دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان
گوشی خود را با یک نوشیدنی خنک شارژ کنید!

پروژه‌ی One Puck یک کیک‌استارتر تازه است که می‌کوشد راهکاری نوآورانه برای شارژ گوشی‌های هوشمند تلفن همراه را از طریق مهار کردن نیروی گرمایی نوشیدنی‌های سرد و گرم فراهم کند. این دستگاه را می‌توان یکی از عجیب و غریب‌ترین ابزارهای ذخیره جهان دانست که یکی از کاربردی‌ترین نمونه‌های تولیدی شرکت Epiphany نیز هست.

One Puck نه تنها می‌تواند نوشیدنی‌تان را سرد یا گرم نگاه دارد، بلکه با گرفتن انرژی گرمایی آن، توان لازم برای شارژ دستگاه را نیز فراهم نماید. جالب اینکه نیازی نیست این گجت را به پریز برق متصل کنید چرا که می‌تواند با بهره از موتور استرلینگ کوچکی که در داخل آن تعبیه شده نیروی مورد نیاز خود را تامین نماید. One Puck همچنین دارای دو طرف آبی و قرمز است که یکی برای خنک نگه‌داشتن و دیگری برای گرم نگاه داشتن نوشیدنی‌ها به کار می‌رود.

گفتنی است، موتور استرلینگ یک موتور حرارتی است که نخستین بار توسط رابرت استرلینگ در سال 1816 میلادی ابداع شد. این موتورها علی رغم بازده بیشتری که نسبت به موتورهای احتراقی دارند تنها در برخی کاربردهای خاص مانند زیردریایی‌ها یا ژنراتورها استفاده می‌شوند.

لازم به ذکر است که موتورهای استرلینگ از دهه‌ی 1800 میلادی تاکنون با تبدیل اختلاف گرمایی به انرژی کار می‌کنند. حال شرکت Epiphany Labs موفق به ساخت نمونه‌ای کاربردی از این موتور برای شارژ گوشی‌های هوشمند شده است؛ البته هنوز مشخص نیست چه مدت زمانی لازم است تا گوشی مربوطه از این طریق شارژ شود چرا که عوامل موثر زیادی در این بین وجود دارند از آن جمله میزان گرمایی است که در درون نوشیدنی نهفته است.

جالب اینکه هر منبع گرمایی که بر روی Puck قرار بگیرد به خوبی کار خواهد کرد. هر چند هنوز مشخص نیست مثلاً گرمای بدن یک گربه چه میزان انرژی تولید می‌کند. ولی خب مطمئناً بهترین گزینه کاربران استفاده از یک فنجان چای یا قهوه یا نوشابه‌ای تگری است!

تمام تلاش Epiphany آن است که با جمع‌آوری یکصد هزار دلار این نمونه را به طور انبوه تولید نماید. و همانطور که این پروژه توسعه می‌یابد می‌توان اطلاعات دقیق‌تری از مدت زمان لازم برای شارژ کامل گوشی‌ بدست آوریم! با توجه به ارزیابی‌ها این محصول قرار است با قیمت 115 دلار پس از مارس 2014 روانه بازار شود.

هر چند این گجت به نازکی بیشتر شارژرهای گوشی موجود در بازار نیست، اما می‌توان آنرا در کیف‌مان جای داد و هر جا که دسترسی به برق نداشتیم با یک فنجای چای دارجلینگ فرد اعلاء تجهیزات الکترونیکی را شارژ نماییم.

در حالی که هفته گذشته شرکت سونی خبر از عرضه بروز رسانی‌های سیستم‌عامل اندروید گوشی‌های خود از ماه فوریه ۲۰۱۳ را داده بود، امروز با یک خبر غافلگیر کننده، آپدیت پرچم‌دار جدید خود را چند ماه زودتر از زمان اعلام شده عرضه کرد تا هدیه کریسمس خود را به کاربران خوش شانس این مدل از گوشی‌هایش داده باشد.

Xperia T

بر اساس گزارش سایت GSMArena، آپدیت اندروید ۴.۱.۲ که روز گذشته نیز ویدیویی از ویژگی‌های آن برای مدل Xperia T در شبکه یوتیوب منتشر شده بود، دارای تغییرات مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود مصرف باتری، طراحی جدید Home Screen و بروز رسانی برنامه‌هایی مانند آلبوم و نیز روان‌تر شدن حرکت بین منوها با کمک ویژگی Project Butter در این نسخه از اندروید اشاره کرد.

در حال حاضر این آپدیت برای مدل بین‌المللی Xperia T (با کد LT30p) و مدل Xperia TL که از سوی شرکت AT&T عرضه شده، منتشر شده است.

اگر شما نیز یکی از دارندگان این گوشی هستید می‌تواند از حالا نسخه جدید اندروید را برای دستگاه خود دریافت کنید و یا احتمالا چند روزی را منتظر بمانید تا سونی عرضه این آپدیت را برای کلیه کاربران خود فعال نماید.

سر انجام از پشت ابرهای بی تفاوتی، خورشید بخت موتورولا تابیدن گرفته. وال استریت ژورنال گزارش می دهد که مهندسین موتورولا به شدت سر گرم طراحی و توسعه یک تلفن هوشمند "سطح بالا" برای عرضه در سال آینده میلادی هستند. محصولی که رئسای بزرگ در گوگل امیدوارند رقیبی قدرتمند برای آیفون اپل و گلکسی های سامسونگ باشد.

7 ماه پیش معامله 12.5 میلیارد دلاری تملک موتورولا توسط گوگل، قطعی شد ولی در این فاصله تنها شاهد عرضه تلفن های اندرویدی سری Droid موتورولا (تحت قرارداد برای اوپراتور ورایزن و البته به طور محدودتر در قالب غیر قراردادی) بودیم. پرسشی که از مدتی قبل در اذهان شکل گرفت این بود که آیا گوگل بالاخره می خواهد همکاری نزدیک تری با موتورولا داشته باشد یا خیر؟ وال استریت ژورنال می نویسد: بله، پاسخ مثبت است.

موتورولا مشغول طراحی یک تلفن خیره کننده است که فعلاً در درون کمپانی آن را با اسم رمز X phone می شناسند. با این حال همه خبرها مثبت نیست. گفته می شود که پروژه با دشواری ها و پیچیدگی هایی روبرو است. ایکس فون تلاشی است از جانب گوگل برای ارائه محصولی که گفته می شود بخشی کلیدی در پروژه احیای موتورولا است. موتورولایی که فعلاً به تولید تلفن هایی با کیفیت بالا ولی در تعداد کم مشغول است، قرار شده دگرگون شود.

پروژه ایکس فون را «لیور ران» هدایت می کند که از متخصصین گوگل در زمینه نقشه سازی است. گویا موتورولا می خواهد ویژگی های نرم افزاری درجه یکی را برای تلفن ارائه کند، به خصوص در زمینه عکاسی. البته برخی ویژگی ها هم گویا تأثیری منفی بر باتری دستگاه دارند و وضعیت شان مشخص نیست. چند ویژگی نیز در سالی که انتهای آن را می گذرانیم، در تلفن های دیگر ارائه شده و از دهان افتاده اند! گفته شده که بیشترین مشکلات مربوط به استفاده از یک صفحه نمایش خمیده و به کار گیری متریال هایی مثل سرامیک در بدنه است.

گوگل سابقه چندانی در زمینه طراحی و تولید سخت افزار ندارد و شاید هم به همین دلیل موتورولا را خریده -تا از تجربه های مهدسان آن استفاده کند. اما از طرف دیگر تجربه همکاری گوگل با کمپانی های سخت افزاری مثل سامسونگ، ال جی و ایسوس تا اینجا و به خصوص اخیراً، مثبت بوده. (شاید ندانید که در مقر گوگل واقع در مانتین ویو کالیفرنیا، به هر یک از شرکای سخت افزاری درگیر در پروژه های نکسوسی، دفاتری در نزدیکی دفتر اصلی گروه توسعه اندروید داده می شود.)

هر چند به شما وعده ای برای دیدن یک شاهکار از موتورولا نمی دهیم -چون گویا مشکلات زیاد روند کار را کند کرده اند، ولی همیشه اضافه شدن یک رقیب به جمع سایرین مثبت است به خصوص اگر آن رقیب موتورولای کهنه کار -و در صدد ارائه یک تلفن عالی- باشد. و یک گام جلوتر، وال استریت ژورنال می گوید که پروژه ای برای ساخت تبلت توسط موتورولا نیز در جریان است.

  به روز رسانی: سایت allthingsd می نویسد که گویا موفقیت سامسونگ در فروش تلفن های اندرویدی اش، توجه گوگل را جلب کرده و این کمپانی آقای «برایان والاس» مدیر بازاریابی سامسونگ را به موتورولا آورده تا عملیات بازاریابی این کمپانی را بر عهده بگیرد. پر بازدید ترین تبلیغ ویدیویی سال زیر نظر همین آقای والاس ساخته شده که پیش از آمدن به سامسونگ، 10 سال سابقه خدمت در ریم (سازنده بلکبری) را داشت. گویا گوگل قصد دارد سال آینده آتش بازی راه بیندازد.

در گزارشی که به تازگی توسط یکی از سازندگان نرم‌افزارهای امنیتی ارائه شده اعلام شده است که در کشورهایی مانند آمریکا اغلب موارد بدافزارها به دستگاه‌های اندرویدی حمله می‌کنند تا کامپیوترهای شخصی.

در این گزارش که از موسسه امنیتی سوفوس منتشر شده اذعان شده است که تقریبا ۱۰ درصد دستگاه‌های اندرویدی موجود در آمریکا در بازه زمانی ۳ ماهه در سال ۲۰۱۲ شاهد حمله نرم‌افزارهای مخرب بوده‌اند.

این درحالیست که این مقدار برای کامپیوترهای شخصی حدود ۶ درصد بوده است. این آمار در استرالیا در حالی بیش از ۱۰ درصد است که آمار ۸ درصدی را برای حمله نرم‌افزارهای مخرب به کامپیوترهای شخصی در این کشور شاهد هستیم.

سوفوس در ادامه گزارش با اعلام اینکه اندروید با در‌اختیار داشتن ۵۲.۲ درصد سهم بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا، به یک هدف برای این برنامه‌ها تبدیل شده‌است، می‌گوید: هدفی به این وسعت برای سازندگان نرم‌افزارهای مخرب وسوسه‌کننده است و حملات علیه اندروید روز‌به‌روز درحال افزایش است.

سوفوس در ادامه با اشاره به اینکه حمله به دستگاه‌های اندرویدی عمدتا برای نصب برنامه‌های جعلی ارسال پیامک‌های ناخواسته است تاکید کرده است که بزهکاران سایبری با رصد کردن اطلاعات مبادله شده بین بانک و مشتریان به وسیله بد‌افزارهای نصب شده روی گوشی سعی در سرقت اطلاعات کاربران دارند.

این گزارش همچنین لیستی از امن‌ترین و درمعرض خطرترین کشورها در مقابل حمله‌های نرم‌افزارهای مخرب رایانه‌ای را منتشر کرده است که هنگ‌کنگ با ۲۳.۵۴ درصد در صدر و تایوان با ۲۱.۲۶ درصد ، امارات با ۲۰.۷۸، مکزیک با ۱۹.۸۱ و هند با ۱۷.۴۴ درصد در مکان‌های بعدی کشورهای در معرض خطر حمله نرم‌افزارهای مخرب به کامپیوترهای شخصی قرار دارند. در این لیست نروژ با ۱.۸۱ امن‌ترین کشور است و سوئد با ۲.۵۹، ژاپن با ۲.۶۳ درصد، انگلیس با ۳.۵۱ و سوییس با ۳.۸۱ درصد در مکان‌های بعدی قرار دارند.

البته قابل ذکر است به دلیل استفاده بسیار کمتر کاربران ایرانی از نرم‌افزارهای مالی در تلفن‌های همراه، این آمار به نظر بسیار کمتر از میزان رشد جهانی آن است.

Source: PcWorld

حتما قبلا شایعاتی درباره گوشی هوشمند جدید Lenovo شنیده اید. شایع شه بود که این گوشی هوشمند آندرویدی دارای باتری ۳۵۰۰ آمپر است. بلاخره  Lenovo امروز از گوشی هوشمند آندرویدی P770 با باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر پرده برداری کرد. این گوشی می تواند ۶۴۴ ساعت در حالت standby یا آماده به کار بماند.

گوشی P770 علاوه بر باتری دارای سیستم عامل آندروید ۴٫۱ لوبیای ژله ای می باشد. این گوشی دارای صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی qHD با وضوح ۹۶۰ × ۵۴۰ پیکسل است.قدرت این گوشی خارق العاده توسط پردازنده ۲ هسته ای ۱٫۲ گیگاهرتزی و رم ۱ گیگابایتی تامین می شود. همچنین دارای حافظه داخلی ۴ گیگابایتی نیز می باشد. P770 دارای دوربین عقبی ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلویی VGA برای مکالمه تصویری است.

متاسفانه این گوشی هوشمند فقط در چین عرضه خواهد شد و هنوز مشخص نشده که بعد از چین این گوشی به عرضه جهانی می رسد یا خیر. این گوشی هوشمند امروز با قیمت ۲۷۵ دلار در چین عرضه می شود.

ubergizmo

لنوو P770 روانه بازار چین خواهد شد: اندروید آبنبات پاستیلی و باتری 3500 میلی‌آمپرساعت

لنوو نتوانسته موفقیت چشمگیر خود در بازار پی‌سی را در بازار گوشی‌های هوشمند تکرار کند. اما یکی از معدود کشورهایی که گوشی‌های هوشمند این کمپانی در آن فروش چشمگیری داشته، چین است. حال لنوو گوشی جدید P770 را با باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی وارد بازار به شدت رو به رشد چین کرده است و به نظر می‌رسد تمرکز اصلی خود را روی این بازار معطوف نموده است.

لنوو در صنعت گوشی‌های هوشمند چندان اسم و رسمی ندارد و نتوانسته آنچنان توفیقی در تولید این قبیل محصولات داشته باشد. تنها محصولات این چنینی لنوو که در ایالات متحده توانسته‌اند فروش اندکی داشته باشند، تبلت‌های Ideatab این کمپانی هستند. اما یکی از مناطقی که گوشی‌های هوشمند لنوو در آن فروش خوبی داشته‌اند، کشور چین است. این کمپانی به تازگی گوشی هوشمند P770 را در این کشور ارائه نموده است. مهم‌ترین مشخصات این گوشی عبارتند از:

  • باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • نمایشگر ۴.۵ اینچ qHD یا همان ۹۶۰×۵۴۰
  • پردازنده دوهسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتز
  • اندروید ۴.۱ آبنبات پاستیلی

با توجه به سابقه ضعیف لنوو در بازارهای غرب، به نظر نمی‌رسد گوشی جدید این کمپانی نیز بتواند در بازارهای ایالات متحده چندان توفیقی کسب کند، ولی شاید با توجه به بازار شدیدا رو به رشد گوشی‌های هوشمند در چین بتواند در این کشور آسیای دور سهم زیادی را از آن خود نماید.

 

 چندی پیش شرکتی چینی با نام اُپو تلفن همراه خود را به عنوان نازک‌ترین تلفن همراه جهان با ضخامت ۶.۶۵ میلیمتر عرضه کرد اما عمر این عنوان چندان طول نکشید و یک شرکت چینی دیگر با عرضه گوشی خود با تنها یک‌دهم میلیمتر ضخامت کمتر این عنوان را به خود اختصاص داد.

شرکت چینی ویوو (Vivo) گوشی ایکس وان را با ضخامت تنها ۶.۵۵ میلیمتر عرضه کرده است تا عنوان نازک‌ترین گوشی اندرویدی جهان را به خود اختصاص دهد و اگر چه در این میان اختلاف با رکورددار قبلی تنها به اندازه یک دهم میملیمتر است اما خب به هر حال همین یک دهم میلیمتر هم برای ایستادن در بالای جدول کافیست!

ویوو این گوشی را اکنون در وب‌سایت خود عرضه کرده و اگر شما در چین باشید قادر به تهیه آن خواهید بود. ایکس‌وان ویوو یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی لمسی IPS با دقت و وضوح ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل دارد. پردازنده دو هسته‌ای و ۱.۲ گیگاهرتزی Cortex-A9، رم یک گیگابایتی و دوربین ۸ مگاپیکسلی در قاب پشتی و ۱.۳ مگاپیکسلی در قاب جلویی برای تماس‌های ویدیوئی از مشخصات اصلی نازک‌ترین گوشی اندرویدی جهان است.

حافظه داخلی ایکس وان ۱۶ گیگابایت است و طبق مد روز سایر سازنده‌ها از درگاه میکرو اس.دی برای افزایش حافظه داخلی خبری نیست. ایکس وان از امکان اتصال شبکه ۳G و ارتباط با وای‌.فای، بلوتوث برخوردار است و تمام نیرو این امکانات را یک باطری با توان ۲۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت (mAh) تامین می‌کند.

خب رسیدیم به اصل ماجرا: ویوو ایکس وان با اندروید ۴.۱ عرضه می‌شود (هر چه گشتیم خبری از تاریخ به‌روزرسانی به اندروید ۴.۲ نبود! گشتیم نبود شما بگردید شاید باشه!!) و ابعاد تلفن ۱۳۶.۳ در ۶۸.۳ در ۶.۵۵ میلیمتر است. نازک‌ترین گوشی اندرویدی جهان ۲۴۹۸ یوان چین قیمت دارد که تقریبا چیزی معادل ۴۰۰ دلار آمریکا می‌شود.

گوشی از ظاهر  و ابعاد خوبی برخوردار است و نازکی آن هم در کنار دو رنگ مناسب سفید و مشکی به حس خوب آن کمک می‌کند تا در کنار سایر گوشی‌های استاندارد بازار جهانی قرار بگیرد. امیدواریم با عرضه این گوشی‌های در ابزار ایران از شر گوشی‌های چینی دو، سه و چهار سیم کارته (وشاید هم بیشتر)‌ در بازار ایران راحت شویم!

Source: androidadvices

 

 

قبل از این شایعاتی درباره عدم عرضه ویندوز فون 7.8 مایکروسافت در آینده نزدیک شنیده می شد. اما امروز برخی منابع از عرضه این عضو جدید خانواده ویندوز فون 7 مایکروسافت از روز چهارشنبه ۸ آذر خبر می دهند. البته جزئیات زیادی در خصوص این نسخه میان-نسلی ویندوز فون منتشر نشده، ولی می دانیم که ابزارهای مجهز به ویندوز فون 7.8 از صفحه استارت جدید، صفحه قفل بر پایه موتور جستجوی بینگ و قابلیت عدم قطع وای فای در حالت suspend در ابزارهای نوکیا برخوردار است.

همان طور که قبلا هم گفته شده، ویندوز فون 7.8 قرار است به نوعی دلجویی از کاربران ابزارهای مجهز به ویندوز فون 7 باشد. زیرا این دستگاه ها امکان آپدیت به نسخه اصلی بعدی ویندوز فون، یعنی ویندوز فون 8 را ندارند. اما قرار است ویندوز فون 7.8 برخی از امکانات ویندوز فون 8 را برای این ابزارها به ارمغان آورد. 

 

امروز شرکت فنلاندی نوکیا باز هم دو مدل جدید به لیست تلفن های ارزان قیمت خود اضافه کرد: آشا ۲۰۵ و نوکیا ۲۰۶. این دو تلفن با بهره گیری از تکنولوژی های جدید نوکیا، قرار است تجربه اینترنت گردی عالی را برای کاربران شان فراهم آورند.

نوکیا آشا 205 یک موبایل با صفحه کلید QWERTY و نمایشگر 2.4 اینچی است که به دکمه ویژه فیسبوک هم مجهز شده است. از امکانات مهم این تلفن همراه می توان به امکان ارتباطی 2G، بلوتوث، دوربین VGA و عمر باتری بسیار بالا برای ۱۱ ساعت مکالمه متوالی اشاره کرد. از اپلیکیشن های نصب شده بر روی این موبایل می توان eBuddy Chat، توییتر و پشتیبانی از اکانت های ایمیلی چون جیمیل را نام برد. این تلفن همچنین دارای ۴۰ بازی رایگان است. نوکیا این تلفن همراه را در رنگ های سبز-آبی، صورتی و نارنجی عرضه خواهد کرد.

Timo Toikkanen معاون اجرایی بخش موبایل نوکیا می گوید: «امروزه مصرف کنندگان جوان در سراسر دنیا به شکل فزاینده ای مشغول استفاده از فیسبوک برای تماس با دوستان و دیگر فعالیت های اجتماعی هستند. عرضه نوکیا آشا ۲۰۵ پاسخی به این تفاضای رو به رشد کاربران و تامین ارتباط آسان و فوری آنها به فیسبوک است.»

نوکیا 206 یک تلفن همراه کوچک معمولی است که صفحه نمایش 2.4 اینچی، دوربین 1.3 مگاپیکسلی و قابلیت های ارتباطی همچون بلوتوث و اتصال به شبکه های موبایل 2G دارد. مدل دو سیم کارته این موبایل هم از تکنولوژی EasySwap نوکیا برای جابجایی سیم کارت بدون خاموش کردن تلفن همراه بهره می برد. از نرم افزارهای پیش فرض نوکیا ۲۰۶ می توان به eBuddy Chat و WhatsApp اشاره کرد. نوکیا ۲۰۶ هم در رنگ های سبز-آبی، صورتی و زرد به زودی وارد بازار می شود.

هر دو این موبایل ها از سیستم عامل سری 40 آشا بهره می برند و در مدل های یک و دو سیم کارته عرضه خواهند شد. این تلفن های همراه به مرورگر Nokia Xpress Browser مجهز هستند که هزینه های اینترنت گردی را (با فشرده کردن داده های رد و بدل شده) تا ۹۰ درصد کاهش می دهد.

همچنین این دو موبایل اولین ابزارهای نوکیا هستند که از تکنولوژی Slam این شرکت بهره می برند. این تکنولوژی به کاربران امکان می دهد که فایل های شان را از طریق بلوتوث و بدون Pair کردن دستگاه ها، به اشتراک بگذارند.

نوکیا آشا 205 و نوکیا 206 قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی با قیمت جذاب ۶۲ دلار برای فروش عرضه شوند.

تازه دو ماه است که تلفن پرچمدار ال جی، یعنی اپتیموس G معرفی شده. اما انگار این شرکت کره ای کار روی نسل بعدی را شروع کرده است. تلفنی که بر اساس گزارش های منتشر شده اپتیموس G2 نام دارد و احتمالا تا ۶ ماه دیگر وارد بازار خواهد شد.

انگار سال ۲۰۱۳ قرار است سال نمایشگرهای بزرگ و البته 1080p باشد. چرا که این تلفن هم ۵ اینچی و با نمایشگر تمام اچ دی خواهد بود. هنوز مشخصات فنی بیشتری از این تلفن منتشر نشده اما می دانیم که پردازشگر این تلفن احتمالا ساخت کوالکام است و با سرعت 2GHz کار می کند.

با این حساب تا اینجا مشخص شده که در نیمه اول سال ۲۰۱۳ باید منتظر تلفن های 1080p از سه شرکت اچ تی سی، سامسونگ و ال جی باشیم. بنابراین کیفیت برتر نمایشگرها یکی از رقابت های اصلی سال آینده به حساب می آید.

شما فکر می کنید به جز نمایشگر بهتر و پردازشگرهای سریع تر، سال آینده امکان متفاوت دیگری هم به تلفن های هوشمند اضافه می شود؟

اکسپریا P با بدنه طلایی
اکسپریا P با بدنه طلایی

معمولا تلفن‌های لاکچری یا لوکس، مشخصات سخت‌افزاری معمولی داشته و در عوض بدنه آنها از طلا و جواهرات یا مواد کم‌یاب و گران قیمت ساخته می‌شوند. علاقمندان این دست از گجت‌های گران‌قیمت نیز بیشتر به ظاهر ابزار توجه دارند و کارایی آنها در اولویت‌های بعدی است. اما شرکت‌های مختلفی نیز در دنیا فعالیت می‌کنند که گجت‌های مطرح بازار مانند آیفون و آیپدها را تغییر شکل داده و در بدنه آنها از مواد گران قیمت استفاده می‌کنند. حال سونی خود دست به کار شده و تلفن پرچم‌دار اکسپریا P را با طلای 24 عیار پوشانده است.

 

یکی از تحلیلگران برجسته حوزه تکنولوژی آقای «جین مانستر» در هفته ای که گذشت یادداشت تحلیلی جالبی در مورد اپل منتشر کرد که در آن دو پیش بینی به چشم می‌خورد؛ اول اینکه تلویزیون اپل در اواخر 2013 معرفی خواهد شد و دوم اینکه یک آیفون ارزان قیمت را در سال 2014 خواهیم داشت.

از لحاظ اهمیت مورد اول به کنار، باید گفت که مورد دوم می‌تواند بسیار جذاب باشد. بگذارید اول به این نکته اشاره کنیم که اگر شما در امریکا باشید، می‌توانید آخرین نسل آیفون با ظرفیت 16 گیگابایت را به قیمت 200 دلار و به صورت اقساطی همراه با یک طرح پایه برای تماس تلفنی و مصرف اینترنت، از اوپراتور مورد نظر خود بخرید. شما 200 دلار نقدی می‌دهید، 600 دلار به حساب اپل واریز می‌شود و اوپراتور با این امید که از مصرف data اضافه توسط مشتریان سود به جیب بزند گپ 400 دلاری را در قالب اقساط از شما دریافت می‌کند.

اما یک امای بزرگ در این میان هست؛ این الگوی تجاری در بازارهای مهم و غیر قابل چشم پوشی مانند چین و هند که اوپراتورها یا مردم در مقایسه با کشورهای پیشرفته متمول نیستند، اصلاً جواب نمی‌دهد زیرا اوپرتورها از طرح های اقساطی پشتیبانی نکرده و مردم باید محصولات را نقداً خریداری کنند. به همین خاطر هم هست که سهم اپل در این کشورها اندک است. حالا شاید جذابیت این دو بازار بزرگ و بکر برای اپل، به کمک مردم دیگر کشورها هم بیاید.

اگر غول کوپرتینو می‌خواهد به 3 میلیارد خریدار تلفن‌های هوشمند در سال‌های آینده دسترسی رقابتی داشته باشد، باید فکری به حال مشکل "قیمت" بکند. اینجا است که آقای مانستر پیش بینی می‌کند راه حل اپل ارائه یک نسخه ارزان آیفون (بدون قرارداد با اوپراتور) باشد. مانستر چندان به جزئیات اشاره نمی‌کند ولی تصور معقول این است که این تلفن ارزان، فقط یکی از نسل های متأخر آیفون نباشد بلکه آیفونی خاص و با طراحی منحصر به فرد باشد. هم اکنون با معرفی هر نسل جدید، آیفون های قبلی (تحت قرارداد اوپراتور) 100 دلار ارزان‌تر می‌شوند.

آیفون 5 به قیمت 200 دلار، آیفون 4S با قیمت 100 دلار و آیفون 4 بدون پیش پرداخت فروخته شده و در عین حال که این قیمت گذاری برای خیلی از امریکایی ها خوب است ولی داشتن تلفن یک یا دو نسل قبل، از نظر روانی چندان برای مشتریان جذاب نیست.

اپل هرگز هیچ چیزی را ارزان نفروخته. کل دنیا (اغراق!) منتظر ارائه آیپد مینی با قیمت 250 دلار بود ولی فیل شیلر با قیمت 329 دلار معرفی اش کرد. اما با وجود اینکه این قیمت در سطح انتظار اکثر مردم و کارشناسان نبود، پایین تر از آیپد اصلی بود. مگر نه؟ و این به خودی خود یک تغییر مثبت است که از نظر خیلی‌ها پوشیده مانده.

آیا شیوه قیمت گذاری اپل بر روی محصولاتش به همان شکل قبلی ادامه خواهد یافت؟ حقیقت این است که اپل دو راه پیش رو دارد؛ حفظ کردن حاشیه سود زیاد برای محصولات موبایل و واگذاری سهم بازار به اندروید، یا ارائه محصولاتی با قیمت رقابتی تر (به موازات محصول رده بالا) و به چالش کشیدن رقبا. هم اکنون این اتفاق (کاهش قیمت) برای خانواده آیپد افتاده، چرا باید فکر کنیم که "هرگز" برای آیفون رخ نخواهد داد؟

اگر اپل بخواهد از سهم سیستم عامل موبایل خود در بازار جهانی دفاع کند و رشد اندک آن در مقابل اندروید را به فراموشی بسپارد، بهترین چاره این است که یک آیفون ارزان 200-300 دلاری را به خانواده آیفون اضافه کند. این شاید در وهله اول تغییری بزرگ در فلسفه کمپانی به نظر برسد ولی تغییر خوبی است؛ هم برای اپل و هم برای مشتریان.

مدیر عامل اپل، تیم کوک نشان داده که از متفاوت فکر کردن به مقوله قیمت گذاری هراسی ندارد؛ مبنای مقایسه هم عملکرد قبلی کمپانی و روش های استیو جابز در این خصوص است. البته تیم کوک در سطح انتظار ما هم محصولات را ارزان نکرده ولی به هر حال آیپد مینی که نسبت به برادر بزرگش ارزان‌تر است تحت نظر او معرفی شد و قیمت مک بوک ایر در دوره مدیریت او کمی کاهش یافت.

اما در مورد تلفن هوشمند که پر سودترین محصول اپل است ماجرا خیلی فرق می‌کند؛ قطعاً برای فتح بازارهایی که مدل اقساطی با کمک اوپراتورها قابل پیاده سازی نیست، باید چاره‌ای اندیشید و آن چاره‌ای که می‌تواند به فروش مدل اصلی در کشورهایی با اوپراتورهای متمول صدمه نزند، ولی در عین حال اپل را به شکلی تهاجمی وارد بازارهای جدید کند، ارائه یک آیفون ارزان تر فقط و فقط به صورت فروش نقدی است. شما چه فکری می‌کنید؟

 

پاول تروت وبلاگ‌نویس خاصه مایکروسافت است، تقریباً مشابه «جان گروبر» برای اپل. او دیروز در وبلاگ خودش winsupersite سر گلایه از ویندوز فون 7.8 (با ویندوز فون 8 اشتباه گرفته نشود) را گشود و نوشت: «وقتی معرفی شد می‌دانستم بیش از حد خوب است که بخواهد واقعیت داشته باشد. آن موقع [ژوئن] شبیه این بود که مایکروسافت دارد از خریداران اولیه تلفن‌های خانواده ویندوز فون 7 [ویندوز فون 7.1 و 7.5] که قابلیت ارتقا به ویندوز فون 8 را نداشتند، دلجویی می‌کند ولی الآن ماجرا فقط شبیه یک سیلی به صورت است.»

ویندوز فون 7.8 در انتهای مراسم ویندوز فون معرفی شد، یعنی رویدادی که به معرفی ویندوز فون 8 اختصاص داشت. این سیستم جدید (ویندوز فون 8) که حالا بر روی تلفن‌های جدید مثل لومیا 920 عرضه می‌شود با نسخه‌های ویندوز فون 7.1 و 7.5 سازگار نیست زیرا از هسته ویندوز 8/NT استفاده می‌کند و نه پلتفرم ویندوز CE قدیم. مایکروسافت آن زمان توضیح داد که WP 8 نیازمند سخت افزار جدید و پیشرفته (مشخصاً پردازنده‌های 2 هسته‌ای) است که در دستگاه‌های مبتنی بر WP 7.x یافت نمی‌شود.

حالا آقای تروت در وبلاگ خود نوشته: «اصلاً به همین خاطر [عدم امکان نصب ویندوز فون 8 بر روی دستگاه های قدیمی] بود که ویندوز فون 7.8 نیز معرفی شد. عرضه اش، این عرضه افسانه‌ای که هرگز دیگر مورد اشاره قرار نگرفت (!) می‌توانست بهترین و برترین فایده ویندوز فون 8 را به تلفن‌های مبتنی بر WP 7.x بیاورد که همانا کاشی‌های زنده و قابل شخصی سازی بودند. و من می‌توانم بعد از یک ماه استفاده از WP 8 به شما بگویم که این بهترین ویژگی WP 8 است و می‌تواند برای کاربران فعلی WP 7.x هم ارائه شود. البته اگر مایکروسافت بخواهد ارائه‌اش کند. یا اصلاً اگر بخواهد از آن یادی کند!»

او در ادامه می‌نویسد: «با فرض اینکه تیم ویندوز فون هم همان دیوار رازداری غیر قابل نفوذ استیو سینوفسکی در بخش ویندوز را داشته باشد، در فاصله بین معرفی و عرضه ویندوز فون  7.8 به خودم زحمت پرسیدن قضیه را ندادم و فکر می‌کردم که بی سر و صدا به روز رسانی over the air برای کاربران ویندوز فون 7.5 ارائه خواهد شد.» ولی چنین نشده: «آن موقع بود که از مایکروسافت پرسیدم، و جواب دادند که "نظری نداریم". (لااقل پاسخ دادند!)»

حالا یک ماه از عرضه ویندوز فون 8 گذشته و مایکروسافت دیگر هرگز به صورت علنی یا عمومی درباره ارائه ویندوز فون 7.8 برای کاربران ویندوز فون 7.5 حرفی نزده. آقای تروت می‌نویسد: «سکوت، روش رفتار با خریداران اولیه ویندوز فون 7.5 نیست که وفادارترین مشتریان شما هستند. در حقیقت توهین آمیز ترین رفتار است که در کنار حفره‌های عجیب -مثل عدم امکان دریافت محتوای ویدیویی XboX در ویندوز فون 8- برای من این تردید را به وجود آروده که چرا کسی باید دلش بخواهد از پلتفرم موبایل‌ شما [مایکروسافت] حمایت کند؟»

تری میرسون از مایکروسافت در مراسم معرفی ویندوز فون 8 گفته بود که «ما بسیار به کاربران ویندوز فون 7.5 خود اهمیت می‌دهیم و به همین خاطر از ارائه آنچه برای آنها ساخته‌ایم [آپدیت ویندوز فون 7.5 به 7.8]خوشحال هستیم» (حدود دقیقه 105 مراسم) ولی هنوز گام عملی برداشته نشده.

آقای تروت دیگر سکوت را بر نمی‌تابد: «بعد از 5 ماه سکوت، وقت آن است که واقعاً نشان دهید عمیقاً اهمیت قائل هستید یا نه. وقت باز کردن قضیه است. جوابی ارسال کنید. ویندوز فون 7.8 را به بحث بگذارید. به ما بگویید کِی ارائه می‌شود . چرا اینقدر طول کشیده. چیزی بگویید، هر چیزی.»

در حالی که موجودی انبار لومیا 920 در اکثر اوپراتورها به پایان رسیده و به نظر می‌رسد ویندوز فون 8 شروع خوبی داشته، هنوز مشخص نیست که آیا به روز رسانی ویندوز فون 7.8 برای دارندگان تلفن‌های مبتنی بر ویندوز فون 7.5 ارائه می‌شود یا خیر؟

فارنت: نسخه چینی وب‌سایت یاهو مدعی شده است که به میزان فروش دو گوشی پرچمدار ویندوزفون نوکیا یعنی لومیا ۹۲۰ و لومیا ۸۲۰ دست پیدا کرده است. این وب‌سایت گزارش کرده است که نوکیا موفق به فروش، پیش‌فروش و یا ثبت‌نام ۲.۵ میلیون دستگاه گوشی‌های لومیا ۸۲۰ و لومیا ۹۲۰ شده است. این رقم اگر صحت داشته باشد واقعا قابل توجه است!

این گزارش پس از آن منتشر شده است که نوکیا ویندوزفون ۸ بعدی خود را در سری لومیا رسما در هنگ‌کنگ رونمایی کرده است. تنها چند دقیقه طول کشیده تا میزان پیش‌فروش گوشی‌های لومیا نوکیا در آمازون چین به سرعت تمام شود و این شاید نشان از عدم اطمینان در تامین ایمن میزان استقبال و تامین لومیاهای مورد نظر باشد.

به هر حال هر چه که باشد این میزان استقبال برای نوکیا که پیش از روی آوردن به ویندوزفون با سیمبیان رو به انقراض روزگار سپری می‌کرد مطمئنا خوشحال‌کننده است. از سویی نوکیا که اولین شرکتیست که به ویندوزفون ۸ روی اورده شاید استحقاق این برد را داشته باشد.

با تلفن دو نمایشگره SCH-W2013 سامسونگ که توسط جکی چان طراحی شده، آشنا شوید

سامسونگ به دنبال تلفن SCH-W999 که برای شبکه چینی China Telecom عرضه شده بود، یک تلفن دو نمایشگره دیگر را برای افرادی که پول بسیار دارند، عرضه کرده است. این تلفن که طراحی اولیه آن توسط جکی چان انجام شده است، جزو خانواده تلفن‌های لوکس و گران قیمت به شمار می‌رود.



ادامه مطلب ...

اگر شما هم آرزو کردید یا علاقه مند بودید از گوشی آندرویدی خود به عنوان ماوس و کیبورد برای کامپیوتر خود استفاده نمایید  Ultimate Mouse Pro بهترین برنامه برای کنترل ماوس و کیبورد کامپیوتر از راه دور توسط وای فای یا بلوتوث با امتیاز 4.6 از مارکت و قیمت €1.99 د ر گوگل پلی ( مارکت گوگل ) است

این نرم افزار دارای قابلیت های زیر است :

** رابط کاربری مفید و ساده
** اتصال سریع و کنترل آسان
** قابلیت کنترل ماوس با حرکت گوشی در هوا در گوشی های مجهز به سنسور ژیروسکوپ
** قابلیت استفاده از گوشی در بازی ها همانند دسته نینتدو wii در گوشی های مجهز به ژیروسکوپ
** قابلیت اتصال با بلوتوث برای سیستمهایی که فاقد وای فای میباشند و…

برای دانلود هر دو کلاینت آندرویدی و ویندوزی این نرم افزار و مطالعه راهنمای نصب به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

 

راهنمای استفاده از نرم افزار :  هر دو کلاینت آندرویدی و کامپیوتری در فایل دانلودی موجود است . پس از دانلود فایل و خارج کردن آن از حالت فشرده توسط پسورد www.mobileha.com سرور برنامه را بر روی کامپیوتر و برنامه اصلی را بر روی گوشی نصب کنید . نرم افزار سرور را اجرا کنید و پس از فعال کردن وایرلس یا بلوتوث در پی سی گزینه مورد نظر را انتخاب کنید .
حال نرم افزار را در گوشی اجرا و نوع اتصال را انتخاب کنید . در صورت کانکت بودن به کامپیوتر بر روی گیرنده کلیک کنید . در صورتی که نرم افزار کانکت نشد ویندوز را ریست و سرور را مجدد اجرا کنید .

 

   دانلود کلاینت های آندرویدی و ویندوزی نرم افزار  Ultimate Mouse Pro 2.4 در یک فایل فشرده

  پسورد فایل فشرده : www.mobileha.com

 

معمولا در فیلم های سینمایی می بینیم که دزدها به دنبال سرقت طلا و جواهرات هستند، اما اینباریک محموله بزرگ از آی پد مینی را به سرقت برده اند که حدود ۱.۵ میلیون دلار ارزش داشته است.

آی پد مینی ها تازه از کارخانه فاکسان چین به نیویورک ارسال شده و در ساختمانی در فرودگان جان اف کندی نگهداری می شدند که سارقان وارد ساختمان شده و آنها را به سرقت برده اند.

گفته شده آنها از نبود کارگران در زمان استراحت شان استفاده کرده اند. هنگامی که کارگران به سر کار بازگشته اند متوجه شده اند که ۳ پالت از آی پد مینی های ارسالی ناپدید شده است.

فعلا پلیس هم سرنخی از دزدها پیدا نکرده و احتمالا ۳۶۰۰ آی پد مینی سر از بازار سیاه در کشورهای مختلف در خواهد آورد

 

با وجود اینکه از زمان راه‌اندازی مجدد بخش موبایل شرکت سونی ۲ سال نگذشته است، این شرکت با قدرت وارد بازار شده و در همین مدت کوتاه حدود ۲۰ گوشی قدرتمند و متنوع عرضه کرده است. یکی از این گوشی‌ها Acro S  است که از قابلیت ممتاز ضد آب بودن برخوردار است.

Sony-Xperia-acro-S-1

بررسی گوشی سونی مدل Xperia Acro S

Acro S از سیستم عامل اندروید۴ استفاده می‌کند که تقریبا جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل دوست‌داشتنی است. پردازنده ۲ هسته‌ای آن که در فرکانس ۱/۵ گیگاهرتز کار می‌کند هم نوید یک گوشی قدرتمند را می‌دهد.

کیفیت صفحه نمایش Acro S عالی است. سونی از نسخه موبایل موتور پردازش تصویر معروفش یعنی BRAVIA Engine در Acro S استفاده کرده است. این صفحه نمایش ۴/۳ اینچی بوده و ضد خش و ضد گرد و خاک است. این نمایشگر HD با قدرت تفکیک ۳۴۲ پیکسل در اینچ یکی از بهترین‌های دنیاست. بد نیست به یاد‌آورید که قدرت تفکیک گوشی Galaxy S-III تنها ۳۰۶ پیکسل در اینچ است.

دوربین این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی و از قابلیت‌های فوکوس خودکار و فلاش LED برخوردار است. یکی از توانایی‌های جذاب این دوربین امکان ثبت تصویر سه‌بعدی و پانوراما می‌باشد. از دیگر قابلیت‌های جالب آن تشخیص خودکار چهره و تشخیص خودکار لبخند را می‌توان نام برد. این دوربین توانایی فیلمبرداری با کیفیت HD را هم دارد.

Sony-Xperia-acro-S

امکانات ارتباطی آن هم کامل است. از بلوتوث۳ گرفته تا شبکه بی‌سیم و تبدیل شدن به اکسس‌پوینت و Micro USB ,GPS, AGPs , 3G , DLNA , NFC  و … همگی قابلیت‌های ارتباطی این گوشی هستند.

یکی از جذابیت‌های قابل توجه گوشی‌‌‌‌‌ های قدرتمند داشتن انواع و اقسام سنسورها است که Acro S هم به خوبی این نکته را رعایت کرده است. سنسوری جهت چرخش خودکار محتویات صفحه نمایش، سنسوری جهت تشخیص نور محیط و تنظیم خودکار شدت روشنایی صفحه نمایش و سنسوری جهت تشخیص دوران گوشی برای انجام انواع و اقسام بازی‌ها همگی بخشی از امکانات جالب Acro S هستند.

Xperia-Acro-S-waterproof

و اما برگ برنده Acro S همان صد آب بودن آن است. این گوشی می‌تواند تا عمق یک متر در مقابل فشار آب به مدت حداکثر ۳۰ دقیقه مقاومت کند. در کنار ضد آب بودن، ویژگی ضد گرد و غبار بودن و ضد خش بودن صفحه نمایش چندان به چشم نمی‌اید.

این گوشی در ۳ رنگ مشکی، سفید و صورتی طراحی شده است. طراحی Acro S مشابه سایر گوشی‌های Xperia  است و شاید این هم نقطه ضعف سونی باشد که گوشی‌های مشابه عرضه می‌کند.

Acro S کمی ضغیم به نظر می‌رسد و شاید این به خاطر طراحی خاص ضد آب آن باشد و البته کمی سنگین‌تر از گوشی‌‌های دیگر بازار است.

منبع: sonystyle.com.hk

بلک بری 10 چندان از معرفی و عرضه نهایی دور نیست و کاربران وفادارش امیدوارند که سیستم عامل نو نوار کمپانی RIM یک ترقی بزرگ و رقیبی قَدَر برای میدان نبرد اندروید و iOS به شمار برود. RIM اخیراً اعلام کرد که بلک بری 10 در سی اُمین روز از سال نوی میلادی عرضه خواهد شد و اکنون نظرات اولیه مدیر عامل کمپانی، آقای «تورستن هینز» را درباره دیدگاه و امیدش به این سیستم عامل جدید داریم.

آقای هینز که با امیدواری زیاد به آینده می‌نگرد، در موقع صحبت کردن راجع به آینده و فرصت ها می‌گوید حس کلی اش این است که بلک بری 10 می‌تواند عامل تعیین کننده بین موفقیت و شکست کمپانی در آینده باشد. او در گذشته نیز گفته بود که بلک بری 10 همه چیز را برای کمپانی دگرگون خواهد کرد.

او در گفته‌های اخیرش گفته که بلک بری 10 باعث خواهد شد کاربران دیگر هرگز به یک لپ تاپ نیاز نداشته باشد. در حال حاضر ما نشانه هایی از خیزش تبلت ها برای جایگزینی لپ تاپ ها می‌بینیم، اما به نظرتان تاکنون هیچ تلفن هوشمندی توانسته این امر بزرگ را محقق کند؟

واقعیت این است که می‌توان با اطمینان گفت: خیر. هنوز می‌خواهیم لپ تاپ داشته باشیم و در کنارش از تبلت استفاده کنیم، ولی بنا به گفته مدیر عامل RIM، بلک بری 10 می‌تواند این روند را تغییر دهد. آقای هینز به نیویورک تایمز گفته که تلفن های برخوردار از بلک بری 10 تمام نیازهای کاربران به لپ تاپ و دسکتاپ را برآورده می‌کنند طوری که «در 3 تا 5 سال آینده لپ تاپی با خود حمل نخواهید کرد.»

این یک اظهار نظر برجسته است و نیز یک دلیل خوب برای اینکه پیش خودمان تصور کنیم بلک بری 10 ارزش انتظار طولانی تا اوایل سال بعد را دارد. هم اکنون قابل تصور نیست که بدون لپ تاپ کارهای خود در محیط های عمومی را انجام دهیم، به خصوص که حتی آیفون و تلفن های صدرنشین اندرویدی نیز نتوانسته اند آن را به حاشیه برانند. لپ تاپ ها هنوز یکی از وسایل اصلی هستند که هنگام سفر با خود می‌بریم ولی واقعاً کنجکاوی ما با حرف های آقای هینز بر انگیخته شده؛ مگر بلک بری 10 چه چیز خاصی است که در 3 تا 5 سال آینده ما را از لپ تاپ ها بی نیاز خواهد کرد؟

دو ماه و نیم آینده برای RIM دوره ای حساس است که انتظار می‌رود در آن، به ترغیب توسعه دهندگان به منظور ساخت محتوا برای بلک بری 10 و تلفن های مبتنی بر آن بپردازد. این کمپانی کانادایی نیز گام های خوبی برای توسعه دهندگان برداشته، از جمله پرداخت مبالغ نقدی، ابتکار ارائه 10 هزار دلار حق تعهد به توسعه دهندگان، و تأکید ویژه بر موتور پورت کردن اپلیکیشن که اپ‌های iOS و اندروید را برای بلک بری 10 تبدیل می‌کند.

و حالا از امروز کمپانی RIM پشتیبانی زنده برای طرح سوالات و مسائل از طرف توسعه دهندگان را اعلام کرده که شامل موضوعات متنوعی از اندروید گرفته تا سایر چیزها می‌شود و 18 ساعت در روز برقرار است. سه هفته دیگر نیز SDK نهایی به توسعه دهندگان عرضه خواهد شد. RIM می‌گوید ایده این نوع پشتیبانی 18 ساعته را از ماراتون 36 ساعته هفته گذشته برای پورت کردن بازی ها گرفته که در آن بابت پورت کردن هر بازی، 100 دلار به توسعه دهندگان پرداخت شد. این پشتیبانی 18 ساعته، تا زمان عرضه نهایی سیستم عامل در مراسم ویژه ژانویه 2013 ادامه خواهد یافت.

 

در حالی که پرچمدار جدید سامسونگ هنوز هم در حال رکورد شکنی و جلب نظر مشتریان جدیدی در بازار تلفن‌های هوشمند است، شایعات خبر از معرفی مدل بعدی سری اس این شرکت تا ۴ ماه آینده را می‌دهند. بر اساس اخبار منتشر شده می‌تواند امید داشت گلکسی اس ۴ سامسونگ در اوایل ماه اسفند امسال (فوریه ۲۰۱۳) معرفی شود.

galaxy-s32.jpg

از مشخصاتی که در حال حاضر برای مدل بعدی گلکسی اس اعلام شده است، می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای Exynos 5450، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۴.۹۹ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی اشاره کرده.

ماه‌ها پیش نیز شایعات خبر از عرضه گلکسی نوت ۲ با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را داده بودند اما بعد، سامسونگ به دلیل محدودیت سونی در عرضه این سنسور، تصمیم به استفاده از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی را در این گوشی/تبلت گرفت.

از طرفی، در حال حاضر نیز خبرهایی مبنی بر احتمال معرفی گوشی‌ای با نمایشگر فول اچ‌دی از سوی سامسونگ در نمایشگاه CES 2013 به گوش می‌رسد.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد گلکسی اس ۴ را در نمایشگاه بعدی MWC معرفی کند و در صورت صحت این خبر، باید تا اواخر ماه فوریه آینده و برگزاری این رویداد، منتظر بمانیم. البته خبرهایی هم درباره رد این تاریخ از سوی سامسونگ منتشر شده است در حال حاضر همه چیز در حد شایعه است.

برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

Xperia Ion  دارای چند ویژگی کلیدی است که آن را از سایر گوشی ها متمایز می نماید. این ویژگی ها عبارتند از:

  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی
  • پردازنده ۲ هسته ای با فرکانس ۱/۵ گیگاهرتز
  • صفحه نمایش بزرگ ۴/۶ اینچی
  • سیستم عامل اندروید نسخه

xperia-ion-att-android-smartphone-3

Xperia Ion به طور واضحی کاربران حرفه ای را هدف قرار داده است و به کلیه نیازهای انها پاسخ می دهند. پردازنده ۲ هسته ای Xperia Ion  با فرکانس بالای ۱/۵ گیگاهرتز از انجام هر پردازش سنگینی بر می آید.

از طرف دیگر استفاده از نسخه پیشرفته HSDPA  منجر به افزایش سرعت اینترنت تا ۴۲ مگابایت بر ثانیه می گردد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سونی هم که دیگر نیاز به تعریف ندارد. در عین حال می توان با این دوربین با کیفیت HD  فیلم برداری نمود. نکته جالب آن است که تنها در زمانی در حدود یک ثانیه گوشی از حالت استندبای آماده عکاسی می گردد که این نشان از قدرت بالای پردازنده و دوربین آن دارد.

sony_xperia_ion_

رودیگر اودنباخ، مدیر عامل ارتباطات همراه سونی در خاورمیانه و افریقا در مورد این گوشی گفت: « Xperia Ion   مانند مدل قبلی Xperia s  گیراترین صفحه نمایش در بین تمامی تلفن های هوشمند موجود در  بازار را به لطف تکنولوژی موتور پردازش تصویر براویای سونی ارائه می نماید. »

Xperia Ion   دارای بزرگترین صفحه نمایش در بین تمام گوشی های سونی است و با اتکا به نسخه موبایل موتور پردازش تصویر براویای سونی از کیفیت بسیار بالایی در نمایش تصویر برخوردار است. لازم به ذکر است که این موتور پردازش تصویر سال هاست که تلویزیون های سونی را یک سر و گردن بالاتر از سایر تلویزیون ها قرار داده است. یکی از ویژگی های قابل توجه این صفحه نمایش ان است که می توان حداکثر با ۴ انگشت به صورت همزمان با آن کار کرد.

IMG_1569-580-90

استفاده از تکنولوژی xLoud  هم خاطرات خوش واکمن های سونی را برای دوستداران موسیقی زنده خواهد کرد و کیفیت بالایی را در پخش موزیک به ارمغان خواهد آورد.

Xperia Ion  مجموعه ای از تمامی امکانات روز دنیاست. از NFC  گرفته تا DLNA  و انواع و اقسام سنسورها همگی در ان جمع اند. ویژگی های جالب دیگر Xperia ion   پشتیبانی از HDMI  است که توسط آن فیلم های HD  ضبط شده را بر روی صفحات عریض تلویزیون مشاهده کرد.

Xperia Ion  تنها ۱۴۴ گرم وزن دارد و برای استفاده از آن باید از میکروسیم استفاده کرد.

 منبع : tech2.in.com

 

برنامه های رنگ بردار گوشی های هوشمند همچون LifeDropper و SwatchMatic می توانند ثابت کنند که برای هر دو یعنی طراحان گرافیک و نیز کاربرانی که از کور رنگی رنج می برند، کاملا سودمند هستند. هر دو برنامه گفته شده فوق، از دوربین دستگاه اندروید تان برای شناسایی و تشخیص رنگ های پیرامون تان استفاده می کنند، و اطلاعات دقیقی، به طور کامل در زمان واقعی به شما ارائه می نمایند. در حالی که هر دو برنامه کاملا کارآمد هستند، آنها با به اشتراک گذاری محدودشان عرضه می شوند. برنامه نخست، از آگهی پشتیبانی کرده و ابری است و از رابط کاربری قابل بازبینی استفاده می کند، و دومی با چندین ویژگی غیر ضروری به نظر اندکی سنگین می رسد. وانگهی، این برنامه از دوربین جلوی گوشی پشتیبانی نمی کند. این موضوع در مورد Color Grab صحت ندارد، که آخرین ورودی به خانواده ابزار های رنگ بَردار (color picker) اندروید است. افزون بر رایگان بودن، تم Holo و بسیار ساده در اجرا، Color Grab به شما اجازه شناخت رنگ زمان واقعی (real-time) و گرفتن آن از طریق هر دو دوربین جلو و عقب را می دهد.

برای شروع شناسایی و تشخیص رنگ ها، به سادگی برنامه را راه اندازی کنید و دوربین دستگاه اندروید تان را به سمت موضوع با رنگ (های) مورد هدف تان نشانه روید. اطلاعات مربوط به هر رنگ به صورت نزولی درون نشانگر هدف در مرکز صفحه نمایش، در بالا همانند دور راه حل گفته شده فوق نمایش داده می شوند، Color Grab از پایگاه داده ای پشتیبانی می کند که دربردارنده اطلاعات دقیقی برای هزاران رنگ مختلف است. برنامه نوع رنگ اصلی، و مقادیر RGB و HSV ، سایه دقیق و طبقه بندی رنگ مورد نظر را نشان می دهد.

Color Grab به همراه چندین ابزار پشتیبانی شده که موجب افزایش کارآمدی کلی برنامه می شوند، می آید. به عوان مثال، ضامنی برای چراغ قوه وجود دارد که به شما در تشخیص و گرفتن رنگ ها در تاریکی، کانون (focus) خودکار درونی، و تثبیت رنگ ها کمک می کند. جدا از ویژگی های اضافی، توانایی برنامه در کشف رنگ ها به درستی، چه در نزدیکی یا در مسافتی قابل توجه، آن را به یک مدعی در میان همتایان خود مبدل می سازد.

برای نشانه گذاری رنگ های شناسایی شده کنونی در گالری رنگ درون ساخت برنامه، تنها یکبار روی صفحه بزنید. تمامی رنگ های نشانه گذاری شده را می توان با ضربه زدن روی نماد سینی رنگ در پایین رابط کاربری مشاهده نمود. متأسفانه، هیچ کار بیشتری نمی توانید با این رنگ ها به جز مشاهده جزئیات آنها یا حذف آنها از فهرست، بکنید.

امیدوارم، تکرار های آتی برنامه، برخی گونه های به اشتراک گذاری یا گزینه صدور برای آنهایی که مایل به استفاده از آنچه که آنها شناسایی می کنند باشند، را پشتیبانی کند. به عنوان مثال، طراحان گرافیک، ممکن است کاربردی برای ویژگی گفته شده بیایند در حالی که در تلاش برای ایجاد یک نسخه بدل دیجیتال از چیزی از دنیای واقعی هستند.

Color Grab رایگان است و شامل هیچ نوع تبلیغ و آگهی نمی باشد. شما می توانید آن را از فروشگاه Google Play از طریق لینک ارائه شده پایین دریافت نمایید.

Download Color Grab For Android

نقـد و بـررسی آیـفون 5



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 440
بازدید کل : 56895
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم