقه شما نیست و با آن به نتیجه نمی رسید, می توانید از برنامه هاو سرویس های که از نام هنرمند و نام آهنگ برای جستجو دقیق تر موزیک استفاده می کنند بهره ببرید.

Shazam نام برنامه ی است که دقیقا نیاز شما را برای رسید به آهنگ های که دوست دارید برآورده می کند. این اپلیکیشن از موزیک در حال پخش اطلاعاتی مانند نام هنرمند, نام موزیک ,نام آلبوم, ,ولینک های موجود در وب مربوط به موسیقی پخش شده را برای شما نمایش می دهد. این برنامه در حال حاظر برای سیستم عامل های محبوب موبایل (IOS، اندروید و ویندوز فون ۷) در دسترس است و نسخه ویندوز ۸ معمولی و RT به تازگی عرضه شده است.

Untitled44

برای دریافت برنامه, فروشگاه ویندوز (Windows Store) را باز کنید و در نوار جستجو عبارت “shazam” را وارد کنید. در نتایج جستجو در سمت چپ بر روی کاشی Shazam کلیک کنید.

Shazam-Store-Search

با کلیک بر روی دکمه Install دانلود و نصب برنامه بر روی ویندوز ۸ شروع می شود.

Shazam-Store-Main

مانند سایر نسخه های برنامه Shazam برای دیگر سیستم عامل ها ,این نسخه ویندوز نیز بسیار ساده و زیبا و البته کاربردی طراحی شده است. صفحه اصلی برنامه شامل آرم Shazam در سمت چپ و تمامی آهنگ های شناسایی شده در سمت راست است. با کلیک بر روی لگوی برنامه می توانید به موزیک ها گوش بدهید.

Shazam-Main

در اولین اجرا از شما سوال می شود که آیا اجازه دسترسی برنامه به میکروفون (microphone) را فراهم می کنید یا خیر. با کلیک بر روی گزینه Allow به مرحله بعد بروید.

Shazam-Permission

هنگامی که برنامه Shazam یک موزیک را شناسایی و شناخته شده قرار می دهد , اطلاعات متا این موسیقی مانند: نام آهنگ، نام خواننده، آلبوم، برچسب، سبک، و سایر اطلاعات مربوطه، از جمله فیلم های یوتیوب، بررسی آلبوم، شعر، بیوگرافی، توصیه ها و غیره، نمایش میابد. البته امکان مشاهده همه آنها در یک پنجره کوچک میسر است که با کلیک بر روی دکمه برگشت back در سمت چپ به صفحه اصلی برنامه بر می گردید.

Shazam-Search

با انتخاب موزیک مورد علاقه از لیست , امکان مشاهده متن موزیک به سادگی میسر است.

Screenshot.23567.1000004

برنامه ی Shazam برای هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ویندوز ۸ عرضه شده است. البته نسخه های ویندوز تازه کار هستند و به کیفیت و کاربردی نسخه موبایل خود نمی رسند.برای دریافت و مشاهده صفحه اصلی برنامه در فروشگاه ویندوز اینجا را مشاهده کنید.

نسخه های موبایل برنامهShazam

همینطور که اشاره کردیم نسخه های این برنامه برای سیستم عامل های موبایل(IOS، اندروید و ویندوز فون) نیز وجود دارد. بهتر است بگوییم Shazam ابتدا برای موبایل عرضه شده و سپس برای رایانه و ویندوز ۸ طراحی شده است.برای دریافت رایگان بعضی از نسخه های سیستم عامل موبایل از وب سایت رسمی برنامه در اینجا بازدید کنید.

 

منبع : گویا آی تی

برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

گزارش‌های اولیه Curiosity خبر از این می‌دهد که میزان تشعشعات کیهانی بر روی سطح مریخ، برای حضور انسان مناسب است. اما آیا حالا نقشه این است: «همه به سوی مریخ!؟» نه صبر کنید. دکتر دان هاسلر مأمور ارشد ابزار ارزیابی تشعشعات رادیویی (RAD مخفف Radiation Assessment Detector) که بر روی Curiosity نصب است می‌گوید: «حالا می‌دانیم که فضانوردان می‌توانند در این محیط زندگی کنند (البته نه در هوای آزاد سیاره، بلکه داخل لباس فضایی یا ایستگاه روی سطح سیاره که آنها را در مقابل شرایط متفاوت فشار سطح سیاره و عدم وجود اکسیژن محافظت کند). در اصل، ما فهمیده‌ایم که اتمسفر مریخ می‌تواند به عنوان یک سپر محافظ در مقابل تشعشعات عمل کند و قاعدتاً هر چه لایه اتمسفر ضخیم تر شود، میزان تشعشع هم کمتر می‌گردد.»

پس از فرود Curiosity بر روی مریخ، RAD به اندازه گیری های مختلف پرداخت که نتیجه آنها، با میزان تشعشعی که ساکنین ایستگاه بیل المللی فضایی دریافت می‌کنند یکسان در آمده. Curiosity همچنین در طول هشت ماه سفری که تا مریخ داشت، این را مشخص کرد که میزان تشعشعات در "مسیر بین سیاره‌ای" 2 برابر سطح سیاره (مریخ) است.

مریخ دارای میدان مغناطیسی نیست و محققین بر این باور هستند که بخش بزرگی از اتمسفر آن نیز به خاطر بمباران بادهای خورشیدی از بین رفته. حالا RAD نشان می‌دهد که با کم و زیاد شدن ضخامت اتمسفر در طول روز، چیزی در حدود 3 تا 5 درصد به میزان تشعشعات افزوده یا از آن کاسته می‌شود. به عبارت دیگر دامنه نوسان تشعشعات چندان بزرگ نیست.

آقای هاسلر می‌گوید که اینها اعداد اولیه هستند و هنوز بایستی تحقیقات بیشتری صورت بگیرد، به خصوص که از زمان فرود آمدن Curiosity بر روی مریخ هنوز زبانه و یا طوفان خورشیدی جدیدی رخ نداده تا بتوان اطلاعات مربوط به شرایط بحرانی را هم جمع آوری کرد. چیزی که از نظر این محقق بسیار جالب و مهم است.

 

تلسکوپ های فضایی هابل و اسپیتزر ناسا موفق به کشف دورترین کهکشان در محدوده شناخته شده جهان هستی شدند. این کهکشان تقریبا 13.3 میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد و از نظر اندازه، جزء کوچکی از کهکشان راه شیری است. به گفته ناسا، با توجه به سرعت نور در فضا، آنچه که اکنون ما از زمین می بینیم، متعلق به زمانی است که دنیا تنها ۴۲۰ میلیون سال سن داشته است. شاید جالب باشد بدانید که سن فعلی جهان حدود 13.75 میلیارد سال است.

این کهکشان که MACS0647-JD نامگذاری شده، ۴۲۰ میلیون سال پس از مه بانگ (آغاز تئوریک جهان هستی) مشاهده شده است و نور آن 13.3 میلیارد سال سفر کرده تا به زمین برسد. این کشف یکی از جدیدترین یافته های برنامه ای است که با استفاده از رخدادهای طبیعی به عنوان لنزهای زوم ویژه، سعی دارد کهکشان های دوردست جهان آغازین را آشکار کند. CLASH یک گروه بین المللی است که توسط مارک پستمن از انستیتو تلسکوپ فضایی علوم در بالتیمور رهبری می شود. آنها از خوشه های کهکشانی بزرگ و عظیم به عنوان تلسکوپ های کیهانی استفاده می کنند تا بر روی کهکشهان های دوردست در ورای آنها زوم کنند.

گرانش خوشه ها نور کهکشان های دوردست را تقویت می کند و باعث می شود تصویر آنها هشت، هفت یا دو برابر بهتر و روشن تر از واقعیت دیده شود.

ناسا می گوید MACS0647-JD که اکنون این گونه کوچک است، احتمالا در مراحل اولیه شکل گیری و تولد بزرگتر بوده است. تحلیل ها نشان می دهد که این کهکشان حدود ۶۰۰ سال نوری گستردگی دارد. بر پایه مشاهدات بدست آمده از کهکشان های نزدیک تر، ستاره شناسان تخمین می زنند این کهکشان در سنین پایین تر احتمالا ۲۰۰۰ سال نوری گستردگی داشته است.

برای مقایسه بد نیست که بدانید، ابر بزرگ ماژلان، که یک کهکشان کوتوله همنشین راه شیری است، گستردگی ۱۴۰۰۰ سال نوری دارد و سراسر کهکشان راه شیری ما ۱۵۰ هزار سال نوری است.

البته Dan Coe از انستیتو تلسکوپ فضایی علوم می گوید این شیئ ممکن است تنها یکی از بلوک های تشکیل دهنده یک کهکشان باشد. ۱۳ میلیارد سال دیگر که موفق به مشاهده اکنون این کهکشان شدیم، شاید با مجموعه ای از ده ها، صها یا هزاران بخش به هم پیوسته اینچنینی روبرو باشیم که یک کهکشان کامل را شکل داده اند.

 

برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

آزمایش ها نشان می دهد که روغن این میوه، با مولکول‌های خطرناک (فری رادیکال‌ها) که در هرچیزی اعم از پیری، بیماری قلبی و سرطان نقش دارند، مبارزه می‌کند. دانشمندان معتقدند که اوکادو (Avocado) می‌تواند به عنوان سلاحی برای مبارزه با پیری و بیماری، مورد استفاده قرار گیرد.

 



ادامه مطلب ...

دستورهاي جادويي براي پوست شما

 

7 میوه وسبزی برای جوانی شما



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

 

 

ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان

حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را خدمت شما کاربر محترم تسلیت عرض مینمایم

التماس دعا

 



ادامه مطلب ...

جدید ترین لامبورگینی با قیمت 300،000 یورو معادل 381000 دلار به بازار آمد



ادامه مطلب ...
لپ‌تاپ با طول عمر باتری ۷ ساعته

لپ‌تاپ با طول عمر باتری ۷ ساعته

همیشه یکی از مهمترین عوامل موثر در تصمیم‌گیری برای خرید لپ‌تاپ ، باتری آن بوده است. بسیاری از ما در گذشته به دلیل نبود گزینه‌های مناسب، همیشه مجبور به اتصال لپ‌تاپ خود به برق بوده‌ایم و کمتر معنای واقعی کلمه قابل حمل را حس کرده‌ایم. حال دیگر این رویه ادامه نداشته و شرکت‌ها توجه ویژه‌ای به باتری لپ‌تاپ‌های حتی قدرتمند و پرمصرف خود دارند.



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

چگونه یک دیسک تعمیر Repair Disc درست کنیم؟



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

عصبانیت خود را سر این موبایل خالی کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پس از آنکه شرکت های طراحی و تولید گوشی های تلفن همراه دیگر مثل سابق، قالب های جدید و مورد استقبالی را برای ساخت گوشی پیدا نکردند به سراغ افزودن تکنولوژی و کاربری هایی رفتند که در عموم مردم وجود دارد و کاربران علاقه دارند آن امکانات خاص را روی گوشی خود داشته باشند.

در جدیدترین نوع از این ابتکارات، شرکت ژاپنی ان.تی.تی گوشی موبایلی را با امکانی خاص به بازار عرضه داشته است که این گوشی دارای صفحه‌ نمایشی ۵ اینچ است.

این موبایل خاص مجهز به فناوری ویژه ای است. به این معنی که در دو طرف گوشی سنسورهایی تعبیه شده و چنانچه کاربر گوشی را بفشارد، روی صفحه‌ نمایش موبایل خود می ‌تواند میزان فشاری را که به هر طرف گوشی وارد می ‌کند، ببیند.

این محصول با تلفیقی از نرم ‌افزار و سخت‌ افزار شکل گرفته و کاربر می‌ تواند عصبانیت خود را با فشردن گوشی موبایل، بدون این که آسیبی به آن وارد شود، خالی کند. از سوی دیگر این شرکت ژاپنی تدبیری را به کار گرفته است که کاربران می توانند با تغییر میزان فشار به گوشی، عملکردهای متفاوتی را تعریف کنند تا گوشی به اجرا بگذارد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

پردازشگر ۱۰ هسته ای اینتل سال آینده ارایه می شود

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تصویر لو رفته جدیدی از نقشه راه شرکت اینتل نشان می دهد که در فصل سوم سال آینده میلادی باید منتظر پردازشگری با نام Xeon E5-2600 V2 بر مبنای معماری Ivy Bridge-EP باشیم. پردازشگری که دارای ۱۰ هسته است و روی مادربوردهای LGA 2011 socket کار می کند.

سی پی یو جدید مصرف انرژی بسیار کمتری هم دارد و با ۱۰ هسته فیزیکی می تواند تا ۲۰ thread را اجرا کند. هر کدام از هسته های این پردازشگر به 256KB کش L2 دسترسی دارند و کل چیپ دارای ۳۰ مگابایت کش L3 نیز هست.

این پردازشگر از رم های DDR3 تا سرعت 1866MHz هم پشتیبانی می کند. البته محصول جدید در واقع از نظر توانایی در انتهای مسیر سال آینده اینتل قرار ندارد. سال آینده باید منتظر پردازشگرهای ۱۲ هسته ای اینتل هم باشید که می توانند تا ۲۴ thread همزمان را اجرا کنند؛ پردازشگرهایی با معماری ۲۲ نانومتری و طراحی ترانزیستورهای سه بعدی. البته آنها را بیشتر در کامپیوترهای سرور خواهیم دید و شاید کمتر کسی بخواهد چنین چیزی را روی کامپیوتر شخصی اش داشته باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اینتل در حال کار بر روی پردازنده 48 هسته‌ای برای تبلت و تلفن هوشمند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هم اکنون که شما این مطلب را می‌خوانید، پژوهشگران اینتل در حال توسعه یک چیپ پردازشی 48 هسته‌ای هستند که می‌تواند قابلیت‌های یک کامپیوتر شخصی را در دستان کاربران قرار دهد. این محققین در شهر بارسلونای اسپانیا مشغول یافتن راه‌هایی برای استفاده و مدیریت هسته‌های پردازشی متعدد بر روی دستگاه‌های موبایل هستند و انتظار دارند تا 5 یا 10 سال آینده چنین چیپ‌هایی را آماده عرضه کنند.

تلفن‌ها و تبلت‌های امروزی 2 یا 4 هسته پردازشی دارند. پردازنده Atom ساخت اینتل نیز 1 هسته دارد. ولی اینتل می‌گوید که با اضافه کردن هسته‌های بیشتر، هر دستگاه موبایل قادر خواهد بود وظایف مختلف را بین هسته‌های متعدد پردازشی توزیع کند که عملکرد کلی را سریع‌تر و مصرف انرژی را کمتر خواهد کرد.

برای مثال، یک هسته می‌تواند مشغول کدگشایی از یک ایمیل دریافتی باشد و همزمان هسته دیگر یک اپلیکیشن را اجرا کند. یا اینکه برخی هسته‌ها برای ارائه عملکرد بهتر، در فرکانس‌ها و سرعت‌های بالاتر کار کنند و همزمان سایر هسته‌ها وظایف ابتدایی پلتفرم را در سرعت‌های پایین‌تر پردازش کنند و به این شکل، عمر باتری دستگاه افزایش پیدا کند.

توزیع وظایف بین هسته‌های مختلف موضوع جدیدی نیست. اخیراً انویدیا این کار را در چیپ موبایل خود با نام تگرا 3 پیاده کرده. این پردازنده 4 هسته اصلی دارد و در کنار آنها 1 هسته صعیف دیگر هست که نیروی پردازشی بالایی مصرف نمی‌کند و تنها برای عملیات‌های سبک به کمک می‌آید. با این حال اختلاف عملکرد 48 هسته با 5 بسیار زیاد خواهد بود و تصور اینکه چه کارهایی می‌توان با آن انجام داد، سخت است. و البته نوشتن آدرس‌های نرم‌افزاری برای این تعداد هسته پردازشی نیز کار آسانی نیست.

اما وجود این چیپ پردازشی می‌تواند منجر به جایگزینی واقعی کامپیوترها توسط دستگاه‌های موبایل شود. چنین دستگاه‌هایی با پردازشگر 48 هسته‌ای و حافظه‌های بالا (که حتماً‌ تا آن موقع از راه خواهند رسید) می‌تواند کل برنامه‌ها و محتواهای یک کاربر را در خود جای دهد و در عین حال هر موقع که لازم بود، می‌توان برای نمایش محتوا دستگاه موبایل را به یک نمایشگر بزرگتر متصل کرد.

ضمن اینکه تا 5 یا 10 سال آینده، تکنولوژی‌هایی نظیر بینایی کامپیوتری، تشخیص گفتار و واقعیت افزوده نیز به سطوح بالاتری سوق می‌یابند و بنابراین نیاز به توان پردازشی بالا برای اجرای بی مشکل آنها، وجود پردازشگرهای 48 هسته‌ای را لازم می‌کند.

مدیر ارشد بخش تکنولوژی در اینتل، آقای جاستین رَتنر می‌گوید: "من فکر می‌کنم که گرایش به رابط‌های کاربری طبیعی‌تر برای برقراری ارتباط انسانی با کامپیوترها در آینده، عامل اصلی تعیین سطح نیازهای پردازشی خواهد بود. داشتن تعداد زیادی هسته پردازشی برای ارائه سطوح بالای توان پردازشی در عین بهینه‌سازی مصرف انرژی، راه درست برای ارائه یک چنین عملکرد پردازشی سطح بالایی است."

اینتل روی ‌آینده سرمایه‌گذاری کرده. آینده‌ای که در آن تلفن‌های هوشمند می‌توانند نقش کامپیوترهای اصلی ما را ایفا کنند و با آن کمتر از 10 سال فاصله داریم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خداحافظی با ماوس، سلام به تاچ پد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آیا به زودی تاچ پدهای مجزا جایگزین موس می‌شوند؟ اپل، HP و دیگر برندها روی این مساله سرمایه گذاری کرد‌ه‌اند.

در این مدت زمان کوتاهی که به آغاز به کار رسمی ویندوز ۸ مانده است، آنچه زیاد به گوش می‌رسد واژه "لمسی" است. صفحه نمایش‌های لمسی، تبلت‌ها، اسلیت‌ها (Slate)، پنل‌های لمسی اضافه شده به لپ تاپ‌های قدیمی و قابلیت لمسی شدن در دسکتاپ‌ها همه و همه از هر راهی که شده خود را وارد دنیای لمسی‌ها کرده‌اند. در این تب و تاب لمسی شدن، مایکروسافت هم تمام تمرکز خود را معطوف تاچ پدها کرده است و حتی در برنامه‌های جاه طلبانه شرکت‌های جزیی مثل سیناپتیک نیز حرف از لمسی شدن به گوش می‌رسد.

در حالی که همه جا سخن از پدیده لمسی شدن است، گرایش‌های مهم دیگری در پشت صحنه در حال شکل‌گیری می‌باشد. زمانی بود که وقتی حرفی از تاچ پدهای مجزا به میان می‌آمد مفهوم و شکل ناشناخته‌ای در ذهن ایجاد می‌شد (حتی ترک پد جادویی اپل نیز در ابتدای کار نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند) اما باید گفت که امروزه این ابزارها جایی در میان دیگر ابزارهای کامپیوتری برای خود باز کرده‌اند، به ویژه در سیستم‌هایی که امروزه با تاچ پد ارایه می‌شوند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر بخواهیم مثالی از این قبیل دستگاه‌ها به میان بیاوریم HP Spectre One all-in-one بهترین مورد است. این دسکتاپ ارایه شده توسط شرکت به قیمت ۱۲۹۹ دلار، شامل صفحه نمایش ۲۳ اینچی ۱۰۸۰p است که البته لمسی نیست. چون در عوض مجهز به تاچ پد مجزایی است که با صفحه نمایش و کیبورد وایرلس این مجموعه سازگار می‌باشد.

اخیرا برند Vizio با تولید لپ‌تاپ‌های جدید و دسکتاپ‌های All-in-one وارد بازار کامپیوتر شده است. در دسکتاپ‌های این مدل موس حذف شده و به جای آن تاچ پد جایگزین شده است. با اتصال از نوع بیسیم در این مدل و نبود بهینه سازی لازم برای ویندوز ۸ مسلما این مدل به نوع دلخواه ما در تجربه کار با تاچ پد تبدیل نخواهد شد اما خب می‌توان از آن به عنوان مثالی از تمایل دیگر تولیدکنندگان برای جاگزینی تاچ پد به جای موس نام برد.

با ورود ویندوز ۸ مایکروسافت نیز نشان داد که به دنبال سهم بیشتری در دنیای لمسی ها است. به این معنی که هم تاچ پدهای استفاده شده در لپتاپ‌ها و هم تاچ پدهای مجزا به زودی با هر دو گروه دسکتاپ‌ها و لپتاپ‌ها استفاده خواهند شد.

طبق خبرهایی که این چند وقت از نمونه‌های ارایه شده توسط تولیدکنندگان مختلف به گوش می‌رسد، می‌توان گفت که تمایل به تولید تاچ پدهای مجزا روز به روز در حال افزایش است. اما چقدر منطقی است که بخواهیم در عرض مثلا دو سال تاچ پد را با موس، این وسیله قابل احترام در کامپیوترها، جایگزین کنیم؟ چقدر موفق خواهیم بود؟

موس، با کلیدهای راست و چپش، اسکرول و سنسور اپتیکال یا در مدل‌های قدیمی‌تر ترک بال، چنان جایی در دنیای کامپیوتری ما باز کرده است که جایگزین کردنش آسان نیست. در طول این سال‌ها که از ظهور ماوس می‌گذرد تغییرات چندانی در تکنولوژی ساخت آن ایجاد نشده است به غیر از تغییر در روش اتصال آن به کامپیوتر از PS/2 به USB، اتصال بیسیم و بلوتوث. در برخی از مدل‌ها نیز سنسورهای لمسی به قسمت بالایی یا کناری اضافه شده‌اند که در واقع در مفهوم اولیه استفاده از ماوس تغییر چندانی ایجاد نکرده‌اند و با تکنولوژی جدیدی که قرار است از این پس از آن به جای موس بهره بگیریم (تاچ پد) بسیار فاصله دارد.

باید گفت که با این روند رو به رشد تولید دستگاه‌های لمسی مثل تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، و به زودی کنسول‌های بازی مثل Nintendo Wii U تنها غریب قصه ما ماوس خواهد بود. مخصوصا برای لپ تاپ‌ها. اینکه به یک لپ‌تاپ در حال استفاده یک تاچ‌پد مجزا متصل کنیم کار قابل قبول‌تری نسبت به اتصال ماوس به آن انجام داده‌ایم. به ویژه در حال حاضر که تقریبا تمام لپ تاپ‌ها از قابلیت لمس چند انگشتی بهره می‌برند. در این میان باید گفت که اپل به بهترین روش ممکن این کار را انجام داده است اما ویندوز ۸ نیز رقیب سرسختی به حساب می آید. چرا که طبق تجربیاتم باید بگویم که در حال حاضر سیستم عامل جدید مایکروسافت بهترین گزینه برای دنیای عاری از ماوس است.

البته نباید فراموش کرد که دنیای بازی‌ها مخصوصا بازی‌هایی که در آن نیاز به شلیک تک نفره است نیاز به حرکت‌های سریع و دقیقی است که تنها با ماوس امکان پذیر می‌باشد. همچنین در برنامه‌های ویرایش تصویر نیز کارایی موس بیش از پیش نمایان می‌شود اما خب آینده می‌آید و مسلما در آن شاهد تولید بازی‌ها یا برنامه‌هایی خواهیم بود که با تاچ پدها به راحتی سازگاری داشته باشند. در حال حاضر نیز برخی از بازی‌های کامپیوتری از تاچ پدها پشتیبانی می‌کنند وهمگان به مزیت‌های آن واقفند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با این که ظهور تاچ پدهای مجزا امری است که به زودی و در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد، در حال حاضر نیز می‌توان از نمونه‌های مناسبی از این تکنولوژی نام برد ( مجیک ترک پد اپل). در حال حاضر نیز برندهای گوناگون مثل اپل، اچ پی، ویزیو و دیگر تولید کنندگان قطعات کامپیوتری در تلاشند تا پیش از پایان سال سهمی از تولید تاچ پدهای مجزا داشته باشند. پس آیا باید منتظرحضور بیش از پیش تاچ پدها در بازار باشیم و به ماوس به شکل یک وسیله قدیمی و از مد افتاده نگاه کنیم؟


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب ...

آموزش عبور ازپسورد WinDowS 7



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala
پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 105
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 633
بازدید کل : 57531
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم